Hoofdmenu

MyOwnShots

Gestart door Vincent Hart, april 15, 2010, 16:43:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jarinka

Citaat van: Vincent Hart op juli 31, 2011, 08:22:02 AM
Die specht staat er mooi op inderdaad  :)
Benieuwd naar jullie andere foto's!
De meeste foto's van die Dodaars zijn mislukt. En omdat het in feite nestfotografie is (ook al was het vanuit een kijkhut), heb ik de enige mooie foto maar niet online gezet.
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

#1261
Het wordt weer lekker eentonig zo, maar hier is mijn plaatje van de specht ;)



Ik wil geen roet in het eten gooien voor Jarinka, dus plaats de foto's van de Dodaars ook maar niet hier op waarneming.nl.
Wie toch één van de platen wil zien kan op digiscooppix.nl kijken.

Verder heb ik bewijsplaatjes van de ZwOoien in de Groote Peel, no more, maar toch leuk. Wie ze wil zien kan hier kijken.




Foto van de Groene Specht werkte niet. Gefixed!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

frankneijts

Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 31, 2011, 10:43:28 AM


Ik wil geen roet in het eten gooien voor Jarinka, dus plaats de foto's van de Dodaars ook maar niet hier op waarneming.nl.
Wie toch één van de platen wil zien kan op digiscooppix.nl kijken.

Verder heb ik bewijsplaatjes van de ZwOoien in de Groote Peel, no more, maar toch leuk. Wie ze wil zien kan hier kijken.






Begrijp ik het dan goed Stijn dat digscooppix.nl geen problemen heeft met nestfotografie?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Stijn E.

Citaat van: frankneijts op juli 31, 2011, 11:49:17 AM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 31, 2011, 10:43:28 AM


Ik wil geen roet in het eten gooien voor Jarinka, dus plaats de foto's van de Dodaars ook maar niet hier op waarneming.nl.
Wie toch één van de platen wil zien kan op digiscooppix.nl kijken.

Verder heb ik bewijsplaatjes van de ZwOoien in de Groote Peel, no more, maar toch leuk. Wie ze wil zien kan hier kijken.






Begrijp ik het dan goed Stijn dat digscooppix.nl geen problemen heeft met nestfotografie?

Ik kan nergens iets vinden in de voorwaarden erover. Ik heb net even gekeken in het tijdelijk album, waar foto's staan die door de admins worden afgewezen en dus niet worden geplaatst, zie je bijvoorbeeld http://www.digiscooppix.nl/album_page.php?pic_id=16852 en http://www.digiscooppix.nl/album_page.php?pic_id=16837. Deze foto's zijn afgewezen omdat het nestfotografie is. Als er duidelijk in de voorwaarden stond dat nestfotografie niet toegestaan is had ik de foto natuurlijk niet geupload. Ik kan je niet vertellen waarom digiscooppix de eerder gelinkte nestfoto's wel afwijst en de Dodaars niet.

Ik kan het wel eens vragen aan de admins daar. Zelf kan ik de foto niet verwijderen, dus daar zal ik hen ook voor moeten inschakelen. Als ik dan toch bezig ben...
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Marije

Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 31, 2011, 12:27:40 PM
Citaat van: frankneijts op juli 31, 2011, 11:49:17 AM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 31, 2011, 10:43:28 AM


Ik wil geen roet in het eten gooien voor Jarinka, dus plaats de foto's van de Dodaars ook maar niet hier op waarneming.nl.
Wie toch één van de platen wil zien kan op digiscooppix.nl kijken.

Verder heb ik bewijsplaatjes van de ZwOoien in de Groote Peel, no more, maar toch leuk. Wie ze wil zien kan hier kijken.






Begrijp ik het dan goed Stijn dat digscooppix.nl geen problemen heeft met nestfotografie?

Ik kan nergens iets vinden in de voorwaarden erover. Ik heb net even gekeken in het tijdelijk album, waar foto's staan die door de admins worden afgewezen en dus niet worden geplaatst, zie je bijvoorbeeld http://www.digiscooppix.nl/album_page.php?pic_id=16852 en http://www.digiscooppix.nl/album_page.php?pic_id=16837. Deze foto's zijn afgewezen omdat het nestfotografie is. Als er duidelijk in de voorwaarden stond dat nestfotografie niet toegestaan is had ik de foto natuurlijk niet geupload. Ik kan je niet vertellen waarom digiscooppix de eerder gelinkte nestfoto's wel afwijst en de Dodaars niet.

Ik kan het wel eens vragen aan de admins daar. Zelf kan ik de foto niet verwijderen, dus daar zal ik hen ook voor moeten inschakelen. Als ik dan toch bezig ben...


Het antwoord staat hier bij punt 9: http://www.digiscooppix.nl/faq.php#8

Geen nestfotografie.
Foto's van vogels op of bij het nest worden niet geplaatst.

Stijn E.

Dank Marije. Inmiddels via commentaar om toelichting gevraagd over het plaatsen van de foto. Tevens verzocht de foto te verwijderen. Zoals ik ook al op digiscooppix schrijf: Ik had vóór het plaatsen van de foto beter moeten nadenken, excuses hiervoor.

Overigens wil ik de admins van waarneming.nl er nog wel even op attenderen dat er nog een aantal foto's van dezelfde broedende Dodaars goedgekeurd in de database staan. Wellicht is het handig hier nogmaals naar te kijken.

Dank voor het attenderen op m'n fout. Het was een wijze les. Volgende keer zal ik vóór het maken van de foto's beter nadenken.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Marije

Graag gedaan.

Tja zo heb ik ook mijn leerschool gehad op deze wijze. Is niet erg.
Het feit dat je je eigen fout onder ogen ziet en toegeeft en wil corrigeren, zegt genoeg.  :duim:

Rickschonewille


JelteV

 :o :o  Zééér mooi!
Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

hoven

Zo heb ik een hele serie mooie foto's van de 27-7 waarneming (zie ook birdpix voor de foto's van de andere 6 aanwezige waarnemers). Vogel op 75 meter in een aanscholvernest met perfecte zon om 8.30 uur. Ik zal het jullie niet aandoen...   :blink:
Mvg,
Alrik

willemxd

75 meter :o dat haalt mijn camara niet :wacko:  Mooie foto , dat wel :duim:

JelteV

Als je waarde hecht aan je copyright zou ik de foto's niet zo groot posten, zie bijvoorbeeld hier: http://www.nederpix.nl/viewtopic.php?p=56405#56405
Groeten, Jelte
Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

hoven

#1272
Dank voor je bezorgdheid jelte, maar dit zijn jpegs met naar mijns inziens bedenkelijke kwaliteit. De Raw versies zijn 100x mooier. Maar ik ga het idd niet leuk vinden als anderen met mijn foto's pronken. Ik ga me er eens in verdiepen.

Thanx

=> Ik heb bij nader inziens de foto's toch maar verwijderd. Ik ga eerst zorgen voor een goede markering.
Mvg,
Alrik

Robertmeer

#1273
Het kostte wel twee pogingen om hem in beeld te krijgen, maar wat een beest...
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Jarinka

Mooi, Robert :) Donderdagavond ga ik hem ws met een bezoekje vereren, nadat ik verregend ben in het Fochteloërveen.
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Lekkere plaat, Robert  :duim:

Hier een filmpje van hop en veel hekwerk. Bizar om in twee jaar tijd twee hoppen in (gemeente) Amsterdam te zien  :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: Vincent Hart op augustus 09, 2011, 23:41:20 PM
Lekkere plaat, Robert  :duim:

Hier een filmpje van hop en veel hekwerk. Bizar om in twee jaar tijd twee hoppen in (gemeente) Amsterdam te zien  :)
Leuk filmpje, geinig beestje!

Maarten Sluijter

Deze wilde ik even delen, van vanmiddag uit de tuin.
.

firecrest

wow, gaaf!!!!
Macrolens?

Maarten Sluijter

Citaat van: firecrest op augustus 10, 2011, 00:10:43 AM
wow, gaaf!!!!
Macrolens?

Yep, maandje geleden nieuwe gekocht, tamron 90mm.
.

Vincent Hart

Stoer! Wat is het?  ;D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

stefanhageman

Stefan Hageman



hoven

@Jarinka: je gaat slangenarenden kijken donderdag?
Mvg,
Alrik

Jarinka

Citaat van: hoven op augustus 10, 2011, 11:30:40 AM
@Jarinka: je gaat slangenarenden kijken donderdag?
Hopelijk wel :) 's Middags wordt het even droog, met waarschijnlijk een klein zonnetje. De weersverwachting is gelukkig al beter dan die van gisteren.
Groeten, Jarinka Heijink

snwja3

#1285
Ter info:
- afgelopen zondag daar een paar uur doorgebracht. Eerst vanuit de kijktoren, waarvan we al snel de donkerkoppige Slangenarend te pakken hadden. Deze beweegt zich vnl ten oosten van het fietspad, voor de kijkhut en vandaar ook nog oostelijker.
- de 2e en 3e en uiteindelijk 4e (1 erg lichte, naar mijn idee die van Doldersum e.o en twee tussenliggende phases/lichtkoppig) waren van hieruit ook te zien, maar die opereerden vnl vanuit het Bankenbos, ofwel wat noordoostelijker op de hei.

Later het fietspad opgelopen (vanuit de ZW-hoek => noorden).
- de donkerkoppige verbleef vnl aan de oostkant van het fietspad
- de andere 3 weer vanuit het Bankenbos aan de noordwestkant van het fietspad, ze bleven daar vnl bij de bosrand hangen, waar ze ook steeds weer indoken.

Let op: er vlogen ook meerdere Wespendieven rond, en als je even niet oplet plak je er zo een verkeerde naam op. Opletten dus bij 1e jizz/staartbanden, maar bij even verder kijken toch weer gemakkelijk te herkennen.
Ook hadden we van hier een Klapekster, wel leuk in Augustus.
2 Kraanvogels buiten het gebied op de akker hier

Succes!
Wietze Janse

frankmeer

En anders hier even kijken voor de Kraanvogels. Het ruige veld tegenover de parkeerplaats voor het fietspad.

http://maps.google.com/maps?q=52.993,+6.371&hl=en&sll=52.988751,6.425457&sspn=0.080911,0.154324&t=h&z=16 (groene pijl)
Frank van der Meer

Jarinka

Wietze en Frank, bedankt. Als het weer meewerkt, zie ik ze vast wel :)
Ik fiets over het fietspad. Eerst de noordkant (door het Bankenbos heen), daarna de kijkhut en de toren. Die Kraanvogels lijken op beide locaties ver weg te staan, klopt dat?
Groeten, Jarinka Heijink

snwja3

CiteerDie Kraanvogels lijken op beide locaties ver weg te staan, klopt dat?
Relatief gezien klopt dat, maar die grote vogels waren door de scoop toch nog schitterend te bekijken. Zeker de moeite!
Wietze Janse

tseardjan

mijn grote goudhaan
zonder natuur geen leven