Hoofdmenu

MyOwnShots

Gestart door Vincent Hart, april 15, 2010, 16:43:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

firecrest

Vandaag heerlijk vermaakt met jonge fuutjes:




jonas D

Superfoto's Lars, misschien zit daar wel eentje tussen voor de maandopdracht.
Groeten,
Jonas

firecrest

Citaat van: jonas D op juli 19, 2011, 22:47:23 PM
Superfoto's Lars, misschien zit daar wel eentje tussen voor de maandopdracht.
Nee, die moet geheim blijven ;)

jonas D

Jah maar ik bedoel tussen alle foto's die je vandaag hebt genomen ;D ;)
Groeten,
Jonas

Kevin Scharroo

Omdat het (NIET!!!) zo druk was op me werk, tussendoor even naar de Slechtvalken Familia van Rijswijk gereden.  :blink: 2 Exemplaren op de toren, maar geen zin in bezoek, ze bleven met hun rug naar me toegekeerd zitten. Uiteindelijk kwam deze juveniele man, geringd en wel, vanuit het niets overvliegen en jagend. Ging uiteindelijk in deze boom zitten, waardoor ik echt mooie foto's heb kunnen maken.

firecrest

Mooie foto! Lekker scherp en een mooi vogeltje! :duim:

Kevin Scharroo

Thnx Lars, ook met het nieuwe cameraatje!!

Stijn E.

Ik heb sinds vanmiddag ook eindelijk een scope! Het is een Nikon ED 82 A geworden met een 30x DS wide oculair. Het statief dat ik vanaf nu ga gebruiken is een Manfrotto 055CX3 met een 700RC2 kop. Het is een mooi setje, maar anders zou ik het ook niet kopen natuurlijk, haha ;)

Ik liep net even de tuin in en heb even een TuTo geplaat vanuit de tuin. Natuurlijk zattie niet ver weg, maar toch:



Zoals mensen wellicht van me gewend zijn, klikken voor grotere plaatjes. Ik vind ze voor een schemerplaatjes door een scope die ik net heb behoorlijk lekker gelukt! Je ziet nog wat zwarte vlekken, dat komt omdat ik even wat meer tijd had moeten nemen om het midden van de uittredepupil te zoeken, dat is een les voor een volgende keer.

N.B. Alle gelinkte foto's zijn originelen. Op de laatste was ik even wat verder weg gaan staan maar was ik vergeten in te zoomen met m'n camera. Daar heb ik dus een randje weggeknipt vanwege de vignetering, maar ook maar net er langsheen  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

jonas D

Leuke foto's Stijn!!! Je zal ongetwijfeld nog beter worden. ;)
Groeten,
Jonas

Stijn E.

Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Kevin Scharroo

Yoo Yoo, vandaag tijdens de wandeling een Geelpootmeeuw ontdekt. Heel cool, nummer 141 van dit jaar

firecrest

Mooie foto's en een leuke soort :duim:

hoven

Mazzeltje bij Lepelaarsplassen...
Mvg,
Alrik

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Jarinka

Wat een prachtige platen, vooral die Zeearend. Hoe dichtbij zat die wel niet :o
Groeten, Jarinka Heijink

firecrest

Prachtige foto's Alrik! :duim:
Die Zeearend is wel heel erg gaaf!
Maar die IJsvogel is ook erg mooi hoor! ;)

Rickschonewille

Wauw, wat een foto's!

Evert meijer

Ik was net iets te laat voor die Zeearend... :'(, gelukkig had ik hem wel bij het Jan van den Boschpad, maar niet zo gaaf!

Wel erg gaaf de Ijsvogels gezien en een jonge Geoorde Fuut!


Evert Meijer, 16 jaar

Stijn E.

#1248
Sta ik bij m'n oma even m'n scope te laten zien (ze was nou eenmaal een groot 'sponsor'), zie ik ineens Ringmussen af en aanvliegen bij een nestkastje. Ik leek wel idioot om dat te gaan scopen, maar het levert wel een paar mooie plaatjes op ;)

Hartelijke groet, Stijn
      Blog

gert95

ik probeer er ook een foto op te krijgen, maar dat lukt niet..
Nu zie ik dat de max. grootte 400 kb is, en hij is 4,3 mb, hoe zorg ik dat ik hem dan wel kan plaatsen?
(ben nog maar een beginner in de fotografie)
groeten Gert,

fkdeboer

ligt er een beetje aan waar je mee werkt.

als je bijvoorbeeld lightroom of picasa gebruikt kan je exporteren en dan bijv resolutie op 800x600 zetten en/of grootte aanpassen, en anders zijn er genoeg programmaatjes waar dat ook meekan (googlen op bijv jpeg resize)
En een foto even kleiner maken kan met http://www.resize2mail.com/ of met http://www.fotoverkleinen.nl van http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

gert95

bedankt!

hopelijk werkt het zo :)

deze foto heb ik gisteren genomen, heeft iemand tips om hem nog mooier te krijgen??
groeten Gert,

hoven

Prima eerste poging toch? Mist alleen een beetje staart. Iets meer omgeving was denk ik ook mooi geweest.
Mvg,
Alrik

gert95

ja, dan is deze wel iets mooier jah,

toen ik die foto maakte was ik heel zenuwachtig, ik zat helemaal te trillen!!

ik kon hem ong. op 2 m benaderen!
groeten Gert,

hoven

Mvg,
Alrik

Marije

Voor mij is op dit deze jonge Spreeuw mijn mooiste foto.
Afgelopen woensdag zat hij samen met zijn pa/ma boven op een hek, langs een landweggetje in de Brekkenpolder.
Ik kon tot 2 meter naderbij komen met de auto en hij bleef maar heel ontspannen zitten.


JelteV

Gisteren teruggekomen uit Noorwegen, hoop foto's gemaakt. Ik heb ze net gesorteerd, nu nog afwerken...
Als voorproefje een zilvermeeuw, bij de Sognefjell. Tijdens een lunchpauze gestopt, en heb bijna de hele tijd foto's gemaakt. De omstandigheden waren prachtig, er woeien telkens wolken door ons heen. De bergen lagen fraai in de mist. Deze meeuw vloog zoals ik niet had durven wensen. Dus nog een laatste foto gemaakt voor ik weer in de auto stapte.
Groeten, Jelte
Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

Jarinka

Vandaag samen met Stijn en Vincent wezen vogelen in Limburg. Helaas drie (van de vier) wenssoorten gedipt, maar dit soort taferelen maken een hoop goed. Gefotografeerd door de scope van Stijn (deze door m'n eigen scope). Verschil is te zien, maar Stijns scope heeft dan ook 30mm meer lichtinval (ED52A tegenover de ED82A).

Groeten, Jarinka Heijink

Rickschonewille


Vincent Hart

Die specht staat er mooi op inderdaad  :)
Benieuwd naar jullie andere foto's!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers