Hoofdmenu

pimpelmees

Gestart door rrrrr, april 11, 2010, 16:49:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

rrrrr

Had ik ook ingevoerd.......
Kreeg hem zo terug. Zeg het maar, ik weet niet wat er aan de hand is.
Nummer goed ingevoerd, volgende stap gedaan. Nog een volgende stap gedaan. Twee stappen terug ("gewoon" met de muis naar twee balkjes erboven) i.v.m. check op fouten en toen weer op dezelfde manier 2 stappen vooruit en dit was het resultaat.....

NLA ...42251AL i.p.v. AL42251. Het systeem heeft "iets mijn mijn invoergegevens gedaan" of zoiets. In ieder geval er NLA voor gezet en AL erachter........

Bovendien bleek dat als je via google maps de vindplaats aangeeft, er een zooitje van het adres gemaakt wordt.
De straat, huisnummer en plaats klopte, verder stond er behoorlijk veel onzin in die tekst (zoals een verknipte onvolledige naam vaan een 8km verderop gelegen dorp of de verstoethaspelde naam van de gemeente).
Rommelig en ontmoedigend noem ik dit soort geautomatiseerde reacties.
Sorry als ik iets niet goed doe, maar ik heb het gevoel dat het systeem er niet goed tegen kan dat je even terugblikt in de ingevoerde gegevens.

Rob

rrrrr

Citaat van: Marina op juni 05, 2010, 12:27:32 PM
De "mijne" zijn veilig uitgevlogen.
Helpt een plantenspuit ook tegen sperwers eigenlijk? Als je die op straal zet?

Een kennis van ons heeft zijn moeder een supersoaker kado gedaan.
Die kat werd NAT.
Rob

Jeroen Nagtegaal

Vreemd, met terugklikken heb ik geen problemen gehad voorheen.
Het NLA staat voor Nederland Arnhem.

Welke webbrowser gebruik je?

De plaatsbechrijving is in principe onbelangrijk, coordinaten daar wordt mee gerekend
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

rrrrr

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 05, 2010, 18:31:47 PM

Welke webbrowser gebruik je?

De plaatsbechrijving is in principe onbelangrijk, coordinaten daar wordt mee gerekend

Internet Explorer 8.
Zou moeten kunnen....

En die coordinaten zullen wel kloppen, maar ik vind het gewoon slordig. Mijn tick derhalve.....

Rob

Jeroen Nagtegaal

Het adres wordt trouwens door Google gegeven. Opmerkelijk dat het fout gaat, heb je het nogmaals geprobeerd?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

rrrrr

Nogmaals geprobeerd en nu krijg ik WEL een passende reactie.
De eerste! :duim:
Alle voorgaande berichten gaven de melding dat de ring niet in het bestand stond.........
Nu is de hele doopceel gelicht, 2 jaar, 11 maanden en nog wat dagen geleden geringd (en google maps goochelt er maar weer een eind op los. Wat is dat een hopeloze zooi  >:( , prutswerk, coordinaten of niet.....)

Rob

Klaas van Dijk

Citaat van: rrrrr op juni 05, 2010, 18:23:47 PMNummer goed ingevoerd, volgende stap gedaan. Nog een volgende stap gedaan. Twee stappen terug ("gewoon" met de muis naar twee balkjes erboven) i.v.m. check op fouten en toen weer op dezelfde manier 2 stappen vooruit en dit was het resultaat.....NLA ...42251AL i.p.v. AL42251. Het systeem heeft "iets mijn mijn invoergegevens gedaan" of zoiets. In ieder geval er NLA voor gezet en AL erachter........

Bovendien bleek dat als je via google maps de vindplaats aangeeft, er een zooitje van het adres gemaakt wordt.
De straat, huisnummer en plaats klopte, verder stond er behoorlijk veel onzin in die tekst (zoals een verknipte onvolledige naam vaan een 8km verderop gelegen dorp of de verstoethaspelde naam van de gemeente).
Rommelig en ontmoedigend noem ik dit soort geautomatiseerde reacties.

Sorry als ik iets niet goed doe, maar ik heb het gevoel dat het systeem er niet goed tegen kan dat je even terugblikt in de ingevoerde gegevens.Rob
Rob, je bent zeker niet de enige die (zeer) grote problemen met Griel ondervindt....... Dat is natuurlijke een schrale troost waar jij niet veel aan hebt. Browsers (tot voor kort wist ik niet eens wat dat waren) die niet / slecht / matig snappen wat Griel is, vastlopers, vage aanwijzingen, informatie 1000 maal opnieuw invoeren omdat alles opeens weer 'weg' is, etc...

Dus gewoon 1000 maal opnieuw proberen. Of firefox weggooien (dus ook geen brood meer kopen bij de biologische winkel, etc.).

NLA is gewoon één van die vele kriptische afkortingen (net zoals Firefox of 'een browser' of 'versie 6.7' ook één van de vele criptische omschrijvingen is) binnen de ringerswereld. Staat voor Nederland (=NL) en Arnhem (=A) en houdt in dat het gaat om een metalen ring van het Vogeltrekstation Arnhem. Andere voorbeelden zijn BLB = Belgische ringen met opschrift 'Bruxellles', DKC = Deense ringen met opschrift Kopenhagen, etc.

Groetjes, Klaas

Klaas van Dijk

Citaat van: rrrrr op juni 05, 2010, 18:53:26 PMWelke webbrowser gebruik je?
De plaatsbechrijving is in principe onbelangrijk, coordinaten daar wordt mee gerekend. Internet Explorer 8.
Zou moeten kunnen. En die coordinaten zullen wel kloppen, maar ik vind het gewoon slordig. Mijn tick derhalve. Rob
Dus niet langer brood kopen bij de biologische winkel, maar gedwongen winkelnering bij AH. Zoiets is het ook bij het gebruik van Griel. Verboden om nog langer bepaalde browsers cq bepaalde versies van browsers etc. te gebruiken (en dat terwijl veel internetters hier geen notie van hebben wat dat is en hoe dat op hun computer werkt..).

Naar ik heb vernomen was er zoveel kritiek op de plaatsnamen die Griel via Google zocht, dat je zelf weer een eigen omschrijving van de plaatsnaam kon invoeren in een veld.

Even een leuk voorbeeld van Griend. Daar staat wel een huis(je), maar zonder huisnummer en postcode. Griel kent (kende?) dus Griend niet en zoekt naar de meest dichtbij geleden officiële plaats en komt dan op de proppen met Oosterend op Terschelling. En dat komt dus op je terugmelding te staan.

Een tweede voorbeeld uit Lauwersoog. Het westelijk deel van de sluizen bij Lauwersoog ligt in Friesland. Helaas ook zonder huis met huisnummer en postcode, dus Griel gaat via Google zoeken naar het dichtstbijzijnde huis met een huisnummer en postcode en komt dan uit op Schiermonnikoog (want dat ligt ook in de provincie Friesland).

Erg grappig allemaal......

Klaas

rrrrr

Grappig of niet, maar ik blijf het sneu vinden dat ik probeer serieus gegevens door te geven om dan vervolgens een melding terug te krijgen dat het nummer niet in het bestand staat. Ongeacht of je nu firefox of een versie van explorer er op los laat.

Op deze manier loop je het risico dat er heel veel gegevens verloren gaan. Doodjammer! Doe je serieus werk als ringer, valt het om door kieskeurige programmatuur.
Van de drie meldingen die ik gedaan heb heb ik er twee terug gekregen met de melding dat het nummer niet in het bestand stond. (rietzanger en pimpelmees (en die is dus nu bij de tweede poging wel in orde)).
De sperwer gegevens heb ik direct van de ringer zelf gekregen......

Van Peter Das (die ik dit ook gemeld heb middels een persoonlijk aan hem gerichte mail), kreeg ik te horen dat aan de plaatsnaam een zonderling verknipte versie van de gemeentenaam is toegevoegd, met dank aan Arnhem. Ook weer opgelost dus.

Ik hoop oprecht dat ze de zaken bij GRIEL op orde weten te krijgen, want dit is een rommeltje.

Rob

nlzorg01

Beste Rob,

Mijn ervaringen met griel.nl zijn heel goed. Vrijwel altijd krijg ik direct bericht als ik een Nederlandse of Belgische ring invoer. Dan gaat het vrijwel uitsluitend over geringde meeuwen (en een dode kerkuil). Bedenk ook dat deze site nog pas kort in de lucht is (ik meen vanaf begin dit jaar). Het is dan ook begrijpelijk dat er nog kinderziektes inzitten zoals de soms wat vreemde plaatsaanduiding. Ook ontbreekt nog een koppeling met buitenlandse databases. Overigens ligt dat waarschijnlijk meer aan de onderbezetting bij die ringcentrales dan aan griel.nl. Laatst kreeg ik overigens wel al bericht via griel.nl over Litouwse ringen, dus contact met buitenlands ringcentrales is er inmiddels wel.
Mijn advies is dan ook: geef griel.nl even langer de tijd om de (kleine) problemen die er zijn op te lossen. Ik ben ervan overtuigd dat we in de toekomst nog veel plezier van deze database kunnen hebben.

Groeten,

Jan Zorgdrager