Hoofdmenu

pimpelmees

Gestart door rrrrr, april 11, 2010, 16:49:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

rrrrr

Diverse keren deze poezenpluispikker op de foto kunnen zetten.
Wat ik kon aflezen was: Arnhem Holland en AL4225 mogelijk gevolgd door een 1.
Zie foto's.
Moet er nog meer komen of is dit compleet?

Rob

Jeroen Nagtegaal

Laatste cijfer zou ik graag beter zien, dan is ie compleet. Erg leuk!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

rrrrr

#2
Oké, deze komt wel weer terug.
Wordt vervolgd derhalve (tenzij de sperwer toeslaat.......)
Er wordt soms zoveel haar meegenomen dat het vliegen bijna blind moet... ;D

Rob

keesschreven

Achter "Arnhem-" staat ook nog VT van Vogeltrekstation.
Erg leuk en goed gezien! En verbluffend goede foto's.

Wat is dat toch met al die geringde vogels in jouw tuin...? :)
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

rrrrr

#4
Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit steeds leuker begin te vinden.
(en het fototoestel van mijn vrouw redt de dag als het bewolkt is. Dat ding kan net iets meer dan die van mij....)
Alleen die laatste cijfers hè?
Houdt je in ieder geval van de straat.......

Rob

rrrrr

Bij deze de afsluiter.
Onze poes heeft ruimhartig haren gedoneerd en ik heb die haren om een strategisch gezien duidelijk fotogeniek takje gewikkeld en daarna afwachten maar......
En het nummer is: AL42251 (volgens mij).
Overigens heb ik mij kostelijk vermaakt. Er wordt verwoestend aan de haren getrokken voordat de snavel vol is en daarna is het lastig vliegen met zo'n baard.
De haren gaan naar een nestkast bij ons in de tuin, dus die vind ik in het najaar wel weer terug bij de grote schoonmaak.
Ik laat de foto's voorzichzelf spreken....

Maar nu terzake: hoe en waar kan ik dit nummer melden? Ik heb hier totaal geen ervaring mee dus een linkje o.i.d. en deze gaat de boeken in.

Rob

Oenanthe

Bravo! Ga naar http://www.griel.nl/  en voer de gegevens in. Meer hoef je niet te doen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

rrrrr


Klaas van Dijk

Citaat van: rrrrr op april 30, 2010, 18:51:00 PMBij deze de afsluiter. Onze poes heeft ruimhartig haren gedoneerd en ik heb die haren om een strategisch gezien duidelijk fotogeniek takje gewikkeld en daarna afwachten maar. En het nummer is: AL42251 (volgens mij). (...) Rob
Mee eens dat het AL 42251 moet zijn. Laat je ook even weten waar en wanneer deze vogel geringd is? En natuurlijk erg leuk dat het je is gelukt. Probeer bij te houden op welke dagen je de vogel ziet en voer alle data uiteindelijk via www.griel.nl in. Ik weet nog niet goed hoe griel werkt, hopelijk zit er een soort snelmenu dat je in één klap een heleboel waarnemingen van (1) dezelfde vogel, met (2) hetzelfde ringnummer, met (3) dezelfde meldomstandigheden etc. (afgelezen met kijker etc., vogel gezond en levend) van al die dagen kunt invoeren. M.i. kun je -later- ook iets zeggen over de broedstatus. Hopelijk eet Poes deze mees niet op.

Groetjes, Klaas

rrrrr

Leuk inderdaad.
Aangezien het beestje hier in een nestkast zit, zal ik hem nog wel vaker zien  ;D .
Ik meld me weer zodra ik weet wanneer hij geringd is.
Ik maak mij geen zorgen over ONZE poes. Die is gepromoveerd tot huispoes (of een ommetje aan de lijn.....).
De meeste zorgen heb ik over de buurtsperwer, aangevuld met de buurtpoezen (waaronder een paar moordenaars zoals je ze niet vaak tegenkomt).
En voor wat de rest aangaat: Griel is een nieuwigheidje voor mij, dus verwacht niet te snel output...

Rob

keesschreven

Van www.griel.nl krijg je soms binnen een seconde het rapport al toegezonden!

En als deze pimpelmees geplukt wordt, kun je hem natuurlijk opnieuw melden als zijnde geplukt...
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

rrrrr

Nog niets gezien.......
Ook geen sperwer of poes.
Ik wacht het wel af. (Weekeinde over?)

Rob

Hoanskrobber

Hallo Rob,

De pimpel met ringnummer AL.42251 is door ons in Friesland van ring voorzien en omdat GRIEL een aantal dagen uit de lucht is wil ik je de gegevens wel sturen. Kun je mij daarom de Amersfoortcoördinaten mailen van de plaats waar je de vogel op de plaat hebt gezet. Of een foto met Google Earth met markering van vindplaats. Uiteraard mag je me ook adresgegevens mailen dan zoek ik het zelf wel op. Je kunt mijn e-mailadres vinden op onze site via het menu bij contactgegevens.

Rob, jij  bedankt voor jouw geduld en inzet om de ring af te lezen en op de plaat te zetten.
En Trinus Haitjema bedankt voor de melding op ringersnet.

Hartelijke groet,

Peter Das

www.vogelringgroep.nl



rrrrr

Welkom bij Waarneming.nl Peter.

Ik heb je een pb-tje gestuurd.
Ik zie je berichtje wel verschijnen.
Alvast bedankt. :duim:

O, ja: voor de niet Friezen onder ons: hoanskrobber is fries voor kiekendief  ;D .

Rob

rrrrr

En deze tekst kreeg ik van Peter:

De betreffende Pimpelmees AL 42251 is door ons  op 16-6-2007 als eerstejaars vogel van ring voorzien tijdens een vangsessie in het kader van het Constant Effort Site project op onze locatie aan de Noordzijde van het Bergumermeer. We hebben niet eerder een melding gehad van deze vogel maar we weten nu zeker dat vogel nog leeft en als broedvogel in de omgeving aanwezig is.

Was leuk om te doen.

Rob

Jeroen Nagtegaal

Wellicht is je Sperwer ook van Peter/de Ringgroep.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

rrrrr

zou maar zo kunnen....

Rob

Marina

Toen ik "poezenpluispikker" las dacht ik heel even dat je kat het doelwit was geworden van een broeddriftige mees.

Maar toen ik verder las verdween dat beeld weer van een mees die bovenop je kat zat en snavelsvol met haar eruit trok (zoals kauwen op schapen doen bijvoorbeeld).
Jammer, was wel geinig geweest.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

rrrrr

De nestkast zit zo te horen vol met kleine hongerlapjes.
Op een zonnige dag is er 2x per minuut (gemiddeld) aanvoer van voer.
De "huissperwer" heeft vandaag een jong huismusje onder onze neuzen vandaan gepakt (ca. 4m afstand in vol zicht).
Nu maar hopen dat 'ie de pimpeltjes (allemaal) met rust laat.......

Rob

Marina

Ach, sperwers moeten ook eten. Heb tenminste nog geen vegetarische sperwers gezien.
 

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

rrrrr

#20
Eerste jongen buiten de kast gezien. Ze vliegen nog wat moeilijk maar (crash)landen gaat daarentegen heel goed.
Nu de kat van de buren nat houden...
Edit: foto bijgevoegd.

Rob

Marina

De "mijne" zijn veilig uitgevlogen.
Helpt een plantenspuit ook tegen sperwers eigenlijk? Als je die op straal zet?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Oenanthe

Citaat van: Marina op juni 05, 2010, 12:27:32 PM
De "mijne" zijn veilig uitgevlogen.
Helpt een plantenspuit ook tegen sperwers eigenlijk? Als je die op straal zet?

Dat helpt zo goed dat zelfs de pimpelmezen je tuin zullen mijden. Soms  is het middel erger dan de kwaal ;D

Bedenk ook dat mezen gemakkelijk een dozijn jongen grootbrengen. Stel je voor dat die het allemaal tot volwassen vogel zouden brengen, en hun jongen ook. Het merendeel van de jongen zal overigens niet door roofdieren maar door voedselgebrek sterven.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Marina

Heb je gelijk in, zal binnenkort weer eens naar de dierenwinkel wat eiwitrijk voer gaan halen.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

rrrrr

#24
Gehakselde zonnebloemkernen en vetbollen met insekten (oa.a. verkrijgbaar bij Vivara.nl, deze dus: http://www.vivara.nl/product/id=14/pindacake_met_insecten.html ) gaan er hier gretig in.
Pimpel en koolmezen, spreeuwen en een paartje grote bonte specht (met jongen) vliegen hier af en aan...
Zie foto. Niet de meest scherpe die ik ooit gemaakt heb, maar geeft wel aan dat er belangstelling is.

Rob

Jeroen Nagtegaal

Er toffe foto! geef je de waarnemingen van de ring nog steeds door?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

rrrrr

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 05, 2010, 14:55:05 PM
Er toffe foto! geef je de waarnemingen van de ring nog steeds door?

Heb ik nog niet gedaan, ga ik wel doen. Even kijken wat de invoermogelijkheden zijn (b.v. voeren van jongen zou wel aardig zijn want hij/zij heeft per slot van rekening succesvol nageslacht geproduceerd).

Rob

Jeroen Nagtegaal

Je kan gewoon elke dag dadelijk melden. Hoe het zit met meldgegevens weet ik zo niet. Ik heb nog geen metalen met relaties doorgegeven. Wel leuk dat het een succesvol nest is.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

rrrrr

Gemeld en kreeg direct de volgende melding:

"Geachte melder,

Hartelijk dank voor uw melding van een geringde vogel met ringnummer:

Ringnummer: NLA  ...42251AL

De gegevens van deze ring zijn helaas nog niet aanwezig in het systeem en worden nagevraagd bij de ringeigenaar.

Zodra de ringgegevens bij ons zijn binnengekomen ontvangt u bericht van ons met deze gegevens."

Peter Das (ringer, zie voorgaande reacties) ook even een berichtje met foto's gestuurd. De vogel is in 2007 geringd en is nog niet helemaal ingevoerd lijkt het......

Rob

Jeroen Nagtegaal

Code was trouwens AL42251
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com