Mijn eerste opname

Gestart door hdijk, april 10, 2010, 19:07:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

hdijk

Vandaag eerste opname gemaakt met apparatuur van de Natuur en Vogelwacht de Alblasserwaard:http://waarneming.nl/waarneming/view/47273537

Er is flink geinvesteerd door de vereniging, waarvan de leden de geluidsapparatuur kunnen lenen. Zal dit voorjaar/zomer wel veel gebruikt worden!
Hendrik Jan van Dijk

Tinok

Klinkt niet verkeerd en leuke soort ook voor dit jaar van de kiek :duim:
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Wim Bakker

Ik vond het signaal een beetje zacht en heb het maar eens in Audacity gegooid. En wat blijkt? verreweg het grootste signaal is laagfrequente ruis, waarschijnlijk van de wind. Gebruik je wel een windscherm? Anders kun je het signaal nu nog enigszins repareren door een high-pass filter gebruiken met de cutoff op ongeveer 100 Hz ofzo. Daarna kun je de rest van het signaal behoorlijk opkrikken.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

hdijk

Dag Wim/Tinok,
Ik heb geen windscherm gebruikt, maar dat moet zeker gebeuren ja. Ook nabewerking is nodig, maar daar moet ik nog mee oefenen.
groetne, Hendrik Jan
Hendrik Jan van Dijk

Wim Bakker

OK, succes!  Als je vragen hebt dan horen we het wel.

Helaas kan ik hier geen geluid toevoegen, anders had ik je kunnen laten horen hoe je gefilterde opname klinkt.

Oh, wacht even, dat kan misschien wel als zip file.  Even proberen...
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson