Hoofdmenu

Easybird 31

Gestart door joostheeremans, april 10, 2010, 18:25:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

joostheeremans

De vorige opgaven van mij werden allemaal vrij rap geraden. Benieuwd of iemand deze weet. Als het te moeilijk blijkt zal ik wat meer prijs geven.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Jarinka

Hmm, ik ga voor Koereiger. Heb geen precieze reden waarom, maar de oogkleur klopt en de vorm van de kop ook.
Groeten, Jarinka Heijink

Rickschonewille

Ik denk dat Jarinka goed zit, mede omdat ik de koereiger net nog heb gezien, de oogkleur klopt idd, en die beige kleur boven het oog, duidt ook op een koereiger in zomerkleed.

Wil

Bij koereiger loopt snavel en vleeskleur door tot op het oog.
Zie ik hier niet!
Grasmus denk ik aan, maar misschien iets te donkere iris en heeft grasmus te grijze kop en wangvlek??
Groeten, Wil Lemmens
Geleen

Rickschonewille

Citaat van: Wil op april 10, 2010, 23:55:10 PM
Bij koereiger loopt snavel en vleeskleur door tot op het oog.
Zie ik hier niet!
Grasmus denk ik aan, maar misschien iets te donkere iris en heeft grasmus te grijze kop en wangvlek??

Hmmm daar heb je een punt..

Certhia

Tis vele male kleiner dan een koereiger maar houdt als een andere reiger best van wat riet. :)


Marc

Rickschonewille

Vrouwtje baardman dan maar

joostheeremans

Ja Rick :duim: , een baardvrouwtje, grappig dat de antwoorden eerst totaal ergens anders werden gezocht, Marc stuurde de antwoorden wat dat betreft de goede kant op.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Rickschonewille

Ja dankzij marc idd, ik zat eerst in ANWB te bladeren, en daarin stond een vrij misvormde foto, het beige liep tot onder het oog door etc. Maar toen ik foto´s hiero op de site ging zoeken, zag ik dat het wel degelijk kon. Maar met wat hulp van Marc :)

Jarinka

Leuk :duim:
Ik wist dat er iets niet klopte aan Koereiger (inderdaad de snavel) maar was te lui om het op te zoeken :P
Groeten, Jarinka Heijink

joostheeremans

Als jullie die foto's van vogelogen leuk vinden kan ik er eventueel nog wel wat plaatsen. Laat maar weten!
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

Rickschonewille