Hulp gevraagd; Schijf over een plant voor wrn.nl/wrn.be

Gestart door RutgerB, april 07, 2010, 20:37:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

RutgerB

Aan één ieder dit dit leest de oproep mee te helpen met het vullen van de info-pagina per plantensoort. Bijvoorbeeld; http://waarneming.nl/soort/info/2317

Het gaat er om dat bij iedere plant een beschrijving komt van de plant inclusief allerlei wetenswaardigheden. De redactie is onder de verantwoordelijkheid van Peter van der Meer om uniformiteit te waarborgen. Je naam (een afkorting) + het jaar van toevoeging wordt, als je dat wilt, vermeld bij de tekst als het een fundamentele bijdrage (bijv. tekst van enige omvang) is.


De mogelijkheden

- Je schrijft hier in een reactie een eigen tekst of stuurt een linkje naar je eigen tekst (bijvoorbeeld op dit forum) over een bepaalde plantensoort. Het is expliciet niet de bedoeling dat je teksten van anderen kopieert en/of overschrijft.

- Je kunt ook alleen kenmerken noemen per plant die je zelf hebt geconstateerd en hebt gecontroleerd met literatuur of die je bijeen hebt gebracht uit diverse bronnen en omgezet in eigen woorden. De nadruk ligt op onderscheidende kenmerken ten opzichte van gelijkende soorten. Een link naar een foto op waarneming.nl waar die onderscheidende kenmerken duidelijk te zien zijn wordt ook gewaardeerd.

De beschikbare standaard kenmerken zijn Bladtop, bladvoet, samengesteldheid, steel, beharing, levensvorm, vrucht/zaad, uiterlijk (algemeen), habitat, geur, hoogte, bloeiwijze,  bloeitijd, bladvorm, bladrand, bloem.

- Je vult aan of maakt opmerkingen bij bestaande teksten. Voeg altijd een link toe naar de info bij de betreffende plant.


Enkele voorwaarden

- Informatie over verspreiding in tekstvorm moet zo actueel mogelijk zijn. Betrek ook (naast literatuur) waarneming.nl/telmee.nl bij de beschrijving. De teksten worden ook in België getoond. Plaatsaanduidingen als Brabant, duinen, de Kempen, Limburg, Hasselt en Deurne hebben voor Belgen een andere betekenis dus vermeldt het altijd met de toevoeging 'NL'. Als je compleet wilt zijn mag je ook de verspreiding in België beschrijven.

- Als eenmaal de tekst is toegevoegd kan deze niet meer op vraag van de schrijver worden verwijderd. Je kunt er wel altijd voor kiezen (via een verzoek) je naam niet meer te laten vermelden bij de tekst.

Hieronder in diverse posts wat er al is geschreven dankzij de enorme inspanning van Peter van der Meer.

petermeer

#1
Inhoudsopgave

Klik op een letter om naar een overzicht van de betreffende familie te gaan.

De families staan gesorteerd op wetenschappelijke naam.

[ A ] [ A *] [ B ] [ C ] [ D ] [ E ] [ F ] [ G ] [ H ] [ I ] [ J ] [ K ] [ L ] [ M ] [ N ] [ O ] [ P ] [ Q ] [ R ] [ S ] [ T ] [ U ] [ V ] [ W ] [ X ] [ Y ] [ Z ]

* Aparte post voor de Asteraceae (Composietenfamilie)
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#2
Adoxaceae (Muskuskruidfamilie)
Viburnum (Sneeuwbal)
Gelderse roos (Viburnum opulus)

Alismataceae (Waterweegbreefamilie)
Sagittaria (-)
Breed pijlkruid (Sagittaria latifolia), Pijlkruid (Sagittaria sagittifolia)

Alliaceae (Lookfamilie)
Allium (Look)
Sierui (Allium aflatunense), Berglook (Allium carinatum), Ui (Allium cepa), Moeslook (Allium oleraceum), Armbloemig look (Allium paradoxum), Prei (Allium porrum), Roze look (Allium roseum), Bieslook (Allium schoenoprasum), Allium schubertii), Slangenlook (Allium scorodoprasum), Driekantig look (Allium triquetrum), Daslook (Allium ursinum), Kraailook (Allium vineale)

Apiaceae (Schermbloemenfamilie)
Aegopodium (-)
Zevenblad (Aegopodium podagraria)

Aethusa (-)
Hondspeterselie (Aethusa cynapium)

Angelica (Engelwortel)
Grote engelwortel (Angelica archangelica), Gewone engelwortel (Angelica sylvestris)

Anthriscus (Kervel)
Fijne kervel (Anthriscus caucalis), Echte kervel (Anthriscus cerefolium), Fluitenkruid (Anthriscus sylvestris)

Cicuta (-)
Waterscheerling (Cicuta virosa)

Conium (-)
Gevlekte scheerling (Conium maculatum)

Eryngium (Kruisdistel)
Kruisdistel (Eryngium campestre), Blauwe zeedistel (Eryngium maritimum)

Heracleum (Berenklauw)
Reuzenberenklauw (Heracleum mantegazzianum), Gewone berenklauw (Heracleum sphondylium)

Hydrocotyle (Waternavel)
Grote waternavel (Hydrocotyle ranunculoides), Gewone waternavel (Hydrocotyle vulgaris)

Araceae (Aronskelkfamilie)
Acorus (Kalmoes)
Kalmoes (Acorus calamus)

Arum (Aronskelk)
Italiaanse aronskelk (Arum italicum), Gevlekte aronskelk (Arum maculatum)

Calla (-)
Slangenwortel (Calla palustris)

Aristolochiaceae (Pijpbloemfamilie)
Aristolochia (-)
Pijpbloem (Aristolochia clematitis)

Asparagaceae (Aspergefamilie)
Convallaria (-)
Lelietje-van-dalen (Convallaria majalis)

Maianthemum (-)
Dalkruid (Maianthemum bifolium)
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#3
Asteraceae (Composietenfamilie)
Achillea (Duizendblad)
Duizendblad (Achillea millefolium), Wilde bertram (Achillea ptarmica)

Antennaria (-)
Rozenkransje (Antennaria dioica)

Anthemis (Schubkamille)
Valse kamille (Anthemis arvensis), Stinkende kamille (Anthemis cotula), Gele kamille (Anthemis tinctoria)

Artemisia (Alsem)
Absintalsem (Artemisia absinthium), Rechte alsem (Artemisia biennis), Averuit s.l. (Artemisia campestris), Wilde averuit (Artemisia campestris subsp. Campestris), Duinaveruit (Artemisia campestris subsp. Maritima), Dragon (Artemisia dracunculus), Zeealsem (Artemisia maritima), Bijvoet (Artemisia vulgaris)

Aster (Aster)
Gladde aster (Aster laevis), Smalle aster (Aster lanceolatus), Nieuw-Nederlandse aster (Aster novi-belgii), Zulte (Aster tripolium)

Bellis (-)
Madeliefje (Bellis perennis)

Carduus (Distel)
Langstekelige distel (Carduus acanthoides), Kruldistel (Carduus crispus), Knikkende distel (Carduus nutans), Tengere distel (Carduus tenuiflorus)

Carlina (-)
Driedistel (Carlina vulgaris)

Centaurea (Centaurie)
Kalketrip (Centaurea calcitrapa), Korenbloem (Centaurea cyanus), Knoopkruid (Centaurea jacea), Bergcentaurie (Centaurea montana), Zwart knoopkruid (Centaurea nigra), Grote centaurie (Centaurea scabiosa), Zomercentaurie (Centaurea solstitialis), Rijncentaurie (Centaurea stoebe)

Cichorium (Cichorei)
Andijvie (Cichorium endivia), Wilde cichorei (Cichorium intybus)

Cirsium (Vederdistel)
Aarddistel (Cirsium acaule), Akkerdistel (Cirsium arvense), Spaanse ruiter (Cirsium dissectum), Wollige distel (Cirsium eriophorum), Moesdistel (Cirsium oleraceum), Kale jonker (Cirsium palustre), Speerdistel (Cirsium vulgare)

Eupatorium (-)
Koninginnenkruid (Eupatorium cannabinum)

Petasites (Hoefblad)
Wit hoefblad (Petasites albus), Groot hoefblad (Petasites hybridus), Japans hoefblad (Petasites japonicus)

Pulicaria (Vlooienkruid)
Heelblaadjes (Pulicaria dysenterica), Klein vlooienkruid (Pulicaria vulgaris)

Taraxacum (-)
Paardenbloem (Taraxacum officinale)

Tragopogon (Morgenster)
Bleke morgenster (Tragopogon dubius), Paarse morgenster (Tragopogon porrifolius), Oosterse morgenster (Tragopogon pratensis subsp. Orientalis), Gele morgenster (Tragopogon pratensis subsp. Pratensis)

Tussilago (-)
Klein hoefblad (Tussilago farfara)

Xanthium (Stekelnoot)
Stekende stekelnoot (Xanthium spinosum), Late stekelnoot (Xanthium strumarium)
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#4
Balsaminaceae (Balsemienfamilie)
Impatiens (Springzaad)
Oranje springzaad (Impatiens capensis), Reuzenbalsemien (Impatiens glandulifera), Groot springzaad (Impatiens noli-tangere), Klein springzaad (Impatiens parviflora)

Berberidaceae (Berberisfamilie)
Berberis (Berberis)
Roze berberis (Berberis aggregate), Mahonie (Berberis aquifolium), Japanse berberis (Berberis thunbergii), Zuurbes (Berberis vulgaris)

Betulaceae (Berkenfamilie)
Alnus (Els)
Hartbladige els (Alnus cordata), Zwarte els (Alnus glutinosa), Witte els (Alnus incana)

Betula (Berk)
Ruwe berk (Betula pendula), Zachte berk (Betula pubescens)

Carpinus (-)
Haagbeuk (Carpinus betulus)

Corylus (-)
Hazelaar (Corylus avellana)

Boraginaceae (Ruwbladigenfamilie)
Anchusa (Ossentong)
Kromhals (Anchusa arvensis), Geelwitte ossentong (Anchusa ochroleuca), Gewone ossentong (Anchusa officinalis), Tuinossentong (Anchusa x baumgartenii)

Cynoglossum (Hondstong)
Veldhondstong (Cynoglossum officinale)

Lithospermum (Parelzaad)
Ruw parelzaad (Lithospermum arvense), Glad parelzaad (Lithospermum officinale)

Brassicaceae (Kruisbloemenfamilie)
Alliaria (-)
Look-zonder-look (Alliaria petiolata)

Capsella (-)
Herderstasje (Capsella bursa-pastoris)

Cardamine (Veldkers)
Bittere veldkers (Cardamine amara), Bolletjeskers (Cardamine bulbifera), Eenbloemige veldkers (Cardamine corymbosa), Bosveldkers (Cardamine flexuosa), Kleine veldkers (Cardamine hirsuta), Springzaadveldkers (Cardamine impatiens), Pinksterbloem (Cardamine pratensis)

Butomaceae (Zwanenbloemfamilie)
Butomus (-)
Zwanenbloem (Butomus umbellatus)
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#5
Campanulaceae (Klokjesfamilie)
Campanula (Klokje)
Karpatenklokje (Campanula carpatica), Kluwenklokje (Campanula glomerata), Breed klokje (Campanula latifolia), Mariëtteklokje (Campanula medium), Weideklokje (Campanula patula), Prachtklokje (Campanula persicifolia), Dalmatiëklokje (Campanula portenschlagiana), Kruipklokje (Campanula poscharskyana), Piramideklokje (Campanula pyramidalis), Akkerklokje (Campanula rapunculoides), Rapunzelklokje (Campanula rapunculus), Bergklokje (Campanula rhomboidalis), Grasklokje (Campanula rotundifolia), Ruig klokje (Campanula trachelium)

Jasione (-)
Zandblauwtje (Jasione montana)

Cannabaceae (Hennepfamilie)
Humulus (-)
Hop (Humulus lupulus)

Caprifoliaceae (Kamperfoeliefamilie)
Dipsacus (Kaardenbol)
Grote kaardebol (Dipsacus fullonum), Kleine kaardebol (Dipsacus pilosus)

Succisa (-)
Blauwe knoop (Succisa pratensis)

Caryophyllaceae (Anjerfamilie)
Agrostemma (-)
Bolderik (Agrostemma githago)

Silene (Silene)
Pekbloem (Silene armeria), Besanjelier (Silene baccifera), Kegelsilene (Silene conica), Dagkoekoeksbloem (Silene dioica), Echte koekoeksbloem (Silene flos-cuculi), Franse silene (Silene gallica), Avondkoekoeksbloem (Silene latifolia subsp. Alba), Nachtkoekoeksbloem (Silene noctiflora), Nachtsilene (Silene nutans), Oorsilene (Silene otites), Rode pekanjer (Silene viscaria), Blaassilene (Silene vulgaris)

Chenopodiaceae (Ganzenvoetfamilie)
Chenopodium (Ganzenvoet)
Melganzenvoet (Chenopodium album), Brave hendrik (Chenopodium bonus-henricus), Druifkruid (Chenopodium botrys), Stippelganzenvoet (Chenopodium ficifolium), Rode aardbeispinazie (Chenopodium foliosum), Zeegroene ganzenvoet (Chenopodium glaucum), Esdoornganzenvoet (Chenopodium hybridum), Muurganzenvoet (Chenopodium murale), Korrelganzenvoet (Chenopodium polyspermum), Rode ganzenvoet (Chenopodium rubrum), Stinkende ganzenvoet (Chenopodium vulvaria)

Colchicaceae (Herfsttijloosfamilie)
Colchicum (Herfsttijloos)
Herfsttijloos (Colchicum autumnale), Droogbloeier (Colchicum byzantinum)

Cucurbitaceae (Komkommerfamilie)
Bryonia (-)
Heggenrank (Bryonia dioica)

Cupressaceae (Cipresfamilie)
Chamaecyparis (Schijncipres)
Californische cipres (Chamaecyparis lawsoniana)

Juniperus (-)
Jeneverbes (Juniperus communis)

Thuja (Levensboom)
Westerse levensboom (Thuja occidentalis), Reuzenlevensboom (Thuja plicata)
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#7
Families die beginnen met een E.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#10
Hydrocharitaceae (Waterkaardenfamilie)
Stratiotes (-)
Krabbenscheer (Stratiotes aloides)
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#11
Families die beginnen met een I.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#12
Families die beginnen met een J.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#13
Families die beginnen met een K.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#14
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#15
Malvaceae (Kaasjeskruidfamilie)
Althaea (Heemst)
Ruige heemst (Althaea hirsuta), Heemst (Althaea officinalis)

Melanthiaceae (Eenbesfamilie)
Paris (-)
Eenbes (Paris quadrifolia)

Menyanthaceae (Watergentiaanfamilie)
Menyanthes (-)
Waterdrieblad (Menyanthes trifoliata)

Nymphoides (-)
Watergentiaan (Nymphoides peltata)

Myricaceae (Gagelfamilie)
Myrica (-)
Wilde gagel (Myrica gale)
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#16
Families die beginnen met een N.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).


petermeer

#18
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#19
Families die beginnen met een Q.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#20
Ranunculaceae (Ranonkelfamilie)
Anemone (Anemoon)
Blauwe anemoon (Anemone apennina), Oosterse anemoon (Anemone blanda), Bosanemoon (Anemone nemorosa), Gele anemoon (Anemone ranunculoides)

Ranunculus (Boterbloem)
Scherpe boterbloem (Ranunculus acris), Fijne waterranonkel (Ranunculus aquatilis), Akkerboterbloem (Ranunculus arvensis), Gulden boterbloem (Ranunculus auricomus), Knolboterbloem (Ranunculus bulbosus), Stijve waterranonkel (Ranunculus circinatus), Egelboterbloem (Ranunculus flammula), Vlottende waterranonkel (Ranunculus fluitans), Klimopwaterranonkel (Ranunculus hederaceus), Grote boterbloem (Ranunculus lingua), Witte waterranonkel (Ranunculus ololeucos), Grote waterranonkel (Ranunculus peltatus), Bosboterbloem (Ranunculus polyanthemos subsp. nemorosus), Kalkboterbloem (Ranunculus polyanthemos subsp. polyanthemoides), Kruipende boterbloem (Ranunculus repens), Behaarde boterbloem (Ranunculus sardous), Blaartrekkende boterbloem (Ranunculus sceleratus), Driedelige waterranonkel (Ranunculus tripartitus)

Rhamnaceae (Wegedoornfamilie)
Rhamnus (Vuilboom)
Wegedoorn (Rhamnus cathartica), Sporkehout (Rhamnus frangula)

Rosaceae (Rozenfamilie)
Agrimonia (Agrimonie)
Gewone agrimonie (Agrimonia eupatoria), Welriekende agrimonie (Agrimonia procera)

Amelanchier (Krentenboompje)
Amerikaans krentenboompje (Amelanchier lamarckii)

Comarum (-)
Wateraardbei (Comarum palustre)

Cotoneaster (Dwergmispel)
Vlakke dwergmispel (Cotoneaster horizontalis), Wilde dwergmispel (Cotoneaster integerrimus), Viltige dwergmispel (Cotoneaster nebrodensis), Rimpelige cotoneaster (Cotoneaster rehderi), Wilgbladige cotoneaster (Cotoneaster salicifolius)

Filipendula (Spirea)
Moerasspirea (Filipendula ulmaria), Knolspirea (Filipendula vulgaris)

Fragaria (Aardbei)
Grote bosaardbei (Fragaria moschata), Bosaardbei (Fragaria vesca), Aardbei (Fragaria x ananassa)

Malus (-)
Appel (Malus sylvestris)

Potentilla (Ganzerik)
Kruipganzerik (Potentilla anglica), Zilverschoon (Potentilla anserina), Viltganzerik (Potentilla argentea), Tormentil (Potentilla erecta), Schijnaardbei (Potentilla indica), Middelste ganzerik (Potentilla intermedia), Noorse ganzerik (Potentilla norvegica), Rechte ganzerik (Potentilla recta), Vijfvingerkruid (Potentilla reptans), Aardbeiganzerik (Potentilla sterilis), Liggende ganzerik (Potentilla supina), Voorjaarsganzerik (Potentilla tabernaemontani)

Prunus (Prunus)
Zoete kers (Prunus avium), Kerspruim (Prunus cerasifera), Zure kers (Prunus cerasus), Pruim (Prunus domestica)

Pyrus (Peer)
Peer (Pyrus communis)

Rubus (Braam)
Dauwbraam (Rubus caesius), Gewone braam (Rubus fruticosus), Framboos (Rubus idaeus), Peterseliebraam (Rubus laciniatus), Roodbloeiende framboos (Rubus odoratus), Japanse wijnbes (Rubus phoenicolasius), Steenbraam (Rubus saxatilis), Prachtframboos (Rubus spectabilis)

Sorbus (Lijsterbes)
Meelbes (Sorbus aria), Wilde lijsterbes (Sorbus aucuparia), Zweedse lijsterbes (Sorbus intermedia), Gedeelde meelbes (Sorbus x thuringiaca)

Spiraea (Struikspiraea)
Theeboompje (Spiraea salicifolia)

Rubiaceae (Sterbladigenfamilie)
Asperula (Bedstro)
Akkerbedstro (Asperula arvensis), Kalkbedstro (Asperula cynanchica)

Galium (Walstro)
Kleefkruid (Galium aparine), Noords walstro (Galium boreale), Zeegroen walstro (Galium glaucum), Glad walstro (Galium mollugo), Lievevrouwebedstro (Galium odoratum), Moeraswalstro (Galium palustre), Kalkwalstro (Galium pumilum), Liggend walstro (Galium saxatile), Akkerwalstro (Galium spurium), Boswalstro (Galium sylvaticum), Driehoornig walstro (Galium tricornutum), Ruw walstro (Galium uliginosum), Geel walstro (Galium verum)
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#22
Taxaceae (Taxusfamilie)
Taxus (-)
Taxus (Taxus baccata)
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#24
Families die beginnen met een V.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#25
Families die beginnen met een W.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#26
Families die beginnen met een X.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

#27
Families die beginnen met een Y.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

RutgerB

Om een voorbeeld te geven van een mogelijke reactie op dit niet al te populaire topic tot nu toe;

Ik heb hier wat over de 'Aziatische veldkers' geschreven, dat van mij, desgewenst geredigeerd, mag worden overgenomen;  http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=72050.0.html

dat zou dan bij deze soort moeten komen; http://waarneming.nl/soort/view/154875