Hoofdmenu

Buidelmees

Gestart door Certhia, april 06, 2010, 22:59:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Certhia

Hier een klein clipje van de Buidelmees ergens in de buurt van Wageningen. Helaas de autofocus net niet helemaal scherp maar leuk genoeg om even te delen


http://www.youtube.com/watch?v=mytGXbLplWI


Groetjes Marc

GijsB

erg leuk filmpje ;D

http://www.youtube.com/watch?v=-BHcbKxlPwU
hier nog een filmpje van mij
let niet op het geluid ::)  (en ja, ook hier is de autofocus niet helemaal goed gegaan)
Gijs

Certhia

Gaaf hoor. Wat een tegekke beestjes zijn t toch.


Marc

GijsB

zeker, echt leuk om te zien hoe een buidelmees een nest maakt (en hij vloog gewoon af en aan met nestmateriaal, dus van verstoring was geen sprake)
Gijs

Albert de Jong

Link om dit zo op het forum te plaatsen. Buidelmeesnestjes zijn geliefd bij verzamelaars. Een reden voor ons om ze in de Biesbosch onder embargo in te voeren.
Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.

Certhia

Citaat van: Albert de Jong op april 07, 2010, 10:08:44 AM
Link om dit zo op het forum te plaatsen. Buidelmeesnestjes zijn geliefd bij verzamelaars. Een reden voor ons om ze in de Biesbosch onder embargo in te voeren.


De datum bij Dralion's filmpje is van vorig jaar. Dus zal wel meevallen in dit geval.


Groet


Marc

Marcel van kammen

Tenzij ze elk jaar op ongeveer dezelfde plek terugkomen!

Blijven mooie beestjes, helaas is er hier vorig jaar in het Lauwersmeer ook een Buidelmeesnestje uit de struiken geroofd....wat moet een mens nou met zo'n nestje? Stelletje *&%^^ dat het zijn.

Certhia

Daarom staat buidelmees ook onder embargo. Heb zelf in ieder geval even de tekst aangepast bij mn eerste post.


Groet


Marc

GijsB

en bij mijn filmpje is niet te zien waar die gemaakt is
Gijs

BramtK

Ik heb mijn laatste waarneming van een Buidelmees niet eens ingevoerd. Dat zal verdorie toch niet dat geroofde nest geweest zijn.
Groeten,

Bram ter Keurs

Oenanthe

In Polen hoorde ik dat men buidelmeesnesten gebruikt om sloffen van te maken. Dat zal de nestrovers in Nederland niet voor ogen staan. Als er risico op nestroof is zou ik inderdaad geen nauwkeurige gegevens over nestplaatsen publiceren.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Marijn van Oss

Citaat van: dralion13 op april 07, 2010, 11:27:52 AM
en bij mijn filmpje is niet te zien waar die gemaakt is

Als je er geweest bent is het duidelijk te zien om welk nest het gaat, maargoed.
Groeten,
Marijn van Oss

GijsB

dat klopt, maar als je het herkent ben je al bij het nest geweest, en weet je dus de locatie al ;)
Gijs

Rickschonewille

Erg leuk filmpje, ik moet de buidelmees nog, hoop em z.s.m. te zien. Zulke gave beesies :o