WAT STAAT ER OP MIJN FOTO?

Gestart door BWoets, april 07, 2010, 10:01:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: kareldas op mei 15, 2010, 21:50:27 PM
@ Jarinka, Timo & Frank,
Torenvalk zou gezien de verhouding met de kemphanen wel kunnen, smelleken lijkt mij te klein, alhoewel de bandering van de staart wel erg lijkt. Voorlopig ga ik toch maar voor de torenvalk.
En toch is het echt Smelleken. Bekijk ook maar een foto's in het soorten overzicht.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

kareldas

Voor de verhoudingen deze foto.
Vriendelijke groet,
Karel Das

Timo Roeke

Bedankt voor het posten van de foto maar zoals al aangegeven is het toch een smelleken. Bij nader onderzoek kun je het inderdaad goed terug zien in het overzicht met foto's. Het leuke van de foto is dat het hier lijkt alsof de steltloper jacht maken op de smelleken.

kareldas

Ok bedankt. Inderdaad. Eerst verstoord de predator de groep Kemphanen, waar overigens een Grauwe franjepoot tussen zat, daarna gaat de zwerm achter het Smelleken aan. Was een mooie dag. Want ook uitgebreid kunnen genieten van de Zeearend en de Ross gans.
Vriendelijke groet,
Karel Das

Breedbek

Grauwe Franje staat ook nog op de foto!
vriendelijke groet,

Bart-Jan

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

jhgr

#426
Vloog met lichte, rustige vleugelslag om 7:55 uur boven de Bovenkerkerpolder naar Noord ((grauwe)kiekendief?)

pwolf

Citaat van: jhgr op mei 16, 2010, 21:19:01 PMVloog met lichte, rustige vleugelslag om 7:55 uur boven de Bovenkerkerpolder naar Noord ((grauwe)kiekendief?)

Visarend.

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

Jarinka

Groeten, Jarinka Heijink

sjanneke

Bedankt Jarinka, ik wist niet dat heggenmussen zo groot konden zijn. :-\
Groet Sjanneke

Jarinka

Hij lijkt hier vrij groot omdat hij z'n veren opgezet heeft, daardoor lijkt hij veel boller dan op de meeste foto's en plaatjes.
Groeten, Jarinka Heijink

sjanneke

Dank je wel. Ik zal er op letten!
Groet Sjanneke

jhgr

Citaat van: pwolf op mei 17, 2010, 01:57:30 AM
Citaat van: jhgr op mei 16, 2010, 21:19:01 PMVloog met lichte, rustige vleugelslag om 7:55 uur boven de Bovenkerkerpolder naar Noord ((grauwe)kiekendief?)

Visarend.

groeten, pim

Dank je wel Pim zal waarneming invoeren.

groeten, Jaap

Michiel en Milka

Mag ik ook een keer piepen? Foto van zaterdagavond en flink opgelicht. Ik ga vanwege de bescheiden flankstreping voor boompieper. Is dat juist?
Groet, Michiel

frankneijts

Citaat van: Michiel en Milka op mei 17, 2010, 21:43:56 PM
Mag ik ook een keer piepen? Foto van zaterdagavond en flink opgelicht. Ik ga vanwege de bescheiden flankstreping voor boompieper. Is dat juist?

En als je heel goed kijkt zie je op de bovenste foto een klein stukje achterteen met een nogal krom nageltje.... Boompieper lijkt me prima!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Michiel en Milka

Citaat van: frankneijts op mei 17, 2010, 21:50:36 PM
Citaat van: Michiel en Milka op mei 17, 2010, 21:43:56 PM
Mag ik ook een keer piepen? Foto van zaterdagavond en flink opgelicht. Ik ga vanwege de bescheiden flankstreping voor boompieper. Is dat juist?
Merci.

En als je heel goed kijkt zie je op de bovenste foto een klein stukje achterteen met een nogal krom nageltje.... Boompieper lijkt me prima!
Groet, Michiel

Jaap de Jong

iemand een idee?
Rosella?
Escape, dat mag duidelijk zijn!

Jarinka

Dat lijkt me een Turquoisineparkiet. Inderdaad een escape.
Groeten, Jarinka Heijink

Jaap de Jong


Certhia

#439
Je zit aardig in de buurt Jarinka maar de combinatie van blauw gezicht en groene borst met gele buik wijst volgens mij meer in de richting van een vrouwtje Splendidparkiet Neophema splendida (Scarlet-chested parrot) . Turkooiseparkiet Neophema pulchella (Turquoise parrot) vrouw heeft niet zo'n extreem blauw gezicht en een mannetje heeft geen groene borst.


Groetjes


Marc


edit: zie bijv


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c2/Scarlet-chested_Parrot_045.jpg
http://feistyhome.phpwebhosting.com/scarletchested04.jpg

frankneijts

Ga mee met Marc: ook de lichtblauwe vleugelboeg wijst op Splendid, bij Turqoisine donkerder blauw, ook bij wijfjes.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Denro

Hallo,

Ik heb deze vogel als grote zilver ingevoerd alleen wil ik mijn twijfel wegnemen.
Foto gemaakt in Meinerswijk. Er is daar ook een kleine zilver gemeld.
Toch dacht ik aan een grote adult in zomerkleed. Vogel zat in een slaapboom. Geen gele voeten kunnen waarnemen. Ook denk ik aan de bovenkant een bruine verlichting te zien die duiden op grote!
Heb ik gelijk of is het toch een kleine? (Dat zou trouwens veel leuker zijn  :blink:)
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

frankw


dutchway

De foto's zijn helaas van slechte kwaliteit.
De vogel zat in het riet verscholen.
Ze zijn gisteren genomen in de Wieden/Overijssel.
Ik denk zelf een grote karekiet naar aanleiding van de zang die ik gehoord
Maar ben nog niet zo heel  gespecialiceerd in de zang van deze vogels
Onder de foto's staat nog kleine karekiet maar na deze zang hier gehoord te hebben is het die zeker niet..
Is er iemand die aan de hand van dez foto's kan zien om welke vogel het hier gaat?
Groeten van Lia

Wil

Aan de hand van de tweede foto zou ik zeggen dat er een rietzanger op de foto staat.
Groeten, Wil Lemmens
Geleen

jjjanssen

Ik kwam iets tegen en kom er niet uit wat het nu is.
Kan iemand mij zeggen wat het is en waar het aan te herkennen is?

http://www.youtube.com/watch?v=_SogUt3AS1k

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013


Denro

Citaat van: frankw op mei 21, 2010, 12:38:11 PM
Lijkt mij een Grote.

Lijkt me ook een grote :) Ik ging twijfelen toen ik vandaag of gisteren de foto zag van Dick van Dorp. Hierop stond een grote en een kleine. De grote had nog een gele snavel en gele poten. En verder werd er volgens mij de afgelopen weken telkens maar 1 grote zilverreiger gemeld.

maar ok, helees gewoon een grote

bedankt
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

HPM

Citaat van: dutchway op mei 21, 2010, 12:39:02 PM
De foto's zijn helaas van slechte kwaliteit.
De vogel zat in het riet verscholen.
Ze zijn gisteren genomen in de Wieden/Overijssel.
Ik denk zelf een grote karekiet naar aanleiding van de zang die ik gehoord
Maar ben nog niet zo heel  gespecialiceerd in de zang van deze vogels
Onder de foto's staat nog kleine karekiet maar na deze zang hier gehoord te hebben is het die zeker niet..
Is er iemand die aan de hand van dez foto's kan zien om welke vogel het hier gaat?

Op alle drie de foto's staat een Rietzanger

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer