WAT STAAT ER OP MIJN FOTO?

Gestart door BWoets, april 07, 2010, 10:01:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

fkdeboer

ik hou er ook juist van om nog eens wat terug te kijken, maar ik ga niet een topic van tientallen pagina's doorspitten waarbij je elke keer moet zoeken naar welke reactie bij welke foto hoort. Zelfde geld voor het gebruik van de zoekfunctie. als je zeg op witte kwikstaart zoekt, is het prettig als je in een subtopic terecht komt met enkel deze discussie.. dus voor het 'archief' lijkt het me sowieso prettiger om subtopics te hebben.
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Theovanv

Citaat van: jjjanssen op april 16, 2010, 10:27:06 AM
Even over dit topic:
Een apart "gedeelte" voor de vraag WAT STAAT ER OP MIJN FOTO is natuurlijk helemaal goed. :right:
Maar.. is het niet beter om er een sub-board van te maken.

Want als het echt begint te lopen krijg je hier straks een aantal "wat staat hier" achter elkaar en raakt bijvoorbeeld nummer 2 weer vergeten en die persoon moet dan weer vragen "wat staat er nu bij mij".  Krijg je dus niet echt 1 mooi overzicht met duidelijke topics, maar 1 topic met allemaal losse posts.
Helemaal mee eens, gewoon een subboard maken (wel het aantal subboards gaan beperken), dit wordt een onoverzichtelijke boel, vooral als je nog eens iets wilt terugvinden.
Theo van Veenendaal

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: wijnands op april 15, 2010, 21:53:48 PM
Citaat van: HPM op april 15, 2010, 17:43:33 PM
Jeroen, kan jij die foto niet uit je quote halen? Dat ding is al veel te groot, en om hem dan nog eens te herhalen.

--
Groeten, Herman van der Meer

Wat is dan wel een acceptabele maat hier?

Meest gebruikelijk is ca 800x600. het gaat er vooral om dat een foto extra ruimte is, en dus extra scrollen. Omdat deze foto elders staat wordt deze meteen groot geplaatst. Als hij via het forum wordt geupload komt er eerst een kleine afbeelding die je zelf kan vergroten door klikken.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

peterflits

Is dit een vink?
Twijfel ivm witte wenkbrauwstreeep.



Mijn laatste nieuwe waarneming Poelruiter

frankw

Ja dit is een Vink. Die wenkbrauwstreep is een blaadje mi.

Jarinka

Ik zie niet echt een witte wenkbrauwstreep, dat lijkt zo vanwege het blaadje. Is in ieder geval een man Vink.
Groeten, Jarinka Heijink

peterflits

Pff ik zie het.
Haha dom van me.
Mijn laatste nieuwe waarneming Poelruiter

Jarinka

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=100682.msg705611.html#msg705611
Het is een Sperwer, maar kan iemand zien welke leeftijd en welk geslacht? Ik denk zelf 2kj vrouw.
Groeten, Jarinka Heijink

C.Dekker

Kan iemand mij vertellen wat dit is?
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

Stijn E.

Citaat van: C.Dekker op april 18, 2010, 12:44:56 PM
Kan iemand mij vertellen wat dit is?

Ik zou zeggen Fitis...
Maar wacht even reacties van anderen af  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

C.Dekker

had zelf wel een vermoeden maar wil het graag zeker weten in ieder geval bedankt stijn
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

HPM

Maar het is geen Fitis.

Kijk nog eens goed Stijn. Duidelijke lichte wenkbrauwstreep en donkere oogstreep, streepjes op de rug, zit in het riet.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

C.Dekker

#72
Leuk hpm maar wat is het dan?????
is het een rietzanger??
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

HPM

Ik begrijp je ongeduldige reactie, maar omdat Stijn het verkeerde antwoord gaf
wilde ik hem een herkansing geven. Zo kunnen er twee mensen tegelijk wijzer worden.
Misschien kan je met mijn aanwijzingen zelf ook alvast een idee krijgen.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

C.Dekker

Is een prima ding om het zo te doen heb helaas geen goed vogelboek meer kan jij me er een aanraden?
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

Theovanv

Theo van Veenendaal

HPM

Citaat van: Theovanv op april 18, 2010, 13:09:00 PM
Citaat van: C.Dekker op april 18, 2010, 13:05:52 PM
Is een prima ding om het zo te doen heb helaas geen goed vogelboek meer kan jij me er een aanraden?
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/vogelgids-van-europa/1001004002134492/index.html

Voor een beginner vind ik die wat overvol en prijzig. Er zijn er meer. Hier zijn er een paar.
http://www.birdsnetherlands.nl/vogelgidsen%20winkel%20buitenland.htm

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Theovanv

Dat de Peterson zo hoog staat, dat vind ik zo'n vreselijke gids. 4 Is een leuke beginnersgids.
Theo van Veenendaal

Jarinka

Citaat van: HPM op april 18, 2010, 13:34:05 PM
Citaat van: Theovanv op april 18, 2010, 13:09:00 PM
Citaat van: C.Dekker op april 18, 2010, 13:05:52 PM
Is een prima ding om het zo te doen heb helaas geen goed vogelboek meer kan jij me er een aanraden?
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/vogelgids-van-europa/1001004002134492/index.html
Voor een beginner vind ik die wat overvol en prijzig. Er zijn er meer. Hier zijn er een paar.
http://www.birdsnetherlands.nl/vogelgidsen%20winkel%20buitenland.htm
Ik heb Vogels kijken in Europa in de kast liggen en doe er niks mee omdat de ANWB completer is. Je mag hem voor een klein prijsje overnemen ;). Stuur maar een PM als je interesse hebt.
Groeten, Jarinka Heijink

C.Dekker

Dank jullie allen voor de tips maar weet nu nog steeds niet wat voor vogel er op mijn foto staat.
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

HPM

Citaat van: C.Dekker op april 18, 2010, 14:06:03 PM
Dank jullie allen voor de tips maar weet nu nog steeds niet wat voor vogel er op mijn foto staat.
Stijn is kennelijk aan het vogelen, dus zal ik je maar vertellen dat het een Rietzangers is.

--
Groeten, Herman van der Meer



Herman van der Meer

Stijn E.

Ik was nog aan het zoeken, maar ik had werkelijk geen idee... Maar het was ook een beetje een heel grote foto  :P
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

HPM

Citaat van: Stijn Eikelboom op april 18, 2010, 14:12:47 PM
Ik was nog aan het zoeken, maar ik had werkelijk geen idee... Maar het was ook een beetje een heel grote foto  :P
O, je was dus naar een heel grote vogel aan het zoeken  ;D
Maar ik gaf de aanwijzing dat hij in het riet zit zodat je bij de rietzangers zou gaan
kijken en er met de rest van de aanwijzingen gemakkelijk uit zou komen.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

C.Dekker

was er zelf al uit dat het om een rietzanger moest gaan na je tips
bedankt in ieder geval
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

Stijn E.

Citaat van: HPM op april 18, 2010, 14:28:13 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op april 18, 2010, 14:12:47 PM
Ik was nog aan het zoeken, maar ik had werkelijk geen idee... Maar het was ook een beetje een heel grote foto  :P
O, je was dus naar een heel grote vogel aan het zoeken  ;D
Maar ik gaf de aanwijzing dat hij in het riet zit zodat je bij de rietzangers zou gaan
kijken en er met de rest van de aanwijzingen gemakkelijk uit zou komen.

--
Groeten, Herman van der Meer


Haha, in de ANWB leek hij veel bruiner dan ik op de kleine mininatuur-foto zag. In elk geval, we/jullie zijn eruit  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Gery

Ik ben hier zwaar aan het twijfelen. Is die nu een juveniele roodborsttapuit of is het toch gewoon het vrouwtje roodborsttapuit?




HPM

Zou het niet een beetje vroeg zijn voor een juveniel?

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Gery

Ik weet niet.. Ik dacht dat roodborstapuiten tot 3 broedsel per jaar grootbrengen?

Jarinka

Citaat van: Gery op april 19, 2010, 20:46:23 PM
Ik weet niet.. Ik dacht dat roodborstapuiten tot 3 broedsel per jaar grootbrengen?
In mijn broedvogelgids staat dat ze twee broedsels per jaar hebben, en van maart tot half september broeden. De eieren worden ongeveer 14 dagen bebroed, en na 12 tot 16 dagen verlaten ze het nest (maar kunnen dan nog niet vliegen).
Het is alleen jammer dat er niet bij staat hoe lang ze baltsen, want dat lijkt me ook een belangrijke factor.
Groeten, Jarinka Heijink

Denro

#89
Hallo,

Deze (slechte) foto heb ik vorig jaar zomer gemaakt aan de Middellandse kust in Frankrijk.

Links ga ik voor kleine plevier (gele rand oog) en rechts ????

Is dat een kleine strandloper??
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):