WAT STAAT ER OP MIJN FOTO?

Gestart door BWoets, april 07, 2010, 10:01:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

Theovanv

Braamsluiper of Grasmus? Ik dacht eerste vanwege wit om de ogen.

Regenwulp? Snavel kort, maar misschien niet kort genoeg, sterk gebogen aan het eind, contrastrijke kop met donkere oogstreep.
Theo van Veenendaal

peterflits

[Quote author = frankneijts link = topic = # 102905.msg709267 msg709267 date = 1272139790]
[Quote author = rnbflavour link = topic = # 102905.msg709181 msg709181 date = 1272136938]
[Quote author = peterflits link = topic = # 102905.msg709180 msg709180 date = 1272136514]

Hopelijk nu WEL

Sluisje op de oostvaardersdijk.

[Url = http://i577.photobucket.com/albums/ss211/PeterKeijer/1-2.jpg] http://i577.photobucket.com/albums/ss211/PeterKeijer/1-2.jpg [/ url]

[Url = http://i577.photobucket.com/albums/ss211/PeterKeijer/11.jpg] http://i577.photobucket.com/albums/ss211/PeterKeijer/11.jpg [/ url]
[/ Quote]

Nee Het is Geen kleine sprinkhaanzanger.
Waar Heb JE de foto genomen?
[/ Quote]
 
De foto's Tonen EEN Boompieper.
[/ Quote]
Mijn laatste nieuwe waarneming Poelruiter

Bart_F

Noordse gele kwikstaart of toch een andere?
Zat tussen en groep van gele kwikstaarten en viel best wel op vanwege de donkere kop.


Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankneijts

Citaat van: Theovanv op april 25, 2010, 00:31:45 AM
Ok, toch Kleine Plevier dus, bedankt, normaal kom ik er wel uit, maar deze gaf me in het veld een hele andere indruk waardoor ik hem niet goed kon plaatsen, had ook geen scope bij me toen. En hoe zit het nou met de Meeuwen? ;)

En nog een nieuwe:
"Gewoon" weer een Buizerd? Ik twijfel vanwege de lange, dunne vleugels. Hij was in ieder geval zeer snel ;D

'Gewoon' weer een Buizerd Theo: de vleugels lijken alleen maar zo smal omdat je er vanuit een bepaalde hoek tegenaan kijkt. Hier geldt weer: eerst kijken dan knippen, dan was deze Buizerd niet moeilijk geweest.......
Grasmus/Braamsluiper: De opvallende oogring maakt hier eenvoudig een Grasmus van; Braamsluiper heeft maar een 'half' oogringetje, vooral onderkant (plaatje).
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

frankneijts

Citaat van: peterflits op april 25, 2010, 12:26:21 PM
[Quote author = frankneijts link = topic = # 102905.msg709267 msg709267 date = 1272139790]
[Quote author = rnbflavour link = topic = # 102905.msg709181 msg709181 date = 1272136938]
[Quote author = peterflits link = topic = # 102905.msg709180 msg709180 date = 1272136514]

Hopelijk nu WEL

Sluisje op de oostvaardersdijk.

[Url = http://i577.photobucket.com/albums/ss211/PeterKeijer/1-2.jpg] http://i577.photobucket.com/albums/ss211/PeterKeijer/1-2.jpg [/ url]

[Url = http://i577.photobucket.com/albums/ss211/PeterKeijer/11.jpg] http://i577.photobucket.com/albums/ss211/PeterKeijer/11.jpg [/ url]
[/ Quote]

Nee Het is Geen kleine sprinkhaanzanger.
Waar Heb JE de foto genomen?
[/ Quote]

De foto's Tonen EEN Boompieper.
[/ Quote]

Het blijft een Boompieper Peter........
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Theovanv

Citaat van: frankneijts op april 25, 2010, 18:25:11 PM
Citaat van: Theovanv op april 25, 2010, 00:31:45 AM
Ok, toch Kleine Plevier dus, bedankt, normaal kom ik er wel uit, maar deze gaf me in het veld een hele andere indruk waardoor ik hem niet goed kon plaatsen, had ook geen scope bij me toen. En hoe zit het nou met de Meeuwen? ;)

En nog een nieuwe:
"Gewoon" weer een Buizerd? Ik twijfel vanwege de lange, dunne vleugels. Hij was in ieder geval zeer snel ;D

'Gewoon' weer een Buizerd Theo: de vleugels lijken alleen maar zo smal omdat je er vanuit een bepaalde hoek tegenaan kijkt. Hier geldt weer: eerst kijken dan knippen, dan was deze Buizerd niet moeilijk geweest.......
Grasmus/Braamsluiper: De opvallende oogring maakt hier eenvoudig een Grasmus van; Braamsluiper heeft maar een 'half' oogringetje, vooral onderkant (plaatje).
Bedankt voor de antwoorden, natuurlijk heb ik wel gekeken, maar met mn telelens en zeer sterke crop vergroot ik vele malen meer dan met een verrekijker, dit was een stipje aan de lucht. Al die honderden andere Buizerds heb ik wel gewoon zelf gedetermineerd, dus dat oordeel hoeft er niet meteen weer bij.

Weet iemand misschien ook antwoord op mijn Meeuwen en Wulp?
Theo van Veenendaal

Jarinka

#187
Deze meeuw viel op door de rare houding van de vleugels (zo hoekig naar achteren). Er vlogen er meer rond met zo'n houding, maar dit is de enige waarvan ik foto's heb kunnen maken. Gewoon een Kokmeeuw, of toch wat anders?
Groeten, Jarinka Heijink

Theovanv

Theo van Veenendaal

Folkert Jan

Citaat van: Theovanv op april 25, 2010, 21:16:35 PM
Citaat van: frankneijts op april 25, 2010, 18:25:11 PM
Citaat van: Theovanv op april 25, 2010, 00:31:45 AM
Ok, toch Kleine Plevier dus, bedankt, normaal kom ik er wel uit, maar deze gaf me in het veld een hele andere indruk waardoor ik hem niet goed kon plaatsen, had ook geen scope bij me toen. En hoe zit het nou met de Meeuwen? ;)

En nog een nieuwe:
"Gewoon" weer een Buizerd? Ik twijfel vanwege de lange, dunne vleugels. Hij was in ieder geval zeer snel ;D

'Gewoon' weer een Buizerd Theo: de vleugels lijken alleen maar zo smal omdat je er vanuit een bepaalde hoek tegenaan kijkt. Hier geldt weer: eerst kijken dan knippen, dan was deze Buizerd niet moeilijk geweest.......
Grasmus/Braamsluiper: De opvallende oogring maakt hier eenvoudig een Grasmus van; Braamsluiper heeft maar een 'half' oogringetje, vooral onderkant (plaatje).
Bedankt voor de antwoorden, natuurlijk heb ik wel gekeken, maar met mn telelens en zeer sterke crop vergroot ik vele malen meer dan met een verrekijker, dit was een stipje aan de lucht. Al die honderden andere Buizerds heb ik wel gewoon zelf gedetermineerd, dus dat oordeel hoeft er niet meteen weer bij.

Weet iemand misschien ook antwoord op mijn Meeuwen en Wulp?

Door de verrekijker kun je meestal wel het vliegbeeld zien, wat op een foto weer niet te zien is ;)
verder heb ik dezelfde ervaring als jou en lukt het soms ook beter met camera dan met verrekijker, maar ik dwing mezelf om het bij de verrekijker te houden, hier leer je veel meer van  :duim: 
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Theovanv

Citaat van: rnbflavour op april 25, 2010, 22:33:45 PM
Citaat van: Theovanv op april 25, 2010, 21:16:35 PM
Citaat van: frankneijts op april 25, 2010, 18:25:11 PM
Citaat van: Theovanv op april 25, 2010, 00:31:45 AM
Ok, toch Kleine Plevier dus, bedankt, normaal kom ik er wel uit, maar deze gaf me in het veld een hele andere indruk waardoor ik hem niet goed kon plaatsen, had ook geen scope bij me toen. En hoe zit het nou met de Meeuwen? ;)

En nog een nieuwe:
"Gewoon" weer een Buizerd? Ik twijfel vanwege de lange, dunne vleugels. Hij was in ieder geval zeer snel ;D

'Gewoon' weer een Buizerd Theo: de vleugels lijken alleen maar zo smal omdat je er vanuit een bepaalde hoek tegenaan kijkt. Hier geldt weer: eerst kijken dan knippen, dan was deze Buizerd niet moeilijk geweest.......
Grasmus/Braamsluiper: De opvallende oogring maakt hier eenvoudig een Grasmus van; Braamsluiper heeft maar een 'half' oogringetje, vooral onderkant (plaatje).
Bedankt voor de antwoorden, natuurlijk heb ik wel gekeken, maar met mn telelens en zeer sterke crop vergroot ik vele malen meer dan met een verrekijker, dit was een stipje aan de lucht. Al die honderden andere Buizerds heb ik wel gewoon zelf gedetermineerd, dus dat oordeel hoeft er niet meteen weer bij.

Weet iemand misschien ook antwoord op mijn Meeuwen en Wulp?

Door de verrekijker kun je meestal wel het vliegbeeld zien, wat op een foto weer niet te zien is ;)
verder heb ik dezelfde ervaring als jou en lukt het soms ook beter met camera dan met verrekijker, maar ik dwing mezelf om het bij de verrekijker te houden, hier leer je veel meer van  :duim:
Dat klopt, ik fotografeer alleen (voor determinatie) als ik er met de verrekijker niet uitkom of een vogel erg snel uit beeld verdwijnt ;)
Theo van Veenendaal

Bianca777

Vogeltje in Fochteloo op de foto gezet. Gewone vink of een goudvinkje??

Robertmeer

Citaat van: Bianca777 op april 26, 2010, 18:24:44 PM
Vogeltje in Fochteloo op de foto gezet. Gewone vink of een goudvinkje??
Een gewone Vink.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Bianca777

oke, dank je voor de snelle reactie!!!

Maarten Sluijter

Citaat van: Bianca777 op april 26, 2010, 18:24:44 PM
Vogeltje in Fochteloo op de foto gezet. Gewone vink of een goudvinkje??

Mannetje.
.

harryholsappel

#195
Een Tjiftjaf?



En nog eentje, een brandgans, maar niet helemaal zuiver volgens mij



Groet, Harry Holsappel

     

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Robertmeer

Citaat van: harryholsappel op april 27, 2010, 15:47:03 PM
En nog eentje, een brandgans, maar niet helemaal zuiver volgens mij
Lijkt mij een Canadese x Soepgans
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Fabian Meijer

Citaat van: rnbflavour op april 27, 2010, 15:58:21 PM
Citaat van: harryholsappel op april 27, 2010, 15:47:03 PM
Een Tjiftjaf?



lijkt me een nachtegaal
Grasmus, zie oa. witte buitenste staartpennen en de tertails + natuurlijk de lichte keel en oogring.

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Robertmeer op april 27, 2010, 16:08:42 PM
Citaat van: harryholsappel op april 27, 2010, 15:47:03 PM
En nog eentje, een brandgans, maar niet helemaal zuiver volgens mij
Lijkt mij een Canadese x Soepgans
Inderdaad Grote Canadees x Soepgans
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

harryholsappel

Ah inderdaad nu je het zegt zie ik er wel een canadees in, die soepgansen moeten zich bij hun eigen soort houden vind ik.

Die andere heeft als ik hem nu bekijk met het boek erbij inderdaad veel overeenkomsten met een vrouwtje grasmus. Leuk, deze soort nog niet eerder in de tuin gezien.
Groet, Harry Holsappel

     

HPM

Citaat van: Fabian Meijer op april 27, 2010, 16:36:21 PM
Citaat van: rnbflavour op april 27, 2010, 15:58:21 PM
Citaat van: harryholsappel op april 27, 2010, 15:47:03 PM
Een Tjiftjaf?



lijkt me een nachtegaal
Grasmus, zie oa. witte buitenste staartpennen en de tertails + natuurlijk de lichte keel en oogring.

Nachtegaal heeft ook lichte keel en oogring. Maar over die witte staartpen ben ik het met je eens.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

harryholsappel

Ik heb even gekeken of ik nog meer foto's heb van deze vogel, maar dat heb ik niet.

ik heb nog wel 3 foto's van een vogeltje op een andere plek in de tuin en volgens mij gaat het om dezelfde:





Groet, Harry Holsappel

     

arnoniehof

vandaag kwam ik deze vogel in Drenthe tegen, bleef keurig netjes zitten.
Was een slanke vogel, beige stippen op de borst en zelf dacht ik op dat moment aan een barmsijs.
Nou weet ik het eigenlijk niet zeker want de foto's online zien er toch degelijk anders uit. Wie kan mij helpen.
Was aan de rand van een bos, op een camping

http://img683.imageshack.us/gal.php?g=unknownak.jpg
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

BWoets

Harry, dat is een Winterkoning.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

arnoniehof

dank je wel jeroen voor de snelle reactie.Top. Weer een vogel die ik de volgende keer zeker zal herkennen!
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

Rene de Ruijter

Goede avond,
afgelopen weekend op Tiengemeten:een rover op prooi en een andere rover op een paaltje loerend daarnaar,
Roofv1:1e ingeving terplekke Buizerd,thuis met determinatiegids en foto mogelijk
Ruigpootbuizerd??(meerdere banden op staart).
Roofv2:1e ingeving terplekke Rode Wouw,thuis met determinatiegids en foto mogelijk
Bruine Kiekendief ??

PS Sorry voor de slechte fotoos,maar hopelijk nog net goed genoeg voor determinatie.
Met vriendelijke groet,
     Rene de Ruijter

http://waarneming.nl/user/photos/16852

frankw

Beide Buizerd. Meerdere banden op de staart zoals bij deze vogel is juist een kenmerk tégen Ruigpootbuizerd.

Theovanv

Citaat van: frankneijts op april 25, 2010, 18:25:11 PM
Citaat van: Theovanv op april 25, 2010, 00:31:45 AM
Ok, toch Kleine Plevier dus, bedankt, normaal kom ik er wel uit, maar deze gaf me in het veld een hele andere indruk waardoor ik hem niet goed kon plaatsen, had ook geen scope bij me toen. En hoe zit het nou met de Meeuwen? ;)

En nog een nieuwe:
"Gewoon" weer een Buizerd? Ik twijfel vanwege de lange, dunne vleugels. Hij was in ieder geval zeer snel ;D

'Gewoon' weer een Buizerd Theo: de vleugels lijken alleen maar zo smal omdat je er vanuit een bepaalde hoek tegenaan kijkt. Hier geldt weer: eerst kijken dan knippen, dan was deze Buizerd niet moeilijk geweest.......
Grasmus/Braamsluiper: De opvallende oogring maakt hier eenvoudig een Grasmus van; Braamsluiper heeft maar een 'half' oogringetje, vooral onderkant (plaatje).
Vandaag had ik dan mijn eerste Braamsluipers, inderdaad is het halve oogringetje goed te zien op de foto ( :wacko: ), Ik kon hem ook al determineren op geluid en op de rug in vergelijking met Grasmus (grijsbruin en egaal ipv roderbruin met tekening). Bij Grasmus zie je ook altijd duidelijker dat witte keeltje omdat het aftekent tegen de donkere borst, bij Braamsluiper (deze althans) loopt dat in elkaar over, is dat diagnostisch, of variatie?

http://apeldoornsvogelnet.waarneming.nl/foto/view/1174200
Theo van Veenendaal