Psychidae niet op kleinevlinders.nl

Gestart door koen.van.dijken, april 05, 2010, 23:33:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

koen.van.dijken

Waarom staan de zakdragers eigenlijk niet op kleinevlinders.nl?

Koen

Groeten, Koen

Date Lutterop

#1
Ha, dat had je zaterdag even aan Joop moeten vragen...

Er zijn een paar vlindergroepen die een beetje tussen wal en schip zijn geraakt. Zowel micro- als macromensen willen ze niet onder hun hoede nemen. En die zakdragers is zo'n groep.

Groet,

Date


Willem Oosterhof

Hallo Koen,
Het lijkt me dat er een makkelijkere manier is om dit te weten te komen!
http://www.kleinevlinders.nl/contact.aspx
VrGr, Willem
Vriendelijke groet,
Willem Oosterhof
Mijn foto's van waarnemingen in Nederland en het buitenland:
http://waarneming.nl/user/photos/41867
http://waarnemingen.be/user/photos/41867
http://observado.org/user/photos/41867

Elachista

Een uitspraak van Joop was dat Psychiden duivelse micro's zijn waar zij niet in doen. Kijk, dan had ie ook een kerel moeten wezen en de Lypusidae en Tineidae er uit moeten knikkeren (Tinea als stichtingnaam kon dan weer niet goed als de familie niet besproken wordt). Maar ze staan wel gewoon op ML? We hadden ook nog de Sesiidae en Cossidae willen opnemen maar die stonden al op VlinderNET.
Groet,
Tymo

zakdrager

Aangezien niemand sinds 6 april heeft gereageerd, zal ik dat dan maar weer doen. Ik zit werkelijk niet te wachten op weer nieuw gedoe en ik had gehoopt dat er geen nieuwe aanleiding zou komen. Maar dit soort posts van Tymo blijft helaas met enige regelmaat terugkomen. In dit geval kwalificeert Tymo Joop als "geen kerel" m.a.w. niet consequent. Tevens lijkt Tymo van mening te zijn dat hij zelf wél een kerel is. Onhandig genoeg bewijst hij in zijn laatste zin meteen het tegendeel omdat hij erkende microfamilies als Sesiidae en Cossidae niet op ML behandelt. Maar als je zelf een beetje een kerel bent, laat je je er toch niet door VlinderNET van weerhouden? Wat een slapjanus, zeg. En dus ook nog een slapjanus die iemand anders voor "geen kerel" uitmaakt maar de balk in zijn eigen oog niet ziet. Velen van u zullen dit inhoudelijk niet kunnen beoordelen omdat je daarvoor iets moet weten van de historie van de vlindersystematiek, maar neem van mij aan dat Joop oneindig veel consequenter handelt dan Tymo met zijn ML. Tot zover de inhoudelijke kant.

Nu de openbare omgangsvormen. Dit forum is niet bedoeld voor discussies over wie een kerel is en wie niet maar voor inhoudelijke discussies over vlinders. Op de inhoudelijke vraag die Koen stelde hadden Date en Willem al een uitstekend antwoord gegeven. Tymo's post dient geen enkel ander doel dan stemmingmakerij en preken voor eigen parochie waarbij hij weet dat Joop die discussies niet volgt. Het is m.a.w. stemmingmakerij achter iemands rug om. Tymo mag goed zijn in vlinders, maar op menselijk vlak heeft hij geen stijl en geen klasse.

Henk

PS In het verleden liet ik mijn ongenoegen over dergelijke berichten van Tymo blijken door hem te PM-en. Aangezien ik daarop nooit reacties krijg, doe ik dat nu dan maar in het openbaar.

Elachista

Lol, als vanouds Henk  ;D

CiteerHet is m.a.w. stemmingmakerij achter iemands rug om. Tymo mag goed zijnin vlinders, maar op menselijk vlak heeft hij geen stijl en geenklasse.

Ik heb 'm gemist, je stokpaardje. Ik schrijf wat ik vind, en zeg het zo nodig waar de persoon in kwestie bij is. Niets achter mensen hun rug om, gewoon recht door zee en er zijn mensen die daar moeite mee hebben, so be it. Aan de andere kant weet ik dat mensen het ook waarderen, want in tegenstelling tot Tinea zijn er geen geniepige dingen. Over "achter iemands rug om" bv., wat vind je van de naamlijst en het boek met wederom gestolen lijntekeningen? Ik lig er geen moment van wakker, maar dat was toch ook geniepig allemaal voorbedacht en zo zijn er wel meer van dat soort geintjes. Iemand met zulke kwaliteiten vind ik geen kerel maar gewoon een lafkees die bang is om kritiek te krijgen op zijn tabel.

Zomaar een vraag, mag ik uit bovenstaande concluderen dat jij en Joop weer goede maatjes zijn?

PS. Ik reageer alleen op mails die geen straattaal bevatten.
Groet,
Tymo

zakdrager

Tymo, het centrale punt is dat wanneer jij denkt andere mensen op een openbaar forum te mogen (dis)kwalificeren, andere mensen dat recht automatisch ook hebben ten aanzien van jouw gedrag en jouw persoon. Dat zorgt ervoor dat het dan al heel snel niet meer gaat over waar het conform het doel van dit deel van het forum over moet gaan, nl. determinatie van of inhoudelijke discussie over kleine vlinders. Je kunt dat dus beter niet doen.

Ik heb al diverse malen voorgesteld dat we het zakelijk-inhoudelijk houden, maar dat moet wel van twee kanten komen. Je hebt van mijn stokpaardje pas last als jij zelf over de schreef gaat. (Als jij mijn stokpaardje gemist hebt, dan zal dat wel betekenen dat je je al een tijdje goed gedragen hebt. Je kunt het dus wel! Keep it up, misschien raak ik zo nog eens van mijn stokpaardje verlost). Maar als je het toch niet kunt laten, stel ik voor dat je Hisko permissie vraagt om een subforum '(dis)kwalificatie van personen of gedragingen van personen' te openen zodat je daar je ei kwijt kunt als je frustratietolerantiegrens weer eens bereikt is. Het hoort in ieder geval niet thuis op dit deel van het forum.

Op je overige vragen en suggestieve opmerkingen heb ik zeker een reactie maar die ga ik niet openbaar geven. PM mij maar als je antwoord wilt. (Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik geen PM ga krijgen, hetgeen zou kunnen betekenen dat je minder geinteresseerd bent in een dialoog dan in openbare stemmingmakerij).

Henk

PS Ik gebruik nooit straattaal. In mijn PM's aan jou heb ik jou en jouw gedrag in goed verzorgd Nederlands - en zeker geen straattaal - gediskwalificeerd in reactie op openbare (en slinkse) gedragingen van jou die mijn frustratietolerantiegrens ver voorbij gingen. Ik vond het wel zo netjes om dat niet openbaar te doen maar je hebt dat blijkbaar niet kunnen waarderen. Overigens bestonden die PM's voor meer dan 95% uit inhoudelijke argumenten. Waar het dus op neer komt is dat jij blijkbaar van mening bent dat jij niet hoeft te reageren op persoonlijke mails die negatieve kwalificaties aan jouw adres bevatten in reactie op jouw eigen gedrag maar het daarentegen wél in orde vindt om zelf actief in het openbaar met negatieve kwalificaties te strooien onder het mom dat je 'recht door zee' bent. Misschien kan iemand anders dan Tymo mij de diepere en hogere moraliteit achter deze handelwijze uitleggen want ik begrijp hem niet. Dat kan betekenen dat ik de morele vooruitgang die de afgelopen dertig jaar heeft plaatsgevonden, gemist heb óf het betekent dat Tymo strategisch handelt.
 

Elachista

Groet,
Tymo

koen.van.dijken

Citaat van: d.lutterop op april 05, 2010, 23:54:30 PM
Ha, dat had je zaterdag even aan Joop moeten vragen...

Er zijn een paar vlindergroepen die een beetje tussen wal en schip zijn geraakt. Zowel micro- als macromensen willen ze niet onder hun hoede nemen. En die zakdragers is zo'n groep.

Had deze discussie niet meer gevolgd. Maar een tijdje geleden had ik Joop aan de lijn en dat was inderdaad de reden waarom hij ze niet had opgenomen. De soms wat veranderende grens tussen micro's en macro's was de oorzaak.
Groeten, Koen