Hoofdmenu

Gekke houtduif

Gestart door Tinok, april 05, 2010, 17:07:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tinok

Hoi mensen
iemand een idee wat er met deze houtduif aan de hand is?
Lijkt wel of ie klem heeft gezeten in muskusratklem ;D
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Jarinka

Heb je nog meer foto's?
Het kan eventueel een mannetje zijn met een slordig onderkleed. Als ze roepen, blazen ze een luchtzak in de keel op, die dan heel erg uitzet. Dan kan het lijken alsof hij klem gezeten heeft.
Groeten, Jarinka Heijink

Tinok

Hoi Jarinka,

Nee helaas geen andere foto's. Grappige verklaring die je geeft maar ik kan me herinneren (is meer dan jaar geleden dat we hem op de foto hebben gezet) dat hij er de hele tijd zo uitzag. Daarom een foto gemaakt omdat het zo gek was.
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Jarinka

Afgelopen woensdag heb ik een roepend mannetje gefotografeerd (zie bijlage). Dan zie je een behoorlijke deuk tussen de buik en borst.
Wel in mindere mate dan bij de jouwe, en de veren van jouw Houtduif zien er heel slordig uit.
Groeten, Jarinka Heijink

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Tinok

was vorig jaar half maart op texel. broeden houtduiven ook zo vroeg?
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

lukkie

De broedtijd van een houtduif begint al in februari.
Groeten, Luuk

HPM

Houtduiven kunnen het hele jaar door broedend worden aangetroffen.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Herman van der Klis

De Houtduif van Tinok mist gewoon flink wat borstveren (dekveren), de donsveren  zijn nog zichtbaar. Bij de houtduif op foto van Jarinka zien we zwelling van de krop , zoals gewoon is bij doffers.

mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis

Timo Roeke

Niet met zijn domme kop tegen een waslijn aangevlogen? Het blijft immers een Houtduif. :)

Tinok

Ik ga voor de waslijn verklaring ;D
maar we zullen het nooit zeker weten. Toch leuk dat jullie even meegedacht hebben :duim:
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'