Hoofdmenu

Zwartkopmeeuw?

Gestart door Sanne Koolwijk, april 04, 2010, 10:45:00 AM

Vorige topic - Volgende topic

Sanne Koolwijk

Hallo meeuweniers,

Mijn aandacht werd door deze meeuwen getrokken vanwege het afwijkende, miauwende geluid, hetgeen op Zwartkopmeeuw duidt. Zou mijn eerste encounter zijn met Zwartkopmeeuw (erg he, voor een Amsterdamse vogelaar). Het is een slechte foto maar de vogel is schijnbaar volledig wit aan de onderzijde, hetgeen Kokmeeuw zou moeten uitsluiten. Kan iemand het verlossende woord geven?

Dank u voor de moeite,

Groeten Sanne

Maarten Sluijter

Kan niet missen volgens mij, het geluid is inderdaad een belangrijk kenmerk.
Beluister het anders hier nog na: http://waarneming.nl/soort/sounds/363
.

Sanne Koolwijk


Vincent Hart

Doe anders binnenkort een tripje naar de Kinseldam, Sanne (zon tegen 's ochtends!) Als je daar een uurtje langs het fietspad op de dijk gaat zitten, kun je je hart ophalen aan zwartkopmeeuwen  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Sanne Koolwijk

Citaat van: vincenthart op april 04, 2010, 11:10:09 AM
Doe anders binnenkort een tripje naar de Kinseldam, Sanne (zon tegen 's ochtends!) Als je daar een uurtje langs het fietspad op de dijk gaat zitten, kun je je hart ophalen aan zwartkopmeeuwen  :duim:

Bedankt voor de tip, ik weet dat ze daar zitten..heb alleen vanwege de kinderschare weinig tijd voor dergelijke tripjes... :o
Enfin, eind goed al goed (wat betreft de zwartkopmeeuw dan)....

Ilperveld is trouwens wel een hit, ik ben onlangs verhuisd naar Landsmeer, dus daar ga ik komend seizoen wel vaker even buurten  :)

Vr groeten Sanne

Vr gr Sanne

J&L

Hier in Enkhuizen zijn er langs het IJsselmeer ook weer veel te zien.