Hoofdmenu

vraag ganzenringen

Gestart door Sjoerd, april 13, 2010, 17:00:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjoerd

op schier heb ik met de jnm verschillende ganzenringen afgelezen. Ik heb ze op geese.org ingevoerd maar een aantal zijn niet bekend. Betekent dat dat ze niet bestaan en dus verkeerd afgelezen zijn, of dat ze nog niet bekend zijn? Ik heb niet alle ringen zelf afgelezen dus weet niet wat er dan evt. fout is gegaan.

frankmeer

#1
Beide is mogelijk; of er is een fout gemaakt met aflezen of later met invoeren, of de ringer heeft de gegevens nog niet ingevoerd.

Zie ook de FAQ van geese.org:

CiteerMijn waargenomen ganzen "bestaan" niet.

Dat kan 2 oorzaken hebben. Ten eerste, u heeft de ringegevens verkeerd afgelezen. Ten tweede, de ringcode klopt wel, maar is door ons nog niet ingevoerd in het systeem. Dat kan vooral gebeuren, wanneer u een gans heeft gezien die pas enkele dagen daarvoor is geringd. Wacht u dan enige dagen en probeer de gegevens dan nog eens in te voeren.
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Alles was pootringen? En er zijn geen kleuren, bijv. Rood/oranje of Lime/Groen/Blauw omgewisseld? Of letters zoals O en D?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Sjoerd

ik zal het afwachten, maar het was bij meerdere ganzen dus ben benieuwd.

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Sjoerd

Deze:
brandgans
R7G1
WRYA
rotgans
GXBD     
LNY7
LJRD
aardig wat dus, en deze heb ik allemaal niet zelf afgelezen... Op zich mogelijke codes toch? Overigens lijkt het mij niet waarschijnlijk dat de vogel pas net zijn geringd, aangezien de ganzen in siberiƫ geringd worden, en ze al een aardig tijdje in nederland verblijven.