Hoofdmenu

De eerste in 2010

Gestart door Jeroen Nagtegaal, maart 26, 2010, 22:00:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

JohanvantBosch

Uit 't Hynstebiterke:
4 mei  Gevlekte Witsnuitlibel
5 mei Venwitsnuitlibel

nick w

Ik word zooo jaloers op jullie allemaal  >:D  het is NIET eerlijk, hier nog steeds nix, nada, niemendal  :'(

Nou, ik kan niet anders dan blijven zoeken, eens zal er wel wat komen maar het is wel erg laat, ik geloof dat ik maar moet emigreren naar het noordoosten of zo..

Groet,
Nick W

Jeroen Nagtegaal

Ook geen Vuurjuffer? Gister 100-en in de Groote Peel. Verder Viervlek, Noordse Witsnuit, Smaragdlibel en Platbuik.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

RubenWinter

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 07, 2010, 21:43:43 PM
Ook geen Vuurjuffer? Gister 100-en in de Groote Peel. Verder Viervlek, Noordse Witsnuit, Smaragdlibel en Platbuik.

Da's niet erg aardig, een onfortuinlijk iemand jaloers maken  ;D
Groeten,

Ruben Winter

Jeroen Nagtegaal

Ach, ik heb nu pas 8 soorten. Vorig jaar zat ik al op 13 soorten...
Op 9 mei vorig jaar zat ik al op 19 soorten, en verwacht en voor zondag niet mijn 9e voor dit jaar te vinden...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

RubenWinter

Ik heb nu pas 2 soorten, en dat waren er vorig jaar t/m 2 mei 7 soorten, dus bij mij is het verschil ook aardig groot. Zal morgen of zondag eens kijken of ik het aantal soorten kan vergroten...
Groeten,

Ruben Winter

nick w

zucht... Nou, zondag ook nog maar 'ns proberen dan, als het niet weer plenst. Als jullie negen soorten achterlopen klopt het wel, ik had er vorig jaar hier vijf om deze tijd :(

Groet,
Nick W

Weia

Waar is 'hier'? Zouden er echt plekken zijn waar niets vliegt?
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: nick w op mei 07, 2010, 22:42:50 PM
zucht... Nou, zondag ook nog maar 'ns proberen dan, als het niet weer plenst. Als jullie negen soorten achterlopen klopt het wel, ik had er vorig jaar hier vijf om deze tijd :(

Groet,
Nick W
Citaat van: Weia op mei 07, 2010, 22:49:22 PM
Waar is 'hier'? Zouden er echt plekken zijn waar niets vliegt?
We lopen nu beide 5 soorten achter op vorig jaar. Klopt dus precies,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gert Veurink

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 07, 2010, 22:59:30 PM
Citaat van: nick w op mei 07, 2010, 22:42:50 PM
zucht... Nou, zondag ook nog maar 'ns proberen dan, als het niet weer plenst. Als jullie negen soorten achterlopen klopt het wel, ik had er vorig jaar hier vijf om deze tijd :(

Groet,
Nick W
Citaat van: Weia op mei 07, 2010, 22:49:22 PM
Waar is 'hier'? Zouden er echt plekken zijn waar niets vliegt?
We lopen nu beide 5 soorten achter op vorig jaar. Klopt dus precies,

ik ook 5...
groet!
Gert Veurink



Goyatlah

Geen idee. Zit nu op 8, en dat blijft denk ik de komende week zo. 9 mei vorig jaar had ik 12 of 13 soorten (net zoals Arjen).
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

ronald

Citaat van: nick w op mei 07, 2010, 21:01:50 PM
Ik word zooo jaloers op jullie allemaal  >:D  het is NIET eerlijk, hier nog steeds nix, nada, niemendal  :'(

Nou, ik kan niet anders dan blijven zoeken, eens zal er wel wat komen maar het is wel erg laat, ik geloof dat ik maar moet emigreren naar het noordoosten of zo..


je komt er wel erg sneu vanaf Nick, ik hoop dat er snel iets leuks bij je opduikt!

hier in friesland loopt het op zich wel lekker, maar dat is ook niet overal zo. waar ik nu woon is het zeer libellenarm, in drie jaar tijd heb ik hier rond huis drie keer een libel gezien. ik heb er heel wat voor moeten fierljeppen om wat te vinden (10 soorten), de lokale verschillen zijn dit jaar volgens mij ook wel erg groot.
groeten, Ronald van Seijen

nick w

Citaat van: Weia op mei 07, 2010, 22:49:22 PM
Waar is 'hier'? Zouden er echt plekken zijn waar niets vliegt?

Hier is aan de zuidrand van Den Haag, ik heb nu op verschillende plekken gekeken en nog niets gezien, niets vliegend, geen huidjes, als ze er zijn hebben ze zich wel erg goed verstopt..

Groet,
Nick W

RubenWinter

Citaat van: nick w op mei 09, 2010, 09:48:21 AM
Citaat van: Weia op mei 07, 2010, 22:49:22 PM
Waar is 'hier'? Zouden er echt plekken zijn waar niets vliegt?

Hier is aan de zuidrand van Den Haag, ik heb nu op verschillende plekken gekeken en nog niets gezien, niets vliegend, geen huidjes, als ze er zijn hebben ze zich wel erg goed verstopt..

Groet,
Nick W

Heb je een auto? Ga dan eens kijken in de duinen ten noorden van Den Haag en ten westen van Wassenaar, daar liggen behoorlijk wat plasjes.
Groeten,

Ruben Winter

nick w

In Meijendel was ik donderdag, daar vond ik één juffer die te vlug weg was om te identificeren, en verder nada.. Anne vindt net iets noordelijker in Berkheide al wel wat, maar dat was ook nog aan de magere kant vergeleken met vorig jaar. Als het droog blijft ga ik vanmiddag weer kijken op m'n vaste plekken.

Groet,
Nick W

RubenWinter

Ik ga vanmiddag ook maar weer eens kijken. 2 soorten vind ik toch wel wat aan de magere kant...
Groeten,

Ruben Winter

JohanvantBosch

Vandaag Plasrombout en Blauwe Breedscheenjuffer.
Getuige een videootje dat ik tegen kwam, vliegt de Donkere Waterjuffer in ieder geval ook: http://surfbirds.com/video2/view_video.php?viewkey=f9513306bcd59afb6e4c
Geen idee wat de eerste datum is van dit jaar.

ArjenDrost †

Citaat van: JohanvantBosch op mei 09, 2010, 18:22:32 PM
Getuige een videootje dat ik tegen kwam, vliegt de Donkere Waterjuffer in ieder geval ook: http://surfbirds.com/video2/view_video.php?viewkey=f9513306bcd59afb6e4c
Geen idee wat de eerste datum is van dit jaar.


Mooi dat die vliegt! Gaan we volgend weekend in ieder geval niet voor niets die kant op ;)

JohanvantBosch

Volgens mij lopen we ongeveer op het schema van 2008, misschien zelfs nog wel iets later.

Grote afwezigen in het lijstje tot nu toe: Speerwaterjuffer en Tengere grasjuffer... :o

nick w

Citaat van: ikheetruben op mei 09, 2010, 11:07:27 AM
Ik ga vanmiddag ook maar weer eens kijken. 2 soorten vind ik toch wel wat aan de magere kant...

had jij nu beet? Ik weer niet. En op plekjes waar geen wind kwam was het bijna broeierig warm...

Groet,
Nick W


RubenWinter

#170
Citaat van: nick w op mei 09, 2010, 19:27:54 PM
Citaat van: ikheetruben op mei 09, 2010, 11:07:27 AM
Ik ga vanmiddag ook maar weer eens kijken. 2 soorten vind ik toch wel wat aan de magere kant...

had jij nu beet? Ik weer niet. En op plekjes waar geen wind kwam was het bijna broeierig warm...

Groet,
Nick W


Ik wel :) 4 nieuwe soorten erbij: Variabele waterjuffer, Lantaarntje, Grote Roodogjuffer en Viervlek.

Edit: even jaloezie wekken bij Nick  >:D

Groeten,

Ruben Winter

Goyatlah

Citaat van: JohanvantBosch op mei 09, 2010, 18:28:58 PM
Volgens mij lopen we ongeveer op het schema van 2008, misschien zelfs nog wel iets later.

Grote afwezigen in het lijstje tot nu toe: Speerwaterjuffer en Tengere grasjuffer... :o

Ewoud heeft een week geleden Tengere Grasjuffers in Groningen stad gezien.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

RubenWinter

Citaat van: Goyatlah op mei 09, 2010, 20:53:44 PM
Citaat van: JohanvantBosch op mei 09, 2010, 18:28:58 PM
Volgens mij lopen we ongeveer op het schema van 2008, misschien zelfs nog wel iets later.

Grote afwezigen in het lijstje tot nu toe: Speerwaterjuffer en Tengere grasjuffer... :o

Ewoud heeft een week geleden Tengere Grasjuffers in Groningen stad gezien.

Jammer dat ze niet zijn ingevoerd...
Groeten,

Ruben Winter

Goyatlah

Er zijn allerlei redenen om waarnemingen niet in te voeren...
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

RubenWinter

Dat is waar, maar ik denk dat het niet komt omdat het zo'n ontzettend zeldzame soort is  ;D
Groeten,

Ruben Winter

nick w

Citaat van: ikheetruben op mei 09, 2010, 19:48:54 PM

Edit: even jaloezie wekken bij Nick  >:D


Je bent zo'n aardige jongen! En dan gelijk zes smaragden op één foto! Aaaargh!!!  ;D :D 
zo goed Ruben?

Groet,
Nick W

RubenWinter

Groeten,

Ruben Winter

Weia

Je hebt ze aardig bij elkaar gefotoshopt...
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

RubenWinter

Citaat van: Weia op mei 09, 2010, 21:45:26 PM
Je hebt ze aardig bij elkaar gefotoshopt...

Ik heb geen Photoshop gebruikt  ::)
Groeten,

Ruben Winter

JohnvR

Wat is dat blauwe juffertje op de achtergrond? Afgaand op je lijstje een variabele? Overigens een erg gave foto!