Is dit een vlinderpop?

Gestart door MarjoSmeets, maart 26, 2010, 14:16:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

MarjoSmeets

Voor mij lijkt dit het meest op een vlinderpop, maar ik heb daar geen ervaring mee. Is dit er een, en zo ja, is dan al te zeggen van welke vlinder? Of misschien is al te zeggen of het van een dag of nachtvlinder is? De pop meet iets minder dan 2cm. Hij zit open en bloot op een muur in onze tuin, grenzend aan akkerland, in Duitsland, net over de grens bij Sittard (Limb). Ik heb hem gisteren gevonden. Zou ik hem trouwens los kunnen maken van de muur en hem in een pot zetten om te kijken wat er uit komt? En waar kan ik die pot dan het beste zetten?
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Hetty Soetekouw

in ieder geval dagvlinder  ;D
ik denk aan een Groot koolwitje
http://www.vlindernet.nl/fotoalbum.php?soort=pop&vlinderid=1024 bij meer foto's zie je de poppen van dit soort
met vriendelijke groet,

Hetty Soetekouw
~~Seraka Photography~~

MarjoSmeets

Bedankt Hetty! Ik had er niet aan gedacht dat op Vlindernet ook foto's van poppen staan. Als ik zo kijk, dan zal het inderdaad niet te doen zijn om de soort te benoemen, ze lijken zoveel op elkaar. Al lijkt die van mij donkerder en om de een of andere reden ook "leerachtiger" dan die van het Groot koolwitje, maar ik heb geen idee of dat kenmerken zijn.
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Hetty Soetekouw

als hij donkerder kleurt kan het zo zijn dat het bijna tijd is dat de vlinder komt
met vriendelijke groet,

Hetty Soetekouw
~~Seraka Photography~~

MarjoSmeets