Hoofdmenu

Dood vogeltje

Gestart door Robert Heemskerk, juni 26, 2006, 19:40:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Robert Heemskerk

dag Vogelforum,

Vanmiddag vond ik onder grote dennebomen een dode vogel.
Mogelijk is ie uit een nest gedonderd(?).
Vlaamse gaaikuiken?
Misschien kan iemand zeggen wat het is?
Het zal niet makkelijk zijn denk ik.., maar ik probeer het toch maar op dit forum.

groet, Robert

Robert Heemskerk

2 detail

Robert Heemskerk

3) detail 2

jeroensteenbergen

We moesten maar 's een patholoog-anatoom aan dit forum verbinden. Ik heb werkelijk geen idee.  

Debby Doodeman


Gaai?

Groetjes, Debby

jesse

duiden hier de gele mondhoeken\ in combinatie met het wat broze aanzicht van de vogel niet op een "gewone" juveniel merel ?

groet,

jesse zwart

Thijs Fijen

Dacht ik ook, maar op het andere topic vinden ze zoiets ook op een spreeuw lijken.

Ik blijf bij mijn mening en dat is Merel.

Thijs
Thijs Fijen

Jeroen Nagtegaal

Ik vind het wel wat spreeuw achtig,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Debby Doodeman

Maar deze poten zijn toch veel dikker dan de merel op de andere topic?

Groetjes, Debby

jesse

CiteerDacht ik ook, maar op het andere topic vinden ze zoiets ook op een spreeuw lijken.

Ik blijf bij mijn mening en dat is Merel.

Thijs
lijkt me dat je gelijk hebt.Bovendien heeft een juveniele spreeuw toch een veel bruiner kleed, en een bruine snavel.

groet,

jesse zwart

Jizzy

De poten zijn niet dikker, de vogel is kleiner. Een vogel komt met naar verhouding grote poten uit het ei, de verhouding worden "normaler" naarmate de vogel meer groeit.

Groetjizz,

Amy

Kaja

CiteerGaai?

Groetjes, Debby
die blauwe dingen zijn de beginssellen(kweet het even niet anders uit te drukken)
van de veren en niet de blauwe veren van een (vlaamse) gaai. Het is het vleis dan om de veer zit ofzoiets ;)  

Robert Heemskerk

Ja, dat denk het ook!

En zo'n dennenbos is ook erg geschikt voor zo'n gaaiennest.

groet, Robert

Thijs Fijen

CiteerJa, dat denk het ook!

En zo'n dennenbos is ook erg geschikt voor zo'n gaaiennest.

groet, Robert
Dat berichtje klopt denk ik niet helemaal, het is mij in ieder geval niet duidelijk waar het over gaat.

Maar het is geen gaai. Want een Gaai heeft duidelijk een zwarte snavel, en is lichter.

Die vleugelpennen zien er inderdaad blauwig uit omdat ze nog jong zijn. Die zijn aan het aangroeien. Later zal dit nog bijtrekken.

Thijs
Thijs Fijen

Jeroen Nagtegaal

Wie of wat is er op gaan staan? of is er iets anders mee gebeurd? de grond is daar anders. En dat zijn echt nog niet de veren, het zijn volgens mij de hulzen waar de veer in ontwikkled word, en asl hij klaar is dan gaat het weg. dan pas komt de veer er, en gaat heeft maar een klein stukje blauw, tevens broeden ze hier bijna in de tuin, tussen de bebouwing in een stumje van 40M2 met alleen loofbomen(Eik) en wat lage struiken bomen.  
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Kaja

#15
hier zie hoe zo'n veer uit dat hulsje groeit.
zie donkere veer links en kleine veer rechts

klaas van haeringen

#16
Ik ga voor een jonge ekster, helemaal zeker weten doe ik het niet. De snavelkleur van jonge vogels is nog niet zo donker als die van adulte vogels. Deze snavel lijkt me te zwaar voor een merel of spreeuw.

Groeten, Klaas

BWoets

Citeer
CiteerGaai?

Groetjes, Debby
die blauwe dingen zijn de beginssellen(kweet het even niet anders uit te drukken)
van de veren en niet de blauwe veren van een (vlaamse) gaai. Het is het vleis dan om de veer zit ofzoiets ;)
Het zijn bloedspoelen, hieruit groeit de veer in een later stadium.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Ron Slangen

#18
Volgens mij : Een dooie platte zwarte vogel.

Als je hem om zou kunnen draaien, kan ik je zeggen of het een mannetje of een vrouwtje is geweest, en hoelang ie er al ligt.


:gap:
Met vriendelijke groet,

Ron Slangen
___________________

Mijn website : http://www.natuurineigenland.nl (VERNIEUWD !!!)