Meldingen van ontsnapte roofvogels en uilen

Gestart door Marina, maart 24, 2010, 12:26:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marina



edit: de vogels die ik in dit topic plaats/geplaatst heb zijn uitsluitend bedoeld om de waarnemingen zuiver te houden en houden op geen enkele manier een waarde-oordeel in.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Dylan

Vanmiddag ook gezien, beest zit er al langer (zeker sinds vorige week woensdag volgens bewoners).


Braakballen verzameld, hij jaagt en eet dus. Foto's volgen bij de waarneming.


Deze Oehoe komt NIET uit Avifauna (is gecheckt).
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Dylan

Volgens mij een valkeniersvogel of uit een roofvogelshow. Leertje voor ring om de poot. Let ook op de braakbal in de keel, 2 leuke zaken in foto.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

HPM

Ik zie een wieltje!

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Dylan


Buurtbewoners hebben bij Avifauna navraag gedaan, vogel is niet van Avifauna.

Ik heb gisteren bij Oehoewerkgroep NL geïnformeerd. Er is bij hen uit de valkenierswereld niets bekend.

Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Sjoerd

ah, ik zal mn ogen openhouden ;D

Jeroen Nagtegaal

Alweer... Een appart topic maken voor alle losgelaten uilen?

Is het overigens mogelijk deze personen aan te klagen wegen Faunavervalsing? Het ontsnappen van uilen gebeurt namelijk wel erg vaak...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jan Jacobs

Kerkuilen zijn uitgesproken nachtdieren. Totaal ongeschikt om als huisdier te houden. Overdag zitten ze graag donker en niet op een arm met een riempje aan de poot. Niet meer doen!.

Jan Jacobs(Kerkuilenwerkgroep Betuwe-Oost.)   

wouterbosgra

Lullig voor dat kind natuurlijk. Maar stiekum dacht ik: Schitterend! Jarenlang braaf pootjes geven en doen alsof je dol bent op je baasje. Geduldig je kans afwachten tot er even niemand kijkt en dan... flap flap flap!

frankw

Ik sprak onlangs een faunabeheerder en deze beweerde dat de meeste 'ontsnapte' uilen in feite los worden gelaten door derden en niet zelf ontsnappen. Zelf kende hij een voorbeeld van een Oehoe, (of zelfs 2, dat weet ik ff niet meer) in Pieterburen bij de zeehonden, die de eerste dag van de vakantie van de eigenaar 'ontsnapten' terwijl het hok 100% op slot zat, een deurtje open duwen dat kunnen ze nog wel maar een slot openen? Ik meen dat het dan ook wel vaak voorkomt dat de vogels precies ontsnappen als er niemand thuis is, vaak tijdens vakanties.. Wellicht komt het uit de zelfde hoek als het volk die de Amerikaanse Nertsen vrij laten ed..

HPM

Ik begrijp niet dat ze gehouden mogen worden.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

joostheeremans

Ja maar bij Harry Potter kwam 'ie altijd wel weer terug.... :'( :'( :'(

Het wordt tijd dat we dit soort onzin verbieden, uilen als huisdieren. Als het zo doorgaat moeten we bij elke waargenomen uil eerst checken of ze geen ringen, riempjes of koordjes om de poten hebben.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Jan vH

Jammer, ik had hem wel over m'n huis willen zien vliegen.  ;D   
Jan van Harten
Validator Plantengallen

HPM

Citaat van: Marina op maart 27, 2010, 19:22:56 PM
Lees wat de eigenaar schrijft, tenenkrommend, dit.......

"we hadden haar net een week ...
veel verdriet heeft mijn dochter van het verlies ..."


Zal wel meevallen met die dochter.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

frankw

Ik heb ook niet gezegd dat het zo is, dat beweerde de beste man die ik sprak. :duim:

Vincent Hart

Citaat van: Marina op maart 31, 2010, 18:25:24 PM
Ja wat voor faunabeheerder vertrouw je dan de fauna toe vraag je je af.
Geen enkele.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Dorine

Citaat van: joostheeremans op maart 27, 2010, 13:14:32 PM
... Als het zo doorgaat moeten we bij elke waargenomen uil eerst checken of ze geen ringen, riempjes of koordjes om de poten hebben.

Tja, en dan krijg je taferelen zoals bij de sneeuwuil op Texel. Het beest opjagen onder het mom van: kijken of ie geen riempje en/of ringen heeft.
Dorine van Asten
peregrines.nl

j.steenbergen

Tjee, je lijkt er een dagtaak aan te hebben, al die escapes...  :rolleye:
Jeroen Steenbergen

Dylan

Gisteren is er een vangpoging gedaan door roofvogelhouders die toevallig een show hadden gegeven in Alphen, en door verschillende mensen (o.a. ondergetekende) waren geïnformeerd over de vogel. Ik geloof niet in 2 vogels totdat ik op foto's verschil zie, de afstand Ridderveld - Ericapark is eenvoudig te overbruggen.


Vangpoging is mislukt, vogel is alert en actief. Hij/zij jaagt en eet ook voldoende blijkbaar. Ik vraag me wel af hoe lang het oversteken van de wegen daar goed gaat, een Carmen-achtig einde (de gier, niet de opera) zou heel jammer zijn. Roofvogelhouders waarschuwden ook voor mensen met minder goede bedoelingen, een dode Oehoe schijnt meer waard te zijn dan een levende.


Aangezien de vogels in de valkenierswereld niet als vermist bekend staat, gokten zij dat de vogel uit een particuliere collectie kwam. Die kopen dan liever een nieuwe dan dat ze hun dier gaan zoeken. Ze zouden nog wel extra navraag doen.


Valkeniers in kwestie: www.roofvogelsenuilen.nl

Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Rickschonewille

Wat zou zo´n beest midden in de stad vangen? Huiskatten? Slapenende houtduiven?

Dylan

Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Timo Roeke

Ook katten zijn het haasje hoor. Gebeurt regelmatig in Frankrijk. Er zijn volgens mij meer particulieren met een verzameling dan bekend is. Een slechte ontwikkeling als je het mij vraagt.

Dylan

Inmiddels zijn er foto's vergeleken, en het gaat volgens deskundigen om 1 uil in Alphen aan den Rijn (en dus geen 2).

Ook deze info via eerder genoemde valkeniers:
CiteerDe vogel staat bij iedere instantie aangemeld, en ook op het forum voor roofvogelhouders
staat hij al 2 weken gemeld maar heeft niemand erop gereageerd.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

frankw


Bas vd Burg

De term "vogelspotter" mag dan wel zijn ingeburgerd, maar deze term is in ieder geval niet ingeburgerd onder de vogelaars  ;D
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Theovanv

Theo van Veenendaal

Jeroen Nagtegaal

ideetje voor één topic met deze meldingen?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JohanvantBosch

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 16, 2010, 20:40:31 PM
ideetje voor één topic met deze meldingen?

Dat dacht ik eigenlijk ook. Vanaf nu misschien in een topic houden....

Stijn E.

Hartelijke groet, Stijn
      Blog