Hoofdmenu

Heggenmus

Gestart door stefanhageman, maart 23, 2010, 14:34:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

stefanhageman

Ik kom net uit school en onderweg zag ik dat er een heggenmus tegen een raam aan vloog dus ik heb hem nu thuis in een doos met doeken gedaan. Wat moet ik er verder mee doen?
Stefan Hageman


GijsB

leeft ie nog?

Ooit heb ik ene verzwakte merel het geluid van een merel laten horen, knapte die van op, maar als ie dood is heeft dat geen zin meer... (en als die nog leeft zal het denk ik ook niet heel veel nut hebben ::) )

dierenambulance bellen?
Gijs

stefanhageman

Ja hij leeft nog, gelukkig wel ja.
Ik wacht denk ik wel even tot mijn ouders terug zijn met het bellen van de dierenambulance.

Kan ik er verder nog iets voor doen?
Stefan Hageman



GijsB

oei, dit topic helemaal weer vergeten,

weet niet wanneer je ouders thuis komen, en of ze al thuis zijn, maar als ik jou was zou ik niet tot die tijd wachten, en zo snel mogelijk bellen
Gijs

Jeroen Nagtegaal

Meestal kunnen vogels best veel hebben, heb al vele malen een vogel tegen de ruit gehad, maar nooit terug kunnen vinden. Als je hem buiten zegt, vliegt ie dan niet weg?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

stefanhageman

Hij komt nu wel weer een beetje op krachten ja. Hij begint weer een beetje te hippen en lopen dus ik denk dat ik hem straks ga proberen los te laten dan zie ik wel of ie weg vliegt.
Stefan Hageman


joostheeremans

Ik zet ze meestal op een plek buiten waar ze veilig zijn voor predatoren maar wel een beetje naar buiten kunnen kijken. Vaak vliegen ze na een tijdje te hebben rondgekeken weer weg. Probeer niet te veel met de heggenmus 'bezig' te zijn. Stress is een bekende dooroorzaak bij vogels.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Date Lutterop

Dergelijke raamslachtoffers, zonder uiterlijke verwondingen, gebroken vleugels of gebroken poten, kun je het beste op een donker en koel plekje in een kartonnen doos o.i.d. neerzetten. Na een paar uur zijn ze bijna altijd zover hersteld dat je ze weer kunt laten vliegen.

Groet,

Date


stefanhageman

Ik heb er een doek overheen gedaan zodat het wat donkerder is ik zet hem over een half uurtje buiten in de struiken.
Stefan Hageman


GijsB

en?

vliegt ie al weer rond?
Gijs

nielsyese

Ik heb het ook eens met een koolmees gehad. Hij was helemaal versufd, maar toen ik hem naar een uurtje buiten los op mijn hand zette, vloog hij gelukkig ineens weg!
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

stefanhageman

Ja hij vloog weer weg toen ik hem los liet.

God zij dank :duim:
Stefan Hageman


joostheeremans

Citaat van: stefanhageman op maart 23, 2010, 17:19:07 PM
Ja hij vloog weer weg toen ik hem los liet.

God zij dank :duim:

Heggenmus zei dank
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-