Hoofdmenu

Voorjaarsvogels

Gestart door Vincent Hart, maart 18, 2010, 09:17:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

Michiel en Milka

Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 03, 2011, 14:50:24 PM
Citaat van: dralion13 op april 03, 2011, 14:37:26 PM
Dit is wat ik uit een alpengierzwaluwkolonie in marokko heb gehaald

Da's een mooie foto Gijs. In de ANWB staat dat de witte keelvlek soms inderdaad moeilijk te zien is. Maar als ik deze foto zie snap ik ook waarom  :rolleye:

;D
Groet, Michiel

GijsB

Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 03, 2011, 14:50:24 PM
Citaat van: dralion13 op april 03, 2011, 14:37:26 PM
Dit is wat ik uit een alpengierzwaluwkolonie in marokko heb gehaald

Da's een mooie foto Gijs. In de ANWB staat dat de witte keelvlek soms inderdaad moeilijk te zien is. Maar als ik deze foto zie snap ik ook waarom  :rolleye:

;D

maarja, dit was dan wel vanaf een dak van een gebouw waarbij ze op ooghoogte vlogen, dus dan was het niet echt moeilijk
Gijs

Sander Haak

Naast het kantoor de eerste zingende Zwartkop op exact dezelfde plek als mijn eerste vorig jaar. Als hij er al het hele weekend zit is hij zelfs op dezelfde dag aangekomen.

Gisteren op het Jan van den Boschpad een heerlijke voorjaarsdag gehad. Meerdere zingende Blauwborsten, Snorren en als hoogtepunt zelfs twee hoempende Roerdompen! Mijn lievelingssoort Gele Kwikstaart was met 9 exemplaren weer ruim vertegenwoordigd. Ook erg leuk was een passerende groep van ca. 50 Oeverzwaluwen. Die vliegen niet in een spreeuwformatie maar verschijnen uit het niets en vliegen opeens overal om je heen.
Groet, Sander Haak (Woerden)

Bart van Hoogstraten

Vandaag mijn eerst Tjif van dit jaar. (Schaam schaam schaam!  :P [maar ben momenteel gekluisterd aan mijn machine, sinds 3 weken al niet meer uit huis geweest...)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

GijsB

Raam open zetten had al geholpen
Hier hoor ik ze zelfs met het raam dicht  ;D
Gijs

Bart van Hoogstraten

Citaat van: dralion13 op april 06, 2011, 19:56:12 PM
Raam open zetten had al geholpen
Hier hoor ik ze zelfs met het raam dicht  ;D

Jahaaah, maar jij woont waarschijnlijk niet langs een autoweg...  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

GijsB

Kan kloppen  ;D
(heeft een bos achter zn huis en elke avond een zangkoor van spreeuwen, merels en weet ik niet wat  :angel: )
Gijs

Sjouke Scholten

Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 06, 2011, 18:35:17 PM
Vandaag mijn eerst Tjif van dit jaar. (Schaam schaam schaam!  :P [maar ben momenteel gekluisterd aan mijn machine, sinds 3 weken al niet meer uit huis geweest...)

Ach Bart, schaam je niet.
Ik hoop eind Augustus de Tjif binnen te tikken.... + de rest van wat er nog blijft hangen aan zangvogels.....
Met Vriendelijke Groeten,

Sjouke Scholten
Bakkeveen




frankw

"Wij" hadden zondag al de eerste Kleine Karekiet! Idioot vroeg natuurlijk. Gelukkig hebben we geluidsopname. :duim:

GijsB

Ik zaterdag, maar dan zonder opnames ben ik bang :S
Gijs

Bart van Hoogstraten

Ben benieuwd wie de eerste hier is met een Giertje! -> ze beginnen binnen te druppelen nu: http://waarneming.nl/soort/view/97
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Frandalf

Sinds gister zijn een stel pimpelmezen druk bezig met de broedkast voorzien van allerhande nestmateriaal. Hopelijk een (succesvol) broedsel op ons balkon dit jaar!! :angel: :duim:
Yours in haste,
Frank Wasmus

http://waarneming.nl/user/view/62141

Bart van Hoogstraten

En ik heb er een nieuwe tuinsoort bij! Zwarte Roodstaart overvliegend!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

joostheeremans

Ik ook een nieuwe tuinsoort. Zat net met wat vrienden met een biertje in de zon, hoor een scholekster fanatiek roepen, kijk omhoog en zie mooi laag een rode wouw overvliegen. Prima begin van het weekend :duim: , ik ga weer terug de zon in.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

stefanhageman

Nog steeds geen Boerenzwaluwen, Huiszwaluwen, Oeverzwaluwen en Zomertaling.... Wel vandaag de eerste zingende Zwartkop en de eerste jonge Huismussen horen piepen/kermen om voer. De Huismussen zijn er maar druk mee en zoeken elk grassprietje af op insecten. Ook in de gracht al veel jonge eenden. Het eerste legsel van de twee die ze in de stad krijgen zit er al weer op voor de Soepeenden. Niet echt voorjaarsvogels maar ook is de eerste echte vestiging van Nijlganzen in Tiel een feit,wel nog erg schuw, en staan de Japanse Duizendknoop stengels weer een flink stuk boven de grond.
Stefan Hageman


Robert V.T

Gister mijn eerste grasmus dit jaar gehoord en gezien, mijn vroegste ooit! Verder ook een groep boertjes tp met daartussen ook 3 huiszwaluwen.
Groeten,

Robert van Tiel

HPM

Een week na de eerste melding, de eerste bewezen Braamsluiper van dit jaar. Door Dick Groenendijk.
http://waarneming.nl/waarneming/view/53290591

Herman van der Meer

stefanhageman

Gisteren mijn eerste Grasmus en Oeverzwaluwen, vandaag mijn eerst Koekoek(overvliegend) en Nachtegaal.
Ook barst het overal van de Fitissen, Tjifjes en Zwartkoppen. Trouwens ook al een Soepeend(man) in de gracht die al aan het ruien naar eclipskleed is....
Stefan Hageman


Maarten Sluijter

Vandaag de eerste twee paartjes Grauwe Gans met pullen (8 en 7 stuks)
.

GijsB

mn eerste koekoek dit jaar weer :D
En oeverzwaluw
Gijs

Robertmeer

Vandaag de eerste Gierzwaluw van het jaar in de Groene Jonker!
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

HPM

Citaat van: Robertmeer op april 17, 2011, 17:34:01 PM
Vandaag de eerste Gierzwaluw van het jaar in de Groene Jonker!

Ik dacht vanochtend ook mijn eerste boven Den Haag te horen maar het was tegen de zon in dus niets te zien en daarna hoorde ik niets meer.
Herman van der Meer

Rikstar

balen is dat hee, precies zo´n zelfde iets had ik eergisteren toen ik een gierzwaluw dacht te horen maar ook teveel tegenlicht en een grote kerk in de weg.

Citaat van: HPM op april 17, 2011, 18:31:05 PM
Citaat van: Robertmeer op april 17, 2011, 17:34:01 PM
Vandaag de eerste Gierzwaluw van het jaar in de Groene Jonker!

Ik dacht vanochtend ook mijn eerste boven Den Haag te horen maar het was tegen de zon in dus niets te zien en daarna hoorde ik niets meer.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

HPM

Citaat van: Rikstar op april 17, 2011, 19:00:57 PM
Citaat van: HPM op april 17, 2011, 18:31:05 PM
Citaat van: Robertmeer op april 17, 2011, 17:34:01 PM
Vandaag de eerste Gierzwaluw van het jaar in de Groene Jonker!

Ik dacht vanochtend ook mijn eerste boven Den Haag te horen maar het was tegen de zon in dus niets te zien en daarna hoorde ik niets meer.
balen is dat hee, precies zo´n zelfde iets had ik eergisteren toen ik   een gierzwaluw dacht te horen maar ook teveel tegenlicht en een grote   kerk in de weg.

Ik baal niet hoor, ook al zou het vermoedelijk mijn vroegste ooit boven de stad geweest zijn. Normaal gesproken zou ik ze pas in de loop van komende week verwachten. Buiten de stad zijn ze altijd wat eerder en voor ze echt in de stad zitten wat later. Maar ik vind het in dat soort gevallen altijd wel leuk als ik weet dat ik het goed heb gehoord.

Herman van der Meer

jonas D

Vandaag mijn eerste koekoek en vermoed dat ik gisteren mijn eerste wespendief gezien heb helaas vloog deze te hoog om zeker te zijn.
Groeten,
Jonas

Lonnie Bregman

Vandaag m'n eerste Braamsluiper, Sprinkhaanzangers, Witgatten en Rietzanger.
Groeten, Lonnie Bregman

firecrest

Vandaag mijn eerste Braamsluiper en Koekoek. En mijn eerste Kleine Parelmoervlinder dit jaar.

Robert V.T

Vandaag mijn eerste Tuinfluiter dit jaar.
Groeten,

Robert van Tiel

Maarten Sluijter

Eerste zingende Zomertortel vandaag.
.

Lonnie Bregman

Citaat van: firecrest op april 17, 2011, 19:55:54 PM
Vandaag mijn eerste Braamsluiper en Koekoek. En mijn eerste Kleine Parelmoervlinder dit jaar.


Ja, die Kleine parelmoervlinders had ik vandaag ook.
Groeten, Lonnie Bregman