Hoofdmenu

Gedipte vogels

Gestart door Jarinka, maart 15, 2010, 15:11:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stijn E.

Gisteren de Morinel van de Maasvlakte gedipt; verregend voor niks  :angry:
Hij lijkt trouwens ook helemaal verdwenen...
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Rickschonewille

Citaat van: Stijn Eikelboom op mei 02, 2010, 11:07:07 AM
Gisteren de Morinel van de Maasvlakte gedipt; verregend voor niks  >:(
Hij lijkt trouwens ook helemaal verdwenen...

Die troep van 20 morinellen op Texel ook.... Naja die komen nog wel terug: )

Jarinka

Vanmorgen met Stijn keihard Ortolaan gedipt, maar wat was het ontzettend leuk op dat minpuntje na!
(zie voor meer info deze topic)
Groeten, Jarinka Heijink

Wouter van der Ham

het is dit topic niet deze topic ;)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Stijn E.

#64
Het is wel deze topic, want het is een uit het Engels overgenomen woord wat dus met deze en die als voorzetsel gebruikt moet worden  ;) Het is niet erg om dit e.d. te gebruiken voor het woord 'topic' (ik doe het zelf vaak genoeg) maar deze e.d. is dus beter dan dit  ;)

(Deze post is vol goede bedoelingen, trouwens  :blink:)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

HPM

Citaat van: Stijn Eikelboom op mei 05, 2010, 15:24:19 PM
Het is wel deze topic, want het is een uit het Engels overgenomen woord wat dus met deze en die als voorzetsel gebruikt moet worden  ;) Het is niet erg om dit e.d. te gebruiken voor het woord 'topic' (ik doe het zelf vaak genoeg) maar deze e.d. is dus beter dan dit  ;)

(Deze post is vol goede bedoelingen, trouwens  :) )

Formeel heb je helemaal gelijk maar in de praktijk zie ik het maar weinig gebruikt worden
en ik vind het er altijd maar raar uitzien. Ik gebruik dus gewoon het, dit, dat.
Hoe zou het trouwens moeten met "hot topic"? De of het hot(te) topic?

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Stijn E.

Citaat van: HPM op mei 05, 2010, 16:35:47 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op mei 05, 2010, 15:24:19 PM
Het is wel deze topic, want het is een uit het Engels overgenomen woord wat dus met deze en die als voorzetsel gebruikt moet worden  ;) Het is niet erg om dit e.d. te gebruiken voor het woord 'topic' (ik doe het zelf vaak genoeg) maar deze e.d. is dus beter dan dit  ;)

(Deze post is vol goede bedoelingen, trouwens  :) )

Formeel heb je helemaal gelijk maar in de praktijk zie ik het maar weinig gebruikt worden
en ik vind het er altijd maar raar uitzien. Ik gebruik dus gewoon het, dit, dat.
Hoe zou het trouwens moeten met "hot topic"? De of het hot(te) topic?

--
Groeten, Herman van der Meer


Ikzelf vind het ook echt niet staan (we moeten ook geen engelse woorden overnemen   :angel: :rolleyes:), maargoed  ;)

Met hot(te) topic zou het dan de worden, want het voorzetsel veranderd niet door een bijvoegelijk naamwoord, maar 'de hotte topic'.... Ach, het word er niet vloeiender van  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Harm058

Roodhalsgans - Bantpolder(lauwersmeer)
Amerikaanse Wintertaling - Ezumakeeg
Grauwe Franjepoot - Ezumakeeg

Verders wel een topdag gehad hoor :duim:
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Vincent Hart

Grappig inderdaad, 'de hotte topic' klinkt toch echt voor geen meter  ;D
Enneh Stijn, verandert ...  :police:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Ben Gaxiola

Citaat van: Stijn Eikelboom op mei 05, 2010, 15:24:19 PM
Het is wel deze topic, want het is een uit het Engels overgenomen woord wat dus met deze en die als voorzetsel gebruikt moet worden  ;) Het is niet erg om dit e.d. te gebruiken voor het woord 'topic' (ik doe het zelf vaak genoeg) maar deze e.d. is dus beter dan dit  ;)

(Deze post is vol goede bedoelingen, trouwens  :) )

Hoi Stijn ea,

Volgens Onze Taal mag zowel de als het topic. Zie http://www.onzetaal.nl/advies/weblog.php onderaan.

Groet, Ben
Ben Gaxiola

Stijn E.

Citaat van: vincenthart op mei 05, 2010, 18:32:10 PM
Grappig inderdaad, 'de hotte topic' klinkt toch echt voor geen meter  ;D
Enneh Stijn, verandert ...  :police:

Nederlands, denk je het goed te doen...  :rolleye:

Citaat van: Ben Gaxiola op mei 05, 2010, 19:42:16 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op mei 05, 2010, 15:24:19 PM
Het is wel deze topic, want het is een uit het Engels overgenomen woord wat dus met deze en die als voorzetsel gebruikt moet worden  ;) Het is niet erg om dit e.d. te gebruiken voor het woord 'topic' (ik doe het zelf vaak genoeg) maar deze e.d. is dus beter dan dit  ;)

(Deze post is vol goede bedoelingen, trouwens  :) )

Hoi Stijn ea,

Volgens Onze Taal mag zowel de als het topic. Zie http://www.onzetaal.nl/advies/weblog.php onderaan.

Groet, Ben

Ok! Das makkelijk, hoeven we daar ook niet meer zo op te letten  :angel:

Citaat van: Harm058 op mei 05, 2010, 18:22:43 PM
Roodhalsgans - Bantpolder(lauwersmeer)
Amerikaanse Wintertaling - Ezumakeeg
Grauwe Franjepoot - Ezumakeeg

Verders wel een topdag gehad hoor :duim:

Ehh ja Harm, weer On-Topic, goed idee  :angel:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Folkert Jan

Citaat van: Harm058 op mei 05, 2010, 18:22:43 PM
Roodhalsgans - Bantpolder(lauwersmeer)
Amerikaanse Wintertaling - Ezumakeeg
Grauwe Franjepoot - Ezumakeeg

Verders wel een topdag gehad hoor :duim:


excuses ik was vergeten in te voeren  :-[ de roodhals zat bij achter de zwarten.
ik zie hem zo vaak als ik er ben dat ik wel eens lax ben met het invoeren ervan.
dat grauwe ding heb ik dit jaar ook nog steeds niet gezien  :(
en ja die wintertaling is vrij moeilijk, maar je weet dat hij er zit en waarschijnlijk nog wel even zal blijven. gewoon doorzetten dus  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Harm058

@rnbflavour
Geeft niks hoor!
Ja die Roodhals wil maar niet lukken en wij maar zoeken bij de Bantpolder maar niks hoor bleek ie dus bij achter de zwarten te zitten :) , hij blijkt nu weer gewoon in de bant te zitten, zondag maar weer een poging wagen! en dan pakken we ze alle drie! ;D
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Maarten Sluijter

Iberische Tjiftjaf bij Oostkapelle, 1.5 uur gepost maar helaas..
.

Rickschonewille

Citaat van: Maarten Sluijter op mei 06, 2010, 19:58:42 PM
Iberische Tjiftjaf bij Oostkapelle, 1.5 uur gepost maar helaas..

Die beesten blijven over het algemeen altijd wel lang zitten, dus grote kans dat ie morgen er opeens weer opduikt.

Maarten Sluijter

Inderdaad, ik hoop het!
.

Lonnie Bregman

Brilzee-eend vandaag, was op de momenten dat ik er was niet te vinden op het Westelijk Horsmeertje én op de Mokbaai...
Wel twee andere lifers: Zomertortel en Dwergstern.
Groeten, Lonnie Bregman

Folkert Jan

Citaat van: Harm058 op mei 06, 2010, 16:41:01 PM
@rnbflavour
Geeft niks hoor!
Ja die Roodhals wil maar niet lukken en wij maar zoeken bij de Bantpolder maar niks hoor bleek ie dus bij achter de zwarten te zitten :) , hij blijkt nu weer gewoon in de bant te zitten, zondag maar weer een poging wagen! en dan pakken we ze alle drie! ;D

zondag?  ???
morgen is de TOH vogeldag hoor  :duim:


die roodhals zit vaak op exact dezelfde plek. als je vanuit de haven de bantpolder in rijd na het eerste dijkje.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jarinka

Maar niet iedereen gaat morgen naar ToH. Ik ga morgenochtend ook lekker vogels kijken en niet in Lauwersmeer. Is iets te ver reizen (4 uur heen en 4 uur terug met het OV, ik kan er op z'n vroegst half 12 zijn en dan reis ik langer dan dat ik vogels kijk).
Groeten, Jarinka Heijink

Folkert Jan

Citaat van: Jarinka op mei 07, 2010, 14:04:48 PM
Maar niet iedereen gaat morgen naar ToH. Ik ga morgenochtend ook lekker vogels kijken en niet in Lauwersmeer. Is iets te ver reizen (4 uur heen en 4 uur terug met het OV, ik kan er op z'n vroegst half 12 zijn en dan reis ik langer dan dat ik vogels kijk).

Ja je moet er iets voor over hebben  ;) zon verrekijker is wel leuk hoor en sowieso geweldig om met zoveel vogelaars te zijn. je ziet echt zoveel meer  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

GijsB

het valt mee jarinka, het is vanaf station amersfoort naar lauwersoog haven maar 3 uur reizen,
Gijs

Rickschonewille

Citaat van: rnbflavour op mei 07, 2010, 14:18:58 PM
Citaat van: Jarinka op mei 07, 2010, 14:04:48 PM
Maar niet iedereen gaat morgen naar ToH. Ik ga morgenochtend ook lekker vogels kijken en niet in Lauwersmeer. Is iets te ver reizen (4 uur heen en 4 uur terug met het OV, ik kan er op z'n vroegst half 12 zijn en dan reis ik langer dan dat ik vogels kijk).

Ja je moet er iets voor over hebben  ;) zon verrekijker is wel leuk hoor en sowieso geweldig om met zoveel vogelaars te zijn. je ziet echt zoveel meer  :duim:

Folkert Jan, waar kan je het beste zoeken voor Wielewalen en Zomertortels op het Lauwersmeer ? Ik kom morgen ook naar de ToH, en wil graag paar doelsoorten hebben :D

GijsB

ik ben maar even zo vrij om te antwoorden

voor wielewaal kan je het beste naar het ballastplaatbos gaan. Mijn eerste heb ik iig daar gehoord, dit is bij uitkijkpunt van achter de zwarte. Voor zomertortel kan ik je geen plek geven, zondag had ik er 1 op de camping in vierhuizen, maar echt een locatie waar de kans het grootst is om ze te zien heb ik niet
Gijs

Rickschonewille

Citaat van: dralion13 op mei 07, 2010, 15:08:24 PM
ik ben maar even zo vrij om te antwoorden

voor wielewaal kan je het beste naar het ballastplaatbos gaan. Mijn eerste heb ik iig daar gehoord, dit is bij uitkijkpunt van achter de zwarte. Voor zomertortel kan ik je geen plek geven, zondag had ik er 1 op de camping in vierhuizen, maar echt een locatie waar de kans het grootst is om ze te zien heb ik niet

Heel erg bedankt :D

Folkert Jan

Citaat van: Rickschonewille op mei 07, 2010, 15:01:28 PM
Citaat van: rnbflavour op mei 07, 2010, 14:18:58 PM
Citaat van: Jarinka op mei 07, 2010, 14:04:48 PM
Maar niet iedereen gaat morgen naar ToH. Ik ga morgenochtend ook lekker vogels kijken en niet in Lauwersmeer. Is iets te ver reizen (4 uur heen en 4 uur terug met het OV, ik kan er op z'n vroegst half 12 zijn en dan reis ik langer dan dat ik vogels kijk).

Ja je moet er iets voor over hebben  ;) zon verrekijker is wel leuk hoor en sowieso geweldig om met zoveel vogelaars te zijn. je ziet echt zoveel meer  :duim:

Folkert Jan, waar kan je het beste zoeken voor Wielewalen en Zomertortels op het Lauwersmeer ? Ik kom morgen ook naar de ToH, en wil graag paar doelsoorten hebben :D

wielewaal idd ballastplaatbos.
zomertortel bij zomerhuisbos/camping de pomp.

nog meer doelsoorten?  ;D
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Rickschonewille

nog meer doelsoorten?  ;D


Grauwe Kiek, eh.... een Reuzenstern zou wel heel gaaf zijn, noordse kwik, engelse kwik ehh.... Temmincks zijn altijd wel grappige beestjes, maar die zullen vast wel in de Keeg zitten. En een Visarend, rode wouw, zwarte wouw. Bij die laatste 3 heb je simpelweg gwn geluk nodig dat ze overvliegen, of eve jagen. Alvast bedankt!

GijsB

noordse kwik is goed te doen bij jaap deensgat
Gijs

Folkert Jan

Citaat van: Rickschonewille op mei 07, 2010, 15:49:45 PM
nog meer doelsoorten?  ;D


Grauwe Kiek, eh.... een Reuzenstern zou wel heel gaaf zijn, noordse kwik, engelse kwik ehh.... Temmincks zijn altijd wel grappige beestjes, maar die zullen vast wel in de Keeg zitten. En een Visarend, rode wouw, zwarte wouw. Bij die laatste 3 heb je simpelweg gwn geluk nodig dat ze overvliegen, of eve jagen. Alvast bedankt!

weet niet of je het nog leest maar:

grauwe kiek bij de proefboerderij. dit is bij zoutkamp ten wetsne van de viskraam bij de brug de dijk over en dan de weg links.
reuzenstern......tja vorig jaar zaten er telkens wel wat. dit jaar zijn ze veel minder aanwezig en betwijfel of er morgen 1 zit.
noordse kwik.....tja hetzelfde....vorig jaar enkele bij het jaap deensgat. de vogels die er in de afgelopen weken zaten zijn op een kwaaie dagen met de andere gele kwikken vertrokken dus die wordt ook lastig. gewoon goed de veldjes afzoeken in het gehele lauwersmeer gebied.
engelse kwik is ook kwestie van geluk. vooral de dijken en bantpolder afzoeken
de 3 rovers zijn ook errug lastig met het voorspelde weer waardoor we weinig tot niks van trek zullen merken qua rovers. goed de lucht af blijven speuren. met wat geluk vind je nog zeearend en een mogelijke tp visarend etc.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013