Kleuringen Kolgansen Schiermonnikoog

Gestart door Jacob Lotz, maart 13, 2010, 13:11:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jacob Lotz

Hoi Allemaal,

Deze ringenkleuringen zijn op 22, 23, 24 april op Schiermonnikoog gezien. Ze zaten aan de poten.

• Links: Licht groen J Rechts: Blauw F

• Links: Licht groen 3 Rechts rood/oranje 6

• Links: Groen 3 Rechts: Rood 6

• Links: Groen H Rechts: Blauw 2

• Links: Groen c Rechts: Rood c
Is er iemand die iets over dit ringproject weet? Dan kan ik ze invoeren.

Alvast bedankt!!
Groeten,

Jacob Lotz

NJN - Nederlandse Jeugdbond voor Natuurstudie
www.njn.nl
Zomerkampen in de natuur:
www.njn.nl/zomerkamp

MarianneW

Hallo Jacob,

Als je je aanmeldt op www.geese.org, dan kun je alle afgelezen kleurringen invoeren én dan kun je een rapport opvragen per gekleurringde gans met alle (ring) gegevens. Er staat uitgelegd hoe je de code moet invoeren.

Ook op de site van blessgans.de staat de nodige informatie en op de site cr-birding.be is ook van alles over gekleurringde vogels en projecten terug te vinden.

Succes!

Marianne
Marianne

Jacob Lotz

Hoi Marrianne,

Ik had al op geese.org gekeken. Maar ik dacht dat er daar alleen ringprojecten van halsbanden op staan. Het kan ook zijn dat ik gewoon scheef zoek, hoor.
Groeten,

Jacob Lotz

www.njn.nl
www.njn.nl/zomerkamp

Ted van der Knaap

Citaat van: Jacob Lotz op maart 13, 2010, 13:33:55 PM
Hoi Marrianne,

Ik had al op geese.org gekeken. Maar ik dacht dat er daar alleen ringprojecten van halsbanden op staan. Het kan ook zijn dat ik gewoon scheef zoek, hoor.

Volgens mij zijn er optiemogelijkheden.. ..Halsband of Pootring

edit- Naast Code zie je Merktype, daar kun je op Pootringen (gekleurd of metaal) aanklikken
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Nico Omlo

Ted,gaat het hier niet om Rotganzen ipv.Kolganzen,de kleur comb. aan poten past er beter hier bij.
CiteerDe gebruikte kleuren zijn: lichtblauw of lichtgroen, wit, geel en oranje.    Ook zijn rode, donkerblauwe en donkergroene ringen met witte inscriptie gebruikt.    Bij de donkerblauwe ringen is het wit van de inscriptie zo opvallend dat    sommige waarnemers noteren dat de ring wit is!
Kolganzen hebben meestal halsbanden
En op Schiermonnikoog heb je veel Rotganzen.
Nico.Omlo.

Mijn Waarnemingen

Ted van der Knaap

Citaat van: nico omlo op maart 13, 2010, 13:51:17 PM
Ted,gaat het hier niet om Rotganzen ipv.Kolganzen,de kleur comb. aan poten past er beter hier bij.
CiteerDe gebruikte kleuren zijn: lichtblauw of lichtgroen, wit, geel en oranje.    Ook zijn rode, donkerblauwe en donkergroene ringen met witte inscriptie gebruikt.    Bij de donkerblauwe ringen is het wit van de inscriptie zo opvallend dat    sommige waarnemers noteren dat de ring wit is!

Heb geen ervaring met pootringen maar volgens mij kun je Kolganzen met pootringen WEL invoeren op Geese.org.

Ted van der Knaap

Citaat van: Ted van der Knaap op maart 13, 2010, 14:00:34 PM

Heb geen ervaring met pootringen maar volgens mij kun je Kolganzen met pootringen WEL invoeren op Geese.org.

Ga nu twijfelen of er wel projekten zijn met Kolganzen met Pootringen... ...kan het zijn dat het geen Wilde Kolganzen zijn maar misschien Gekweekte/cultuurganzen?

Nico Omlo

Sorry Ted,dit was niet voor jou bedoeld maar voor Jacob.
Die is op Schiermonnikoog geweest en heeft de ganzen gezien.
Nico.Omlo.

Mijn Waarnemingen

Ted van der Knaap

Citaat van: nico omlo op maart 13, 2010, 14:23:36 PM

...maar voor Jacob.
Die is op Schiermonnikoog geweest en heeft de ganzen gezien.

Misschien heeft Jacob foto's en kan die hier plaatsen!

Cygnus

Er is geen ringproject bij Kolganzen waar dergelijke pootringen worden gebruikt. Bovendien komen er nauwelijks Kolganzen voor op Schiermonnikoog. Grotere kans dat het hier Brandganzen of Rotganzen betreft.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Jeroen Nagtegaal

De enigste Kolganzen met pootringen zijn gezendendere Kolganzen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Citaat van: Jacob Lotz op maart 13, 2010, 13:11:49 PM
Hoi Allemaal,

Deze ringenkleuringen zijn op 22, 23, 24 april op Schiermonnikoog gezien. Ze zaten aan de poten.

• Links: Licht groen J Rechts: Blauw F

• Links: Licht groen 3 Rechts rood/oranje 6

• Links: Groen 3 Rechts: Rood 6

• Links: Groen H Rechts: Blauw 2

• Links: Groen c Rechts: Rood c
Is er iemand die iets over dit ringproject weet? Dan kan ik ze invoeren.

Alvast bedankt!!

hoi Jacob,

Afgelopen weekend was ik op Schiermonnikoog en toen zaten er een heleboel Brandganzen in de Banckspolder. Totalen heb ik nog niet voorhanden. Daarnaast zaten er kleinere aantallen Rotganzen. Er is mij (nog) niets bekend over Kolganzen. Meestal zitten er 0 Kolganzen op Schiermonnikoog. Een medeteller heeft afgelopen zaterdag wel een hele rij gekleurringde Brandganzen op Schiermonnikoog afgelezen (en nog een aantal gekleurringde Rotganzen), maar geen enkele gekleurringde Kolgans. Zelf heb ik afgelopen zaterdag ook nog 4 gekleurringde Brandganzen in de Banckspolder op Schiermonnikoog afgelezen (maar slechts een klein deel van de polder goed bekeken). Zelf ook 0 Kolganzen gezien.

Ben je er 100% zeker van dat het Kolganzen waren? Heb je er ook foto's van?

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

Jacob Lotz

Hoi allemaal,
Beetje trage reactie, maar ja. Zijn inderdaad brandganzen. Ik zat er ff niet helemaal bij toen ik dit schreef. Ik kon ze wel invoeren op geese.com. Maar het probleem was dat ik bij een aantal niet wist of het donker groen was of licht groen. Vrij stom van me om daar niet naar te kijken. Maar het waren dus brandganzen. Jammer genoeg ook geen foto's kunnen maken door de regen en afstand.
Bedankt nog allemaal!
Groeten,

Jacob Lotz

www.njn.nl
www.njn.nl/zomerkamp

Jeroen Nagtegaal

Jacob,
Als je twijfelt over een kleur kun je ook letten op de inscriptie kleur
Rode of groen ring heeft witte inscriptie,
Oranje of lime ring heeft zwarte inscriptie
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jacob Lotz

Ja  8) dat las ik ook al op geese.com. Jammer dat ik dat toen niet wist. Volgende keer beter!
Groeten,

Jacob Lotz

www.njn.nl
www.njn.nl/zomerkamp