Ezelsbruggetjes

Gestart door Stijn E., maart 13, 2010, 11:15:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jarinka

En Witte Kwikstaart/Rouwkwikstaart.
Groeten, Jarinka Heijink

Timo Roeke

Zang:
Zwartkop = kruising merel en kleine karekiet of een haastige merel.

Vincent Hart

Lastige is Timo dat meestal juist tuinfluiter vergeleken wordt met 'snelle merel'. Hoorde gisteren tuinfluiter en zwartkop weer eens tegelijkertijd en bedacht toen dat voor mij zwartkop vs tuinfluiter een beetje hetzelfde 'werkt' als rietzanger vs. kleine karekiet: tuinfluiter en kleine karekiet prevelen zo'n beetje in hetzelfde tempo hetzelfde brabbeltje achter elkaar door. Zwartkop en rietzanger doen wat vaker gekke dingen tussendoor en wisselen van tempo. Maar zoals met alle geluidsezelsbruggetjes: het verschilt per persoon waarmee je het beste uit de voeten kan ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: Timo Roeke op mei 25, 2010, 20:33:41 PM
Zang:
Zwartkop = kruising merel en kleine karekiet of een haastige merel.
Ik vind Tuinfluiter sneller zingen dan Zwartkop. Zwartkop is inderdaad wel krasseriger, Tuinfluiter heeft meer Merel-strofes er doorheen.

Stijn E.

#34
Citaat van: Stijn Eikelboom op april 11, 2010, 20:42:40 PM
Na een week Engeland eindelijk weer de mogelijkheid om verder te gaan!
Ik ga zometeen de beginpost aanpassen en ik vraag een Admin de hieronder geplaatste berichten naar het 'Aanvragen' topic te verplaatsen, daar horen ze meer thuis!  ;)

Ik ben ook wel een mooie hè xD
Dit is er helemaal bij in geschoten :P
Als een van de ADMINs een keer tijd en zin heeft, zou die dan alle niet-ezelsbruggetjes willen verplaatsen naar een ander topic in 'Tips&Tricks...' (want toevoegen aan dit topic http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=101901.0.html wordt alleen maar een zooi lijkt me)?  :blink:
EDIT: Oja, een TIP is om dan misschien een slotje op dat nieuwe topic te gooien, dan krijg je geen dubbele dicussie  ;)

En dan pas ik nu ff de beginpost aan  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog