Een aantal onbekende planten

Gestart door Jeroen Bekker, maart 11, 2010, 22:52:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Bekker

Een aantal onbekende planten, welke ik heb gefotografeerd in het gebied van de Oisterwijkse vennen / Kampina en Banisveld.

Plant 1 groeide aan de oever van het Staalbergven (Oisterwijkse vennen)
Plant 2/2b groeide onderwater aan de oever van het Staalbergven
Plant 3/3b groeide in de berm van het bos (droog naaldbos tussen Oisterwijkse vennen en het gebied de Kampina), ik moest denken aan Maagdenpalm...

Jeroen Bekker

Plant 4 groeide aan de oever van het Belversven (Kampina)
Plant 5 groeide aan de rand van een ven in de Kampina, het deed mij denken aan Moerasstruisgras.
Plant 6 groeide eveneens aan de rand van een ven, maar dan veel hoger en verder van de oever te midden van de Struikhei.
Plant 7 groeide op het Banisveld (zuidelijk deel van de Kampina), dit veld is niet al te lang geleden omgevormd door - ik meen - 40cm af te graven, het was eerst landbouwgrond en nu duiken er allerlei interessante planten op. (er groeit daar veel Moeraswolfsklauw, dophei en Sruikhei)
Plant 8/8b  Eveneens op het Banisveld

Jeroen Bekker

Plant 9/9b en 10 groeide eveneens op het Banisveld (Kampina) Plant 10 doet mij denken aan Veldbies...

Jeroen Bekker

Plant 11, 12 ,13/13b groeiden eveneens op het Banisveld (Kampina) welke zijn alle 13 planten?

bhendrikx

Jeroen,

Je kan beter over een maand of 2/3 nog eens naar het gebied gaan. Een aantal zijn m.i. nu niet met zekerheid te benoemen.
Alvast een voorzetje:
3 kleine maagdenpalm
4 knolrus
5 mogelijk vlottende bies
6 blauwe zegge
7 (mogelijk) geelgroene zegge
8 pinksterbloem
9 gewoon biggenkruid
10 (veelbloemige) veldbies
11 lijkt me brunel
Groeten Bart

RutgerB

Geheel met Bart eens, ook qua namen.

een aanvulling;
12 is volgens mij Tijmereprijs.

RutgerB

en 13 en 14 waarschijnlijk ook Gewoon biggenkruid.