Excursies in omgeving Amersfoort

Gestart door Jarinka, maart 12, 2010, 13:10:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jarinka

Er is ook nog een ander plan:
In Lunteren, iets ten zuiden van Barneveld, is gisteren een Hop gesignaleerd! Als die er maandag nog zit, kunnen we daar misschien kijken i.p.v. bij de Middelste Bonte Specht (want MiBo zal er nog een poosje zitten, en Hop waarschijnlijk niet). Morgen kan dat eventueel ook wel, want de meesten zijn vrij (i.v.m. Goede Vrijdag).
Ik hoor het wel :)
Groeten, Jarinka Heijink

Jan vH

Stijn, heeft je vader nog zin? Eventueel zou ik het mijn ouders nog kunnen vragen. De Hop ben ik al langs geweest, maar ik ga waarschijnlijk vast nog wel een keer. Ik heb toch wel zin om een keer langs de MiBo te gaan.  :)
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

Als we een beetje een tijd weten dan haal ik de laatste stipjes bij m'n vader over de streep  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

Moet kunnen lijkt me?! En waar verzamelen we?  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

Wat willen we allemaal gaan doen? Alleen bij MiBo kijken of daarna ook rondlopen in de buurt?
Als we er alleen voor MiBo zijn, kunnen we net zo goed 's middags gaan kijken. Ik wil het liefst niet al te vroeg op de fiets hoeven stappen, ben namelijk best wel behoorlijk brak na gisteren en vandaag.
Als we rond half 12 bij Stijn zijn, hebben we nog de hele middag om MiBo op te zoeken.
En hoe laat gaan we weer weg? Het lijkt me eigenlijk ook wel leuk om met z'n allen te gaan eten in het pannenkoekenrestaurant dat Tinok noemde (maar waar zit die ongeveer?). Dan wordt het wel een beetje laat.
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

Even een vlugge reactie, mijn vader kent dat restaurant dus dat komt goed  ;) Straks een reactie op alles  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

#37
Ehm, ik ben echt dom  :-[
Kom er net achter dat het pannenkoekenrestaurant op maandag gesloten is.

De planning voor maandag:
11:30 Bij Stijn
12:15 Op de plek van MiBo. Nadat we MiBo gezien hebben, lopen we nog lekker rond.
16:00 Vanaf Maartensdijk weer naar Stijn
16:45 Bij Stijn, daarna Jan en ik naar huis.
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

Zoals ik al tegen je zei over MSN: Prima planning  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Inderdaad prima planning :duim: . Misschien dat we beter iets eerder kunnen vertrekken, kwart voor vijf is net wat aan de late kant. Maar dat spreken we daar wel af. Moet ik nog brood meenemen? En kan Stijn nog even een berichtje sturen met waar ik precies moet zijn?
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jarinka

Brood mee is wel handig ja ;).
Maar hoeveel tijd hebben we bij Maartensdijk nodig? In de nieuwe planning (zie hieronder) heb ik er 3,5 uur voor gepland.
We kunnen eventueel nog wel eerder bij Stijn afspreken.

11:30 Bij Stijn
12:15 Op de plek van MiBo. Nadat we MiBo gezien hebben, lopen we nog lekker rond.
15:45 Vanaf Maartensdijk weer naar Stijn
16:30 Bij Stijn, daarna Jan en ik naar huis.
Groeten, Jarinka Heijink

Jan vH

3,5 uur lijkt me ruim voldoende, al had ik helaas bij m'n vorige MiBo-twitch (Arnhem) tijdgebrek (ook niet gezien of gehoord).  :( Dat was dan ook een stuk korter dat ik daar was.  ;)
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jan vH

Het was erg leuk! 's Morgens rond half twaalf vertrokken vanaf Stijns huis, naar Maartensdijk. Daar aangekomen kwamen we al snel andere vogelaars tegen, die vertelden waar de MiBo zat. Daar zijn we toen heen gegaan, en gelijk mooi de MiBo gehoord en gezien! Daarna nog meerdere keren in beeld. Helaas de andere leuke soorten gemist (o.a. Kleine Bonte Specht, Appelvink). Op de weg van Stijn naar mijn huis heb ik ook nog prachtig een Zwarte Specht gezien! En op de heenweg Matkop en Raaf.
         
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Nou! Jij hebt wel Zwarte Specht gezien :(? Die hebben we gemist in het bos, net als Kleine Bonte en Groene)
Maar het was wel heel erg gezellig, ongelofelijk dat er zoveel vogelaars in één bos kunnen rondlopen voor een niet extreem zeldzame vogel. We hebben hem in totaal zo'n 4 keer gezien, en hij zat heel mooi laag voor ons te poseren. Wat een prachtbeest is het!
Groeten, Jarinka Heijink

Jan vH

Inderdaad, op de terugweg bij de Kallenbroekerweg nog even een stuk door het bos gefietst, en opeens een roepende Zwarte Specht. Daarna nog erg mooi gezien. Maar, zoals ik al zei, wel jammer dat we die niet bij de MiBo hebben gezien.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

Beter laat dan nooit, ik zat in Engeland dus er ligt nu een hele stapel papieren (lees: berichten) op m'n bureau (lees:  forum) liggen  B) Maar dat even terzijde! MiBo was tof, hele makkelijke twitch, dat beest verraad zichzelf enorm door te roepen! En dat levert leuke foto's op! :D
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

Leuk  :duim: In Engeland nog mooie vogels (andere dingen) gezien?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Stijn E.

Engeland viel me qua vogels wel mee, zoveel bijzonders heb ik niet echt gezien  (Maar ik heb dan ook niet echt gevogeld!) :P
Wel een paar soortjes waar ik niet 100% zeker over ben, maar die komen morgen  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog