Excursies in omgeving Amersfoort

Gestart door Jarinka, maart 12, 2010, 13:10:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jarinka

Hoi allemaal,
Volgens mij wonen er vrij veel jongeren in Amersfoort en omgeving. Is het misschien leuk om met die groep binnenkort een keer lekker te gaan vogelen? De Arkemheense polder is heel erg mooi, met veel soorten, en over de Zeedijk kun je mooi lopen/fietsen.
Wie lijkt het leuk om mee te gaan?
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

Ik ga uiteraard mee, nou ben ik het zat dat ik steeds niet kan  ;D   :P
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Ik en Stijn waren dat ook van plan, maar helaas steeds geen tijd... Ik vind wel erg leuk om te doen.  ;)
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jarinka

'k Heb je vandaag trouwens zien zitten, Jan ;). Ik zit ook altijd op de eerste verdieping in de pauze :)
Groeten, Jarinka Heijink

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

Nu wij nog Jan  :angel: Lijkt me erg leuk zo'n excursie  :)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

Hoop dat het lukt om met zoveel mogelijk mensen te gaan  :duim:
Enneh ... Ik verwacht wel een uitgebreid verslag met hoogte- en (eventuele) dieptepunten en veel foto's op DFB natuurlijk  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Haha, natuurlijk ;). Nu nog een vlag die we bij elke excursie meenemen met 'De Frisse Blik' erop en een mooi logootje, en dan komen de nieuwe jongerenleden ons aanwaaien ;D
Groeten, Jarinka Heijink

Sjoerd

Mij lijkt het ook wel leuk om mee te gaan. Heb het de laatste tijd wel redelijk druk, maar in het weekend lukt het meestal wel :duim:

Vincent Hart

Citaat van: Jarinka op maart 13, 2010, 21:57:45 PM
Haha, natuurlijk ;) . Nu nog een vlag die we bij elke excursie meenemen met 'De Frisse Blik' erop en een mooi logootje, en dan komen de nieuwe jongerenleden ons aanwaaien ;D
Als het niet al teveel moeite is ...  8)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Even kijken. Zaterdag moet ik altijd werken, zondag komt dan beter uit. Deze maand heb ik op zondag pas vrij laat tijd, dus dan is het misschien handiger om in april wat af te spreken. Op het moment heb ik op alle zondagen nog tijd vanaf ongeveer 12:00. Daar komt nog wel reistijd bovenop, dat hangt ervan af waar we afspreken.
Groeten, Jarinka Heijink

Stijn E.

Ik zit in elk geval de 2e week van April in Engeland, dus dat word dan niks, maar de rest van april kan wel  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Ik heb weer een nieuw idee!  :)  Ik was vandaag in natuurgebied Bloeidaal. Dat is wel een geschikte plek om een keer heen te gaan. Steltlopertjes, eenden, zangertjes... Eventueel kunnen we daarna nog even kijken bij een Steenuil (als hij er zit). Dat is nog wel een paar kilometer fietsen.

Ik dacht zelf aan de paasvakantie, waarschijnlijk die dinsdag, als anderen dan ook vrij hebben, of de maandag. Zeg maar of jullie zin hebben en wanneer jullie kunnen. Een PB'tje sturen mag natuurlijk ook.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Sjoerd

waar is dat? Kan het nergens terug vinden in googlemaps..

Jarinka

Bloeidaal is hier. Het is een vrij nieuw natuurgebied. Ben er een paar keer doorheen gefietst maar heb niet veel bijzonders kunnen ontdekken.
Meer info.
Groeten, Jarinka Heijink

Jan vH

Klopt. Vanaf het fietspad is het meeste trouwens niet te zien. In het midden van het gebied ligt een ondiepe plas waar nu verschillende soorten eenden (o.a. Slobeend, Wintertaling, Krakeend, waarschijnlijk ook Zomertaling) en steltlopers (o.a. Tureluur, Grutto). April en mei zijn trouwens de beste maanden, ik heb er ook in de zomer en winter gelopen, toen zat er bijna niets. Hier is de soortenlijst: http://waarneming.nl/gebied/species_list/36048
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Sjoerd

dat ziet er inderdaad wel leuk uit :)

Jarinka

We kunnen ook wel een keer met z'n allen naar de MiBo in Maartensdijk :)
Groeten, Jarinka Heijink

Jan vH

Is ook een leuk idee! Wie regelt het vervoer? (Vanuit B'veld is het net te ver om te fietsen  :( ).
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

#19
Mijn  vader is af en toe wel bereid om te rijden, dus als we een datum weten kijk ik 'm wel ff lief aan  :angel:

EDIT: Het mag waarschijnlijk!  :blink:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Leuk!  :)  Misschien dat m'n broertje ook nog mee gaat als er nog plek over is. En natuurlijk ligt het er een beetje aan wanneer. Ik kan deze week en volgende week (zo ver ik weet) eigenlijk elke dag, behalve zondag (Pasen).
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Sjoerd

Ik ben vandaag al geweest met mn ouders, we gingen namelijk naar mn oma en die woont er vlakbij ;D Heel mooi beest 8)

Jarinka

Bofkont, Sjoerd! Dan mag jij mee om 'em aan te wijzen :P.
Volgende week maandag (2e paasdag) is voor mij het handigst. Eventueel zou het donderdag of vrijdag a.s. ook kunnen, maar maandag is iedereen vrij.
Groeten, Jarinka Heijink

Sjoerd

deze paasvakantie zit ik op schier... 8)

Jan vH

Maandag is prima! Zal ik op de fiets richting Amersfoort gaan? (Stijn, stuur maar even een PB, met verzamelpunt o.i.d.)

Ik heb er zin in!
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Sjoerd

veel succes :duim: Het is zeker de moeite waard en je hebt ook best een grote kans om hem te zien, als je geduld hebt tenminste ;) En het is wel handig om het geluid te kennen...

Stijn E.

M'n vader twijfelt weer eens  :rolleye: Zodra ik het zeker weet (zal wel snel zijn hoor!) ontvangen jullie (Jarinka en Jan) even een PB  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Tinok

Misschien kan je hem over de streep trekken met een biertje en pannenkoek in het vooruitzicht? Op de hoek van de steeg zit nl een pannenkoeken restaurant met mooi terras (en hij kan natuurlijk ook binnen zitten wachten). Of misschien een paardrijlesje bij de manege?
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Stijn E.

Citaat van: Tinok op maart 29, 2010, 20:12:54 PM
Misschien kan je hem over de streep trekken met een biertje en pannenkoek in het vooruitzicht? Op de hoek van de steeg zit nl een pannenkoeken restaurant met mooi terras (en hij kan natuurlijk ook binnen zitten wachten). Of misschien een paardrijlesje bij de manege?

Wahaha, hij houd er wel van (EDIT: Pannenkoeken dan :P).... Dus wie weet  :angel:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

Het is sowieso een leuk idee om daarna met z'n allen pannenkoeken te gaan eten :)
Groeten, Jarinka Heijink