Op excursie/weekend weg met de JNM

Gestart door Thijs Fijen, maart 12, 2010, 10:16:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

Thijs Fijen

Om de spits af te bijten. Alle activiteiten van de JNM zijn te vinden op www.jnm.nl/activiteiten. Je kunt daar ook selecteren op soortgroep (VWG = vogelwerkgroep, ZWG = Zoogdierenwerkgroep etc).
Voor meer informatie over de JNM kun je altijd rondneuzen op www.jnm.nl of op www.zomerkamp.nl en natuurlijk de vele leden hier op het forum aanspreken.
Binnenkort zal ik de leukste vogelactiviteiten hier wel posten! Zie voor een enkele activiteit bij Excursie aankondigen op een ander gedeelte van het totale forum.
Thijs Fijen

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Thijs Fijen

Zaterdag 20 maart: Vogels aan de IJssel (Deventer)
In de uiterwaarden zitten veel eenden en ander waterwild. Vandaag maak je kans op Wilde Zwanen, vele Nonntjes en Pijlstaarten, Slechtvalk en wie weet Pontische of Geelpootmeeuw.
Info + opgave: http://www.jnm.nl/kalenderlijst/details/470

Zaterdag 24 april: Vogels in de Kennemerduinen
Net ten zuiden van de pier van IJmuiden ligt het mooie duingebied de Kennemerduinen. In deze tijd van het jaar een hotspot voor grasmussen, braamsluipers en nachtegalen.Een lange wandeling met veel gave soorten!
Info + opgave: http://www.jnm.nl/kalenderlijst/details/474

Vrijdag 30 april t/m woensdag 5 mei: Meikamp Lauwersmeer
De meivakantie is de perfecte tijd om even een paar dagen in het lauwersmeer door te brengen. De vele duizenden steltvogels en zangers trekken hier door en sterken hier op. Perfecte tijd, perfecte plek, perfecte gezelligheid
Info + opgave: http://www.jnm.nl/kalenderlijst/details/460

Zaterdag 1 mei: Trektellen Eemshaven
Kun je niet een weekend of langer weg, maar wil jij in deze toptijd tóch vogelen en genieten van de toptrek? Met een busje zullen we naar Eemshaven gaan om daar te trektellen en bosjes te kloppen.
Info + opgave: http://www.jnm.nl/kalenderlijst/details/473


Woensdag 12 t/m zondag 16 mei: Hemelvaartkamp Gulpen
Zuid-Limburg moet je ervaren! De vogels van deze locatie doen je denken aan het buitenland: Grauwe Gors, Europese Kanarie, Orpheusspotvogel en Oehoe's. Daarnaast zullen we ook veel andere soortgroepen bekijken!Info + opgave: http://www.jnm.nl/kalenderlijst/details/418

Vrijdag 21 t/m maandag 24 mei: Pika Dordt (inventarisatieweekend ism SOVON)
Dit weekend zullen we helpen bij het inventarisatieproject van SOVON. Met bootjes van Staatsbosbeheer zullen we de biesbosch gaan inventariseren op Cetti's Zangers, IJsvogels en Roerdompen. Wie weet ontdekken we nog wel meer in dit fantastische gebied (Zeearend nest?, Witwangsternen?, Noordse Nachtegalen?)
Info + opgave: http://www.jnm.nl/kalenderlijst/details/447

Voor meer activiteiten, ook voor niet vogel activiteiten, kijk op www.jnm.nl/activiteiten.
Thijs Fijen

Wouter van der Ham

ik ga waarschijnlij mee met het zomerkamp naar lauwersmeer en schier.
en thijs ik zag je ook al bij een zomerkamp staan ;)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

GijsB

kom ook naar meika lauwers (in de meivakantie ::) ).
Wordt geweldig, mooi in de trektijd, kunnen leuke dingen gezien worden
Gijs

Thijs Fijen

Jaa ik ga zelf naar Hemka Gulpen en Pika Dordt. Verder nog Fochteloërveen (niet alleen vogels, maar wel toffe vogels, onder andere Slangenarend!?!) en Heikamp inderdaad. Zomerkampen zijn wel echt onwijs gaaf om mee te maken, voor de vogelkampen moet je dan op Schier/Lauwersoog komen inderdaad :)
Thijs Fijen

Wouter van der Ham

ik ga naar (waarschijnlijk) naar dat zomerkamp gijs, jij ook?
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

GijsB

Gijs

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

Wouter van der Ham

oohja, ik kan niet want dan moet ik al weer  naar school :-X
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

GijsB

das jammer, maar er zijn nog genoeg andere kampen van het jnm!!
Gijs

Thijs Fijen

Even een lekkermakertje voor vogelkampen met de JNM. Afgelopen weekend was Paka (Paaskamp) Schiermonnikoog. Hoewel we meer zangertjes hadden verwacht mochten we absoluut niet klagen, met name met de rovers niet: Zeearend (2 dagen), Rode Wouw (2 dagen min of meer TP), Zwarte Wouw, verscheidene Velduilen, Strandplevieren, Strandleeuweriken, 5!! Roodhalsganzen, Zwarte Rotgans en nog veel meer. Op de Big Day hadden we 95 soorten (met 4 uur regen) en totaal ongeveer 115 soorten. (Paka was niet aangekondigd omdat deze helaas al vol zat..)
Thijs Fijen


Thijs Fijen

Citaat van: snwja3 op april 23, 2010, 14:02:58 PM
Je hebt ook nog een NJN: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=104191.0/topicseen.html
Nee hoor (A)
Klassieke vergelijking:
JNM:NJN=
Gezelligheid:meer die-hard natuur (geitenwollen, mossen/boktorren/steenvliegen)
Maar je vind beide soorten bij beide bonden, dus ja er zijn ook geitenwollen sokken in de JNM en ook genoeg toffe mensen bij de NJN :)
Thijs Fijen

Sjoerd

Op Meika dit weekend heel veel leuks gezien, waaronder aziatische goudplevier, ross' gans, amerikaanse wintertaling, morinel plevier, gestreepte strandloper, zeearend, grauwe franjepoot, grauwe kiekendief en noordse kwikstaart. Erg geslaagd dus :)

Thijs Fijen

Volgend jaar gaan we naar alle waarschijnlijkheid JNM Jaarlijsten. Dat wil zeggen dat we zo veel mogelijk soorten op kampen en excursies gaan zoeken. Extra veel kampen dus! Tot de kampen behoren Breskens rond Koninginnedag, week later Lauwers (tijdens ToH-vogeldag), Camperduin tijdens de Vale Pijl/Waterriet/Lachstern-tijd, Schiermonnikoogkampen, Vlielandkampen, Limburg en nog veel meer! Over een tijdje meer informatie!
Thijs Fijen

Lonnie Bregman

Ik ga mee met VoZoKa! Lekker Woudapen zoeken!
Groeten, Lonnie Bregman

Sjoerd


firecrest

Na die goede verhalen heb ik aan mijn ouders gevraagd of ik ook naar zo'n kamp mocht. Hebben ze me opgegeven voor een kamp van 19-24 juli: DE Gierzwaluwentijd! :'( :'( :'(
Ouders...
Maar het zal vast leuk worden :P

Thijs Fijen

Nice Lars! Helaas voor die Gierzwaluwen, maar er moet dan daar toch wel iets te vinden zijn?
Thijs Fijen

firecrest

Citaat van: Thijs Fijen op mei 30, 2010, 19:51:04 PM
Nice Lars! Helaas voor die Gierzwaluwen, maar er moet dan daar toch wel iets te vinden zijn?
Dat gaat vast wel lukken :duim:  Ik hoop wel in de vorm van een vogel, van een of ander torretje wordt ik niet echt vrolijk :P
Gelukkig heb ik iemand zo ver gekregen om vanaf 15 juni te gaan vangen, hopelijk kan ik nog wat Giertjes meepikken...

Christian

Citaat van: Thijs Fijen op mei 09, 2010, 20:54:59 PM
Volgend jaar gaan we naar alle waarschijnlijkheid JNM Jaarlijsten. Dat wil zeggen dat we zo veel mogelijk soorten op kampen en excursies gaan zoeken. Extra veel kampen dus! Tot de kampen behoren Breskens rond Koninginnedag, week later Lauwers (tijdens ToH-vogeldag), Camperduin tijdens de Vale Pijl/Waterriet/Lachstern-tijd, Schiermonnikoogkampen, Vlielandkampen, Limburg en nog veel meer! Over een tijdje meer informatie!

Toch jammer dan dat de JNM steeds meer de geijkte plekjes opzoekt, dat pionieren stond ze veel beter.
Christian Brinkman

Thijs Fijen

Dat doen we ook wel, maar meestal op niet 'puur vogel'kampen.
Thijs Fijen

Thijs Fijen

Dag allemaal, het is alweer een tijdje geleden. Maar met het najaarsseizoen weer voor de deur gaat het bij iedereen weer heel erg kriebelen. Er zijn 3 'echte' herfstkampen.
De eerste is in het weekend van 8 oktober t/m 10 oktober op Texel. Op de website staat nog dat het naar de Maasvlakte gaat, maar dat is verleden tijd. De oplettende lezer zal opmerken dat dit tijdens het Dutchbirding vogelweekend is. Goedkoop op een eiland overnachten (+/- 10 pppn incl eten excl fiets en boottocht) en alle soorten (gewoon of zeldzaam) zoeken/bekijken/horen/oprollen.
Dan zijn er twee kampen op JNM-eiland Schiermonnikoog (komen er al ongeveer 20 jaar minstens 1-3 keer per jaar!) in de herfstvakanties. In beide weken is er een kamp van 5 dagen op dit heerlijke eiland en een perfect kamp voor een beginner, gevorderde en ook voor degene die al durven te zeggen dat ze vogels kunnen kijken ;) . Het was mijn eerste kamp en ik vond het toen helemaal geweldig! (ik was nog net 11 en zag voor het eerst een kneu en een keep op mijn eerste middagje ('Wat? Kan dat hier, oh wat gaaf, wat zien ze er leuk uit!')). Ik vermoed dat de eventuele pelagic wel te combineren is met een schierkamp.

Opgaves uiteraard weer via jnm.nl/activiteiten.

Ik hoor het wel als ik iemand lekker moet maken met soorten, aantallen, verhalen of dat soort dingen :)
Thijs Fijen

Wouter van der Ham

ik ga waarschijnlijk naar het schiermonnikoog kamp in de herfst dit jaar!
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Lonnie Bregman

Citaat van: wouteren3 op september 08, 2010, 16:33:43 PM
ik ga waarschijnlijk naar het schiermonnikoog kamp in de herfst dit jaar!

Ik sta al ingeschreven! (wel bijna bij de verkeerde ;D ).
Groeten, Lonnie Bregman

Jarinka

Citaat van: lonnie20 op september 08, 2010, 17:17:15 PM
Citaat van: wouteren3 op september 08, 2010, 16:33:43 PM
ik ga waarschijnlijk naar het schiermonnikoog kamp in de herfst dit jaar!

Ik sta al ingeschreven! (wel bijna bij de verkeerde ;D ).
Ligt het aan mij, of zit het kamp inmiddels vol?
Trouwens lol:
CiteerVerwacht aantal deelnemers:
50
Max aantal deelnemers:
40
Groeten, Jarinka Heijink

Thijs Fijen

Ja voorlopig nog eventjes vol. We willen alles wel verantwoordelijk kunnen leiden, dus we hebben nog mensen nodig die excursie kunnen leiden en KC (kampcommissie) kunnen zijn. Wanneer deze mensen er zijn kunnen er weer mensen bij. Mm, verwacht en max moeten idd omgedraaid worden :P

Lonnie, jij zit toch in regio midden?
Thijs Fijen

Lonnie Bregman

Groeten, Lonnie Bregman