Ok, ik hak de knoop even door - laat ik dit topic voorlopig open zodat jullie ook als het subforum draait kunnen laten weten of alles bevalt.
Zo ga ik 'm opzetten:
De Frisse Blik - DE plek voor jonge en/of beginnende vogelaars
* Alles over determinatie- Pinned topics over moeilijk uit elkaar te houden soorten en andere nuttige determinatietips
Inhoud: Beruchte moeilijke soortenparen (bijvoorbeeld tjiftjaf/fitis, maar ook boomkruiper/taigaboomkruiper). Daarnaast 'actuele' determinatiekwesties - toegesneden op de vogels die op dat moment in het land komen of al zijn.
- Pinned topic Ezelsbruggetjes en andere rijtjes (goeie, Stijn!)
Inhoud: Hier kan iedereen (dus ook de ervarener vogelaars) z'n ezelsbruggetjes plaatsen. Wat zijn jouw manieren voor een snelle determinatie? Hoe herken (en onthoud!) je het geluid van een bepaalde vogel? Hoe houd ik vogel X, Y en Z uit elkaar?
* MyBi Mystery Birds speciaal voor jongere en/of beginnende vogelaars
* Lekker naar buiten Welke excursies zijn er? Wie gaat er mee vogelen? Wat is er te zien?
-
Pinned topic Activiteitenkalender met 'officiele excursies' van allerlei natuurclubs die interessant (kunnen) zijn voor jonge en/of beginnende vogelaars.
-
Pinned topic Wie gaat er mee vogelen? Voor alle niet-officiele excursies, gezellige natuuruitjes met andere forumdeelnemers, vraag-en-aanbod van trips en vervoer.
-
Pinned topic Wat is er te zien? Leuke plekken om heen te gaan in deze tijd van het jaar, bijzondere vogels.
* Gekwetter Over alles dat niets met vogels te maken heeft
Inhoud: 'Praat maar raak' voor jongeren.
(hoewel jullie een beetje verdeeld zijn over of dit onderdeel onder De Frisse Blik thuishoort, of net zo goed onder Praat maar Raak geplaatst kan worden, ga ik het lekker eigenwijs toch hier onderbrengen

Als dat niet blijkt te werken, kunnen we natuurlijk ook een Subboard speciaal voor jongeren aanmaken in het bestaande Praat maar Raak-gedeelte, of weer terug naar hoe het nu is.)
In het algemene gedeelte komt
Stel je voor als pinned topic bovenaan te staan, en is plaats voor alle determinatievragen.
En nu (mag ook morgen

) iedereen zich voorstellen in het voorstel-topic