Hoi allemaal!
Zoals jullie inmiddelskunnen zien, gaat er een stukje van het forum komen speciaal voor deveelbelovende jonge vogelaars, jullie dus! De admins hebben mijgevraagd dat subforum op te zetten en een beetje te begeleiden en daarheb ik veel zin in

Als 'doelgroep' denken we vooral aan jongeren ongeveer tussen 10 en 18jaar. Om te zorgen dat het een plek wordt waar jullie graag komen, leekhet me wel handig jullie eerst zelf te vragen wat jullie in hetjeugdforum zouden willen zien. Eerste vraag: Het subforum heet nu'Jeugdhonk' en dat kan ECHT niet natuurlijk

Dus wie verzint een betere naam? Ik denk zelf aan gewoon 'Jeugdforum', of 'De Frisse Blik'. Wat vinden jullie?
Ik heb samen met wat andere admins vast een lijstje gemaakt van mogelijke onderwerpen:
* "Stel je voor ..." Topic waarin je je kunt voorstellen.
* Mystery Bird-competitie (speciaal voor Jarinka

) MyBi's speciaal voor de jongeren. Ik heb al een paar behoorlijk goede fotografen die met foto's gaan komen
* BudgetforumJe zou best een betere kijker willen hebben, of de ANWB-gids. Maar datkost weken/maanden/jaren zakgeld! Tips voor goedkope maar goeiekijkers, goeie determinatie-artikelen online en we zijn aan het kijkenof er misschien niet wat vogelaars een vogelgids over hebben ...
* DeterminatieforumAlle determinatievragen. Hier kun je zelf vragen wat je gezien hebt, enhulp krijgen bij het rondmaken van je determinatie. Ook op hetjeugdforum komen determinatiekanonnen als Frank Neijts gewoon helpen.Ik zal wat 'pinned' topics aanmaken met handige uitleg over hoe jesoorten uitelkaar kunt houden die veel op elkaar lijken. Fitis entjiftjaf, en boomkruiper en taigaboomkruiper bijvoorbeeld!
* ExcursieplannerWat zijn leuke gebieden om (in deze tijd van het jaar) naar toe tegaan? Ik wil soort X graag zien, waar heb ik de beste kans? Gaat eriemand naar gebied Y dit weekend en kan ik meerijden? Of kan ik er zelfmet het OV komen?
* Praat maar Raak Over alles wat jullie bezighoudt behalve vogels.
Natuurlijkkunnen hier onderwerpen tussen zitten waar jullie helemaal niet opzitten te wachten. Of zijn we iets heel stoms vergeten waar julliejuist WEL op zitten te wachten. Het is jullie feestje, dus kom maar opmet die ideeen! Alle suggesties, op- en aanmerkingen zijn van hartewelkom. Stuur een PB terug via de knop 'Reageer op allen', dan kunnenwe wat brainstormen. Ga ik proberen het forum dit weekend in de luchtte krijgen!
Alvast bedankt voor jullie briljante vondsten,
Groet,
Vincent