Foto-oproep 'blinde' Mystery Birds

Gestart door Vincent Hart, maart 10, 2010, 00:47:00 AM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

MyBi-liefhebbers!

N.a.v. van post #14 van Marijn in het topic Mysterybird 30 (en de ideeen die daarop volgden), leek het me leuk eens te kijken of we daadwerkelijk een terugkerend topic 'blinde' Mystery Bird uit de grond kunnen gaan stampen. In het kort is het idee dat een foto aangeboden wordt waarbij je niet in het topic zelf reageert, maar middels een PB (persoonlijk bericht) naar de topicstarter. Hierdoor kun je niet de reacties van je 'concurrenten' zien. Zie voor het originele idee van Wouter Teunissen ('Laatvlieger') hier. Ondergetekende, Marijn en Frank Neijts zijn bereid om als 'aanspreekpunt' te fungeren. Dat aanspreekpunt verzamelt foto's, opent per foto een topic en geeft op gegeven moment oplossing en 'uitslag'. Is het een leuk idee om er een competitie van te maken?

Uiteraard zijn we nergens zonder foto's, dus wie heeft hiervoor geschikt materiaal en zou het leuk vinden het als 'blinde' MyBi beschikbaar te stellen? Verzoek aan wie zich geroepen voelt: stuur (in eerste instantie) naar mij je MyBi-foto('s) middels een PB, o.v.v. de maand waarin de foto genomen is en de oplossing. Laten we het om te beginnen tot foto's uit de WP beperken. Extra leuk wordt het als je een andere foto meestuurt waarop de vogel wel herkenbaar is, of de full frame foto wanneer de MyBi zelf een crop is. Uiteraard wordt je zelf wel uitgesloten van deelname bij je eigen MyBi('s)  ;)

Ik wil - afhankelijk van de respons natuurlijk - wachten tot ik 5 in mijn ogen enigzins geschikte foto's verzameld heb en dan de eerste plaatsen. Na de vijfde foto geef ik het stokje door aan het volgende 'aanspreekpunt'. Zou leuk zijn als dit gaat werken! Is het om de opgave nog net iets moeilijker te maken een idee om de fotograaf pas te onthullen bij het geven van de oplossing? Gaarne jullie input, alvast dank!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bas vd Burg

Op zich vind ik het idee wel goed maar het is dan niet meer echt origineel. Hiermee doel ik op het feit dat dergelijke "blinde" mysterybirdcompetities al op internet zijn te vinden (bijv www.lauwersmeer.com). Zoals het nu is opgezet vind ik wel erg origineel: je kan de reacties van de anderen lezen waardoor er vaak een leuke discussie ontstaat, mensen gaan soms wat gerichter zoeken naar de juiste oplossing op basis van aanwijzingen van anderen enz enz. Ik steek er iig meer van op zoals het nu gaat dan met een "blinde" competitie maar dat is mijn persoonlijke mening......
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Jarinka

Ik ben het eens met Bas. Veel MyBi's zijn vrij lastig, en een beginner zoals ikzelf komt daar dan nooit uit. Dan is het juist leuk om samen te discussiëren over welke vogel het wel of niet is, en waarom.
Dat ze op Lauwersmeer een 'blinde' MyBi hebben, is denk ik ook omdat ze er een prijs aan verbinden. Dan is het niet leuk als één iemand het goede antwoord heeft, en vervolgens de rest dat antwoord overneemt.
Hier op Waarneming is het juist ontzettend leerzaam omdat je met elkaar tot het antwoord komt.
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Zeker met jullie eens dat de 'open' MyBi-topics een meerwaarde hebben. Die blijven natuurlijk ook gewoon bestaan - tenminste, zolang er mensen met nieuwe MyBi's komen. De 'blinde' MyBi's zijn dan gewoon een (inderdaad niet erg originele  ;) ) aanvulling voor degenen die dat (ook) leuk vinden.

Oh ennehm, Jarinka: Aan MyBi's (en nog veel meer leuks) voor 'beginners' wordt gewerkt  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers