Hoofdmenu

Coleophora sp

Gestart door Sjors, maart 05, 2010, 20:57:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Deze maar invoeren als Coleophora sp. of is het nog verder te specificeren?


Vanmiddag gevonden in de Groene ster te Leeuwarden

Circa 4 mm op (pit)rus.
Groet uit (natuurlijk) Leeuwarden, Sjors van het Strandje

Elachista

alticolella zou ik het op houden.

Ik ben woensdag en donderdag ook langs de Groene ster gefietst, misschien leuk om er eens te lichten (als het vertrouwd is....).
Groet,
Tymo

Sjors

Tymo, lijkt me zeer interessant om eens met licht te werken in de Groene ster.
Het is mogelijk nog iets te vroeg in het seizoen maar eind maart, begin april zouden we toch wel minimaal zo'n 50 soorten op licht kunnen vangen. De zuidzijde van de Groene ster is over het algemeen iets minder druk als het donker is, dus hopelijk wat minder last van het "randgebeuren" in dit recreatiegebied.

Ik heb, behalve een heleboel zaklampen, nog geen semi-professionele lichtinstallatie dus het LICHT (is) aan jou. Misschien ook buurman (14km) Rob rrr ook nog even vragen? Lijkt me leuk...   
En natuurlijk bedankt voor de determinatie van de Gewone ruskokermot
Coleophora alticolella
Groet uit (natuurlijk) Leeuwarden, Sjors van het Strandje

rrrrr

Ik heb op zich wel interesse en ben in het bezit van een lampie (de variant met trafo) op een stabiele telescoopstok en verlengsnoer, maar geen generator of accu en heb zeker geen zin in "het randgebeuren" of het "randgebeuren" daar weer omheen.....als je begrijpt wat ik bedoel.

Een ander plekkie misschien?
Dag: vrijdagavond of zaterdag-zondag i.v.m. werk.

Tot nu toe nog helemaal niets gezien aan vlinders/micro's in Burgum dit jaar.

Rob

Sjors

Hallo Rob,

Ik smeer over het algemeen aan de zuidkant van de Groene ster en heb tot op heden geen last gehad dus ik denk dat het wel mee zal vallen. Desnoods kunnen we toestemming vragen om op het afgesloten golfterrein te vangen.
Ook ik zit niet te wachten op de nevenactiviteiten.
Groet uit (natuurlijk) Leeuwarden, Sjors van het Strandje

Elachista

In het andere geval is er het paintballterrein, je hebt ook nog Aquazoo en zo. Generator heb ik natuurlijk wel, en ook twee lichtopstellingen (Rob weet dat alleen verlengsnoeren problematisch kunnen zijn  ;D ). Alleen geen auto en ***SPAM***, dat blijft er wat bij de laatste tijd, maar ik hoop straks weer aan de bak te kunnen  :duim:
Groet,
Tymo

rrrrr

Die verlengsnoeren: ik krijg er wat van...... ;) .

Als iemand van jullie wat meer vaste plannen heeft hoor ik het wel.

Rob

Sjors

Ook ik heb geen ***SPAM*** en dus geen auto maar begrijp ik het goed dat Tymo binnenkort wel legaal achter het stuur mag zitten? Maar misschien heb ik wel eerder een generator..
deze lijkt me wel wat
http://www.1ekeus.nl/catalog/4151225-benzine-generator-btpg-volt-p-1268.html?osCsid=7912430

hoewel.... 18 kilo extra op de fiets  ???
Wel een mooi prijsje...  :D
Groet uit (natuurlijk) Leeuwarden, Sjors van het Strandje

Elachista

Hangt er van af haha. Ik kan altijd overnachten in Leeuwarden. Maar wat betreft de generator heb ik ook zo'n ding gehad. Niet doen, zou ik zeggen. Vaak is zo'n ding 2-takt, het maakt giga veel lawaai, verzuipt behoorlijk snel en je tilt je de apelazarus terwijl je eigenlijk maar 1,5-2 liter op een avond nodig hebt.

Zelf heb ik nu al een paar jaar het "koffermodel" (Jovibo), ergens van een handelaar uit Leeuwarden. Gemakkelijk te vervoeren (ca vergelijkbaar met het formaat van een pc-toren) en je vaak ook zuiniger. Bijv. zoiets:
http://lee.org/burningman/supplies/honda%20eu1000.jpg

Je zet hem overdwars op de pakjedrager en door de pootjes schuift ie niet te veel opzij, je moet alleen zorgen dat je hem met een 2tal snelbinders kruislings goed vastzet. Ik fiets dan vaak ook nog gewoon met losse handen op geasfalteerde wegen  ;D dus op zich is zoiets handig.
Groet,
Tymo

Sjors

Prachtig apparaat maar iets boven de begroting  :'(  Ik moet nog maar eens verder zien.
Groet uit (natuurlijk) Leeuwarden, Sjors van het Strandje

Elachista

http://www.jovibo.eu/N_frame.html?http://www.jovibo.eu/GENERATOR_LBG_1000_D__demo____229_ncl._BTW__N_art_1420.html

Ik heb zo'n LoadUp. Een goede generator kost nou eenmaal wel 200 euro of meer. De voordelen zijn er wel, bijv. de mogelijk om te switchen naar de besparing of niet. Je kunt dus vlak na het starten overgaan op de besparing, en dan is hij heel zuinig met de benzine. Ook is zo'n plastic omhulsel (wat ik koffermodel noem) handig voor in het veld, gezien je anders flink wat lawaai maakt en dit dus nieuwsgierige mensen aantrekt. Neem je nu een merk zoals Honda, dan zit je al snel boven de 300-350 euro en dat vind ik helemaal wat zonde voor het geld.
Groet,
Tymo

Sjors

Dat lijkt er meer op. Binnenkort maar even naar de Azaleastraat

Wat was het adres ook al weer van het Landelijk Stimuleringsfonds voor Nachtvlinderaars  >:D  LSN
Groet uit (natuurlijk) Leeuwarden, Sjors van het Strandje

Elachista

Een lid van de NEV kan tot 500 euro subsidie vragen  ;D
Groet,
Tymo

Leon Olsthoorn

OK, dat is het doorslaggevende argument om lid te worden. Ik kan nog wel een wasmachine gebruiken.
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Elachista

Ja...maar je moet er geen misbruik van gaan maken. Ik zelf ben lid maar heb tot dusver alleen subsidie voor de Ml excursie gevraagd. In de eerste instantie wordt van je verwacht dat je dingen zelf koopt, zèlfs ik heb een generator en come on: zo rijk ben ik niet  :P
Groet,
Tymo

rrrrr

Tymo citaatje:
"Ook is zo'n plastic omhulsel (wat ik koffermodel noem) handig voor in het veld, gezien je anders flink wat lawaai maakt en dit dus nieuwsgierige mensen aantrekt."

Jij bedoelt zeker die agenten die kwamen kijken? ;D

Rob

Elachista

Kan je nagaan wat voor lawaai zo'n grote (hier eerder genoemde) generator maakt... dan heb je straks het hele korps aan je laars :-P

Maar de agenten vonden de gerande spanner wel leuk.
Groet,
Tymo

Sjors

Helaas, het model  LBG 1000D is uitverkocht   :'(   Hij heeft nog wel een GENERATOR LB 800-i voor een schappelijk prijsje maar die is met 14 kg waarschijnlijk iets te zwaar voor op de fiets.
Groet uit (natuurlijk) Leeuwarden, Sjors van het Strandje

Elachista

Even wachten joh, opties te meer denk ik. Misschien mag je die van mij wel even lenen  ;D
Groet,
Tymo