Hoofdmenu

Spoor

Gestart door nielsyese, april 06, 2010, 18:04:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

nielsyese

Weet iemand van welk dier dit spoor afkomstig is? Ik heb nog een fotootje met mijn voet ernaast, schoenmaat 41. Vlakbij een hol.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Jarinka

Aan die uitgestoken nagels en het grote formaat te zien waarschijnlijk een hond.
Groeten, Jarinka Heijink

Lampe

#2
Citaat van: Jarinka op april 06, 2010, 21:44:20 PMeen hond.
Ik pas het bericht even aan omdat de afdrukt volgens mij niet 1 afdruk is maar 2 in 1. Hoe meer ik er naar kijk hoe zekerder ik er van word.

Door de vervorming ben je gauw geneigd om te zeggen dat het hond is.. Maar het kan maar zo een vervormde afdruk van een vos zijn.
Daarom is het altijd handig om wat meer foto's te maken van het spoor en dus verschillende afdrukken.

Ik heb geruime tijd geleden de admins eens benaderd om voor de sporen een soort van hulp topic te maken. Hier reageerden ze positief op maar heb nog niet de tijd gehad (voor mijn gevoel) om hier aan te werken. Ik zal hier toch eens mee bezig gaan.
Vriendelijke groet,

Nico

nielsyese

OK, bedankt. Dan is het hol waarschijnlijk een konijnenhol geweest, waar ik in eerste instantie aan dacht. De hond zal achter het konijn aangerend hebben.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Lampe

#4
Ik pas het bericht even aan omdat de afdrukt volgens mij niet 1 afdruk is maar 2 in 1. Hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik overtuigd ben van het dubbele spoor..

Jouw melding dat er een hol was telt hier ook mee.

Door de vervorming ben je gauw geneigd om te zeggen dat het hond is.. Maar het kan maar zo een vervormde afdruk van een vos zijn.
Daarom is het altijd handig om wat meer foto's te maken van het spoor en dus verschillende afdrukken. Ook het hol en zijn afdrukken had dan gefotografeerd kunnen worden.

Ik heb geruime tijd geleden de admins eens benaderd om voor de sporen een soort van hulp topic te maken. Hier reageerden ze positief op maar heb nog niet de tijd gehad (voor mijn gevoel) om hier aan te werken. Ik zal hier toch eens mee bezig gaan
Vriendelijke groet,

Nico

nielsyese

Er was slechts dit spoor, meer waren er niet te vinden. Ik had foto's van het hol, maar nadat werd gezegd was dat het spoor ws een hond betrof, heb ik deze verwijderd :-[ Het was groot, een klein kind kon er in, met meerdere ingangen.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Lampe

Staan de foto's niet meer op jouw pc? Of in de prullenbak op je pc? ::)
Vriendelijke groet,

Nico

nielsyese

Ze staan nog op m'n camera heb ik gezien. Ik zal ze vandaag of morgen weer uploaden.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Lampe

Leuk! Ben benieuwd!

Thanks :)
Vriendelijke groet,

Nico

nielsyese

Hier een foto van het hol. Te zien is dat er twee gangen zijn.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Lampe

Tja.. Daar worden we niet veel wijzer van helaas haha :)

Oude konijnenpijp.. Wordt nog regelmatig gebruikt door konijnen aan de poepertjes te zien ;)
Vriendelijke groet,

Nico

nielsyese

Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek