Grutto met 3 kleurringen (nog een keer proberen)

Gestart door MarianneW, maart 02, 2010, 19:56:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

MarianneW

Bericht had ik gisteren al geplaatst maar is verdwenen??? Had zelf gisterenavond wel problemen met de site en foutmeldingen en kon niet meer inloggen. Dus, nog maar een keer.
Ik zag gistern 5 gekleurringde grutto's en heb alle projecten op cr-birding afgezocht en 4 projecten kunnen terugvinden maar bij 1 kom ik er niet uit:

Links van boven naar beneden: Lime, orange (tibia);
Rechts: yellow (tibia)

Wie weet waar ik deze moet melden? Bedankt,
Marianne
Marianne

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

hoi Marianne,

Het kan ook zo maar zijn dat deze Grutto één of meer kleurringen is verloren. En dan kun je hem inderdaad niet meer terugvinden in het overzicht op www.cr-birding.be. Zelf vorig jaar ook zo'n gekleurringde Grutto gezien en dus ook niet kunnen achterhalen waar deze geringd was. Gewoon hopen dat je de vogel nogmaals ziet en ook van zeer dichtbij, zodat je op deze manier hopelijk nog wat extra informatie van de metalen ring kunt verzamelen.

Groetjes, Klaas

Ted van der Knaap

Hoi Marianne,

In dit document http://limosa.no.sapo.pt/BTGodwit%20Key%20v3L.pdf vind je veel info over de kleurringen.

Degene waar je niet uitkomt zou ik doorgeven aan Jos Hooijmeijer. Die kan je ws verder helpen.
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

MarianneW

Citaat van: Ted van der Knaap op maart 02, 2010, 21:32:20 PM
Hoi Marianne,

In dit document http://limosa.no.sapo.pt/BTGodwit%20Key%20v3L.pdf vind je veel info over de kleurringen.

Degene waar je niet uitkomt zou ik doorgeven aan Jos Hooijmeijer. Die kan je ws verder helpen.

Hai Ted,

Dat document ken ik, had ik ook helemaal doorgespit. Is trouwens een handig ding (wel even puzzelen als je het voor het eerst ziet...). Ik zal evt. naar Jos mailen, er zijn ook 3 andere naar hem toe.

En Klaas, ik heb idd ook gedacht aan een verloren ring, temeer omdat dat nog specifiek bij een van de projecten vermeld stond. Maar goed, gekleurringde gruttos genoeg op die plek momenteel, dus wie weet zie ik hem nog eens.

Jeroen, een metalen ring heb ik niet gezien, maar dat betekent niet dat die er niet was natuurlijk, de grutto stond in het water.

In elk geval bedankt voor jullie reactie's.

Marianne
Marianne