het kabinet is gevallen

Gestart door Marina, februari 20, 2010, 16:36:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marina

Tweede kamer, gemeenteraadsverkiezingen....
Wat gaan de bezoekers van wnl.nl stemmen?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

diertjesvriend

ja man, wat een gedoe he?
ik ben er niet zo blij mee, het is nu maar afwachten welke poppetjes nu aan de macht gaan komen en welke consequenties dat heeft voor ons burgers.
ik ga wel stemmen maar weet nog niet helemaal zeker op wie, in elk geval links, geen groen links, geen cda.. zal wel weer CU worden denk ik, maar ik wil eerst de programma's kennen voordat ik een definitieve keuze maak.

Elachista

#2
Ik maak er niet zo'n heisha van, maar ChristenUnie never nooit niet. Ik zit rédelijk in de politieke zooi verwikkeld als het gaat om natuurbehoud, maar die partij werkt alle goede plannen tegen die er in Nederland bestaan. Als het aan de CU ligt dan moet het noorden een 2e Randstad worden omdat daar de ruimte is. Waar is het stukje natuurbesef bij die partij? Bouwen en bouwen en weinig bezuinigen, dat vind ik niet kunnen.

Zelf denk ik dat de PVV nog wel eens wat stemmen kan gaan krijgen, juist meer respect voor groen en cultuurbehoud is wel iets waar veel mensen naar verlangen. Het is alleen zo jammer dat het nu Wilders is die de kar trekt, zijn mening wat te ver gaat (racisme) en de partij niet goed kan regeren. Toch vind ik het belangrijk dat de cultuur wel gekoesterd wordt, wij Nederlanders zijn ook lang geen schatjes, maar ik kom regelmatig in bepaalde wijken van de Randstad waar ik me in de minderheid voel; en waar echt een dreigende sfeer hangt. Kijk je naar de Nederlandse taal en normen en waarden: zelfs in het noorden heb je hordes mensen die in hun eigen taal communiceren in de bus, ze je kwaad aankijken als je ze begroet of zelfs maar even aankijkt. Het percentage mensen die niet meer weet hoe ze bepaalde woorden moeten schrijven neemt ook enorm toe. De overheid zou juist hier iets aan moeten doen. Zelf zou ik denk ik niet op de PVV stemmen, maar ipv de PvdA nu wellicht Groenlinks....áááls ik stem.

Ik hoop eigenlijk dat bepaalde missies zoals Uruzgan worden stopgezet want dat scheelt ook miljarden, we zitten nog steeds in die economische domper en nu met de Griekenlandkwestie erbij zal Nederland ook wederom uitgemelkt worden via de EU..
Groet,
Tymo

diertjesvriend

#3
Avondrood, dat bedoel ik met 'ik wil wel eerst weten wat er in de programma's staat'.
dit van de CU wist ik niet.
ik vind Rouvoet een goede mogelijke nieuwe MP, hem liever dan Pechtold, Halsema of Rutten.
ook al is Rouvoet een beetje boel conservatief, ik denk toch dat hij de taak serieus zal nemen en dat aankan, en het lef wel heeft bij zichzelf te blijven.

maarr, natuurbehoud en om mijn part stoppen met de bebouwingen overal, zijn voor mij ook heel belangrijke punten!
en wat betreft de 'nieuwe nederlanders'... ik denk dat er geen weg terug is wat dat betreft.
ik denk dat het een utopie is om te denken dat alles weer kan worden als voorheen.
en ik denk zéker dat de oplossing niet ligt in haatzaaierij en verdeeldheid, kan wel, maar dan krijgen we burgeroorlog, is ook fijn (not).
en waar zou dat op uitlopen: op het winnen van 1 kant, en wanneer dat de 'andere kant' is zijn de rapen helemaal gaar.

ik kies links omdat ik met veel 'linkse' dingen te maken heb (vrijwilligerswerk, subsidies, zorg) en in eerste instantie denk ik dan aan CU omdat zij bijvoorbeeld tegen de chip (voor mensen, dat zit eraan te komen) gaan zijn straks neem ik aan, en dat vind ik ook weer iets belangrijks.
niet dat ik verwacht dat ze het kunnen gaan voorkomen dat dat eraan komt, maar ze laten in elk geval een tegengeluid horen.

Elachista

Mee eens Lotte. De CU is echt niet zo heel slecht, maar zij stimuleren maatschappelijke ontwikkelingen zoals zorg en wonen. Niets mis mee, maar wat ik hier merk is dat de ideeën de pan uit rijzen en ze echt doorslaan met bouwplannen om starters ook een plek te geven. Ondertussen staan er massa's woningen leeg. Ik zie graag een compromis in dat soort zaken, dat áls je iets wilt, dat je ook zaken moet compenseren. Zowel de samenleving stimuleren als ook het landschap zien te behouden.

Wat betreft mijn tweede punt. Burgeroorlog...geen zin in, niemand denk ik. Maar het zou wel fijn zijn als men ook eens luisterde naar een aantal PVV-punten, want omdat iedereen dit negeert krijg je dat veel burgers op zo'n partij gaan stemmen. Ik vind het onzinnig om mensen terug naar een vaderland te sturen, dat is simpelweg kinderachtig. Maar om het immigratiebeleid wat strenger te maken daar ben ik wel voor. Het is nog altijd ongelooflijk hoe snel men uit andere landen het rijke westen opzoeken, en vervolgens moet de hele familie mee. De inburgering blijft meestal op een laag pitje, en je krijgt polarisatie oftewel wijken waar een andere soort eigen minilandje ontstaat. Ik vind dat je dan ook moet integreren. Zo niet dan zou men heel kru gezien ook kerken mogen bouwen in Saoedi Arabie, maar dat staat de wet geloof ik niet toe. Ik zie graag een evenwicht en een eenheid tussen groepen, en helaas liggen die cultuurprincipes zo ver uiteen dat je automatisch polarisatie krijgt. Hoe kleiner de groep en toestroom blijft van buitenlandse culturen, hoe meer zij de gelegenheid krijgen om op te gaan in de Nederlandse cultuur. Helaas is dus die vaart van immigratie zo snel gegaan, dat die kloof wat te snel gegroeid is..

Afijn, bekend verhaal, maar toch.



Groet,
Tymo

vuurvlinder

Gemeenteraad Groen links, tweede kamer SP.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Norman

PvdD is een aardige partij, maar nog even te klein om iets te kunnen bereiken. Ik stem dus GL en nooit van mijn leven de CDA, CU of SGP. Anno 2010 moeten geloof en politiek strikt gescheiden blijven naar mijn idee.

KorHaan

Gemeenteraad Hilversum : SP

Tweede Kamer : SP

Ik geloof niet zo in de rechtse politiek die marktwerking als uitkomst van alle problemen propageert. Tot dusver heeft dat alleen maar ellende opgeleverd.
Ik zie bij ons in de gemeente dat de SP - wethouder dingen voor elkaar krijgt waar ik achter kan staan. Ook altijd met oog voor de menselijke maat. Beter en betrouwbaarder openbaar vervoer. Geen wegen over onze hei om het Mediapark beter bereikbaar te maken,
waar VVD en CDA hier steeds opnieuw mee komen.

Ook landelijk lijkt mij een linkse regering beter voor het landschap dan een rechtse. Met rechts krijg je alleen maar meer asfalt en aantasting van het beetje natuur dat we nog hebben, voor economisch gewin en marktwerking. Lijkt me niet aantrekkelijk, om het zacht uit te drukken.

Als de PVV wint, krijgen we een rechts kabinet CDA-VVD-PVV.
Balkenende V, je moet er toch niet aan denken.
Dan kunnen we de Ecologische Hoofdstructuur en Natura 2000 - gebieden wel helemaal afschrijven, een schrikbeeld dat zomaar werkelijkheid kan worden.

Ik begrijp trouwens niet dat er nog geen plastic Balkenendepoppetjes worden verkocht die met grote schroeven of keilbouten aan een roodpluchen bankje zitten verankerd. Die man is gewoon niet weg te krijgen uit de politiek, wat-ie ook verkeerd doet: elke keer komt-ie weer terug.

Mijn 2 cent.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Alex Kwak

Gemeente: GL
Landelijk: Waarschijnlijk PvdA als tegenstem tegen PVV
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Michael Schaper

CiteerZelf zou ik denk ik niet op de PVV stemmen, maar ipv de PvdA nu wellicht Groenlinks....áááls ik stem.
Nogal van rechts naar links  :rolleye:

Ik had gisteren de plannen van CDA, groen links, D66 en pvda gelezen op de website van Zoetermeer. Ik kies absoluut voor de Groen links zowel gemeenteraad als landelijk. Vice-voorzitter van de VWGZoetermeer stelt zich kandidaat http://zoetermeer.groenlinks.nl/MarcelvanderTol
Bovendien als ik zo vrij mag zijn vind ik rutte en pechtold van die natrappers
Agnes kan ik zo wie zo niet uitstaan en PVV...tja. Veel goede punten maar de verkeerde leider en aanpak denk ik. Een utopia is niet te bereiken en in deze exotische samenleving is het naar mijn mening naïve om te denken dat je een land kan terugbrengen naar een hyper-nationale staat.

Absoluut vind ik dat iedereen die langer dan 6 maanden in NL woont, hier moet werken of aktief werk moet zoeken, de nederlandse taal (en accent) moet leren en moet weten wie JP Balkenende is! Vanuit dit oogpunt vind ik dat eigenlijk behoorlijk links! Links is namelijk dat iedereen gelijk is aan elkaar. Pas als je ze negeert en het land uit wil hebben vind ik dat je rechts bezig bent. Dus zolang mensen zich willen aanpassen en iets toevoegen aan de maatschappij, vind ik dat ze in NL mogen blijven. Eigenlijk zou de nederlandse politiek zich collectief achter dit streven moeten zetten. Dan is het hele gezwets van Wilders niet meer nodig. Praten kunnen we allemaal...

Maico Weites

Ik kom via kieswijzers meestal uit op de rechterkant van het politieke spectrum.
Wat ik wel erg jammer vind is dat veel partijen waar ik het grotendeels mee eens ben dan weer zo'n belabberd natuurbeleid hebben (VVD bijvoorbeeld).

GL heeft een beter natuurbeleid (alhoewel ik het daar ook niet met alle punten eens ben), maar vind ik te links.
Met SP en PvdA heb ik ook niks en op SGP, CU en CDA zal ik sowieso nooit stemmen.

PVV vind ik op veel punten té extreem en het natuurbeleid is slecht.
Dat wil niet zeggen dat ze geen goede punten hebben.

D66 is grotendeels wel een aardige partij, maar wil de EU te veel macht geven.

Ik weet het dus niet.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

Tinok

Wij gaan ws op Dus stemmen een samenwerking tussen GL en D66 (uithoorn).

Moet zeggen dat er weinig verschil lijkt tussen de partijen als ik naar groen kijk. Wat groen is moet groen blijven zeggen de meeste. DUS wil graag vlinder en bijenveldje in een groengebied hier. Echter CU wil een NME centrum als IVN-er spreekt me dat ook wel aan natuurlijk (alhoewel wij samen met de Ronde Venen de ivn afdeling zijn dus wat er dan gebeurt als je hier ook een NME krijgt??? Wel grappig want ik zal niet snel op cu stemmen vanwege de achtergrond maar ze zijn wel sociaal en groen dus lijken dan ook wel weer op gl.....

Wel zie je duidelijker verschil als je naar Economie  kijkt, vvd ed is eg gericht op meer bedrijven, huizen etc.
Als je de programma's overigens met elkaar vergelijkt valt me ook op dat het zo lastig te vergelijken is. De ene zegt: we willen meer woningen voor jongeren maar er is er geen een bij die expliciet zegt dat niet te willen. Dus je weet wel waarvoor je stemt maar niet waartegen. Dat maakt het niet duidelijker al met al want het geld kan maar 1 keer besteed worden maar waaraan  (en waaraan dus niet) is dus toch niet echt helder.

Is dit in de andere gemeentes duidelijker?
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Marina

Citaat van: Tinok op februari 25, 2010, 12:49:46 PM
Is dit in de andere gemeentes duidelijker?
Bij ons gaat het eigenlijk alleen over Marokanen, die geven nogal wat problemen hier in Gouda.
De partij van Trots op Nederland staat dan ook in de peilingen aardig hoog. 
Groen en natuur hoor je helemaal niets over.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Tinok

Hoi Marina,
Kan je wel op de gemeentesite de programmas vergelijken? Dat hebben ze nl in Uithoorn, en het is leuk de verschillende zaken te lezen maar het helpt dus niks.
Balen dat het in Gouda alleen over 1 probleem gaat ipv meerdere punten. Wat zegt TON over groen (of zeggen zij er niets over?)
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Robert Heemskerk

#14
CiteerWat zegt TON over groen (of zeggen zij er niets over?)

TON gaat uit van de opinie vd aanhangers(?);

De eerste peiling onder aanhangers van Rita Verdonk gaf het volgende beeld: 57% wil invoering van de doodstraf, 75% wil dat gezinsherenigingvoor moslims met partners uit het land van herkomst onmogelijk wordt,80% wil dat er geen nieuwe moskeeën worden gebouwd, 53% wil hetfileprobleem aanpakken door in de Randstad alle snelwegen minimaalzesbaans te maken en 73% wil dat het openbaar vervoer gratis wordt.

Michael Schaper

Citaat van: Robert Heemskerk op februari 25, 2010, 14:30:04 PM
De eerste peiling onder aanhangers van Rita Verdonk gaf het volgendebeeld: 57% wil invoering van de doodstraf, 75% wil dat gezinsherenigingvoor moslims met partners uit het land van herkomst onmogelijk wordt,80% wil dat er geen nieuwe moskeeën worden gebouwd, 53% wil hetfileprobleem aanpakken door in de Randstad alle snelwegen minimaalzesbaans te maken en 73% wil dat het openbaar vervoer gratis wordt.

En ik wil meer salaris  :o
Doodstraf...en 6-baans wegen. Wel ja joh, gaat het!

Maico Weites

Citaat van: Robert Heemskerk op februari 25, 2010, 14:30:04 PM
CiteerWat zegt TON over groen (of zeggen zij er niets over?)

TON gaat uit van de opinie vd aanhangers(?);

De eerste peiling onder aanhangers van Rita Verdonk gaf het volgendebeeld: 57% wil invoering van de doodstraf, 75% wil dat gezinsherenigingvoor moslims met partners uit het land van herkomst onmogelijk wordt,80% wil dat er geen nieuwe moskeeën worden gebouwd, 53% wil hetfileprobleem aanpakken door in de Randstad alle snelwegen minimaalzesbaans te maken en 73% wil dat het openbaar vervoer gratis wordt.

Voor zover mij bekend wil TON niet opnieuw de doodstarf invoeren.
Dit is wat de aanhangers willen, niet wat de partij zegt.

Het fileprobleem moet gewoon worden aangepakt, dan vind ik snelwegen meerbaans maken een veel beter idee dan meer snelwegen aanleggen.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

Elachista

Citaat van: Marina op februari 25, 2010, 14:02:58 PM
Citaat van: Tinok op februari 25, 2010, 12:49:46 PM
Is dit in de andere gemeentes duidelijker?
Bij ons gaat het eigenlijk alleen over Marokanen, die geven nogal wat problemen hier in Gouda.
De partij van Trots op Nederland staat dan ook in de peilingen aardig hoog. 
Groen en natuur hoor je helemaal niets over.

Alles oké maar...Rita...nee man!
Groet,
Tymo

Robert Heemskerk

#18
Verdonk belooft consequent te zullen luisteren naar de wil van haar achterban;  ;)

http://www.nu.nl/algemeen/1512254/veel-verdonk-aanhangers-willen-doodstraf-terug.html

Wat Trots zelf als standpunten heeft is me niet echt duidelijk (afgezien van luisteren naar haar achterban)
Wel heb ik gelezen dat Trots net als de PVV flink wil bezuinigen op Kunst en Cultuur.

Overigens ben ik zelf wel voor martelen, alleen dan niet op zondag..  >:D

Marina

Ton zegt in Gouda niets over groen of natuur, maar ze willen zowel het parkeerprobleem in de binnenstad als de Marokanen aanpakken. Hoe ze dat willen doen is me een raadsel overigens.
Landelijk programma heb ik niet gelezen.
Binnenkort zullen we wel weer allerlei folders in de bus gaan krijgen, die eerst maar eens doornemen.
Zucht....
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Michael Schaper

Het is wat in Gouda,
Ik woon zelf in Zoetermeer sinds 2 jaar. Hier weinig problemen. Ik weet wel dat ik een aantal jaren geleden naar Gouda ben geweest om een middagje te vissen. Wat een elende rondom het station. Niet echt vriendelijke buurtjes daar. In Alphen a/d Rijn was dat trouwens ook zo. Nu heb ik bijna 25 jaar in Den Haag gewoond en was dus wel wat gewend. Toch zou ik niet in de buurt van het stationin Gouda willen wonen.

Denro

Hallo,

Voor een overzichtje hoe groen georienteerd de partijen zijn, hier een linkje naar een alterrarapport.

http://www2.alterra.wur.nl/webdocs/internet/corporate/nieuws/gemeenteraadsgroen.pdf

Misschien beter voor de gemeenteraadverkiezingen maar toch een duidelijk hulpmiddeltje.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Robert Heemskerk

#22
Leuk Dennis!

Ik lees bij de VVD, dat zij als groenvoorziening Plantenbanken willen!
Niet verwacht van de VVD, wat een inventiviteit!
Ik ga mij toch wat meer verdiepen in die partij..  :P

http://www.spinnfabrik.de/bank-konzept.htm

Denro

Als je voor 'groen' gaat, moet je geen VVD stemmen  ;) is idd een conclusie van het rapport.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Robert Heemskerk

VVD staat voor het ''financieel groen''

Robert Heemskerk

#25
Voor wie in Amsterdam(Gemeenteraad) groen wil stemmen is deze vogelaar een aanrader:

http://amsterdam.groenlinks.nl/node/31413