Hoofdmenu

Onbekende Libel

Gestart door Hinko, juli 19, 2006, 09:54:00 AM

Vorige topic - Volgende topic

Hinko

Deze kleine libelle zit in m'n achtertuin. Met de Veldgids Libellen op schoot (plaatjes kijken) kom ik er niet uit. Wie kan me op weg helpen en op welke kenmerken moet ik letten?

Helaas lukt het me niet om 'em beter op de foto te zetten.
mvgr, Hinko

Jeroen Nagtegaal

Helaas is de foto niet scherp genoeg om de kleur poten te zien, maar ik gok op geel-zwart, Dan zou je of de legschede moeten kunnen zien (bij vrouwtjes) of de snor op het gezicht (bij mannen en vrouwtjes) Ik kan er dus geen soortnaam aan palkken, helaas,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

grunsven

iets uit de sympetrum vulgare/striolatum hoek maar meer kan ik niet zeggen.

De truuk met de veldgids is trouwens dat er tekst in staat waar alle kenmerken genoemd worden.
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

Jeroen Nagtegaal

Citeeriets uit de sympetrum vulgare/striolatum hoek maar meer kan ik niet zeggen.

De truuk met de veldgids is trouwens dat er tekst in staat waar alle kenmerken genoemd worden.
Jij bent er dus zeker avn dat de poten gestreept zijn?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Hinko

misschien dat een paar extra foto's helpen.
mvgr, Hinko

Hinko

en nog een
mvgr, Hinko

Hinko

Het lijkt volgens mij het meeste op een vrouwtje Bloedrode heidelibel. Toch lijkt ie geelzwarte poten te hebben wat dan weer niet zou kloppen.
mvgr, Hinko

Goyatlah

Denk geelzwarte poten, zonder snor: Bruinrode Heidelibel. (Bloedrode heeft overigens wel een snor)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Jeroen Nagtegaal

CiteerDenk geelzwarte poten, zonder snor: Bruinrode Heidelibel. (Bloedrode heeft overigens wel een snor)
daar ga ik in mee, Ik denk dat het toruwens een jonge man is,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Hinko

mvgr, Hinko