Hoofdmenu

Gekleurringde Wulp.

Gestart door Maarten Sluijter, februari 26, 2010, 15:45:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Maarten Sluijter

Hoi,

Vanmiddag een gekleurringde Wulp;
Links (van boven naar beneden): Rood - Aluminium
Rechts (van boven naar beneden): Groen - Rood

Waar kan ik deze melden?
.

laatvlieger

Hoi Maarten,

Leuk! Ik vermoed dat het van dit project afkomstig is:
Combination of 1 c-ring and metal ring (on left leg) and 2 c-rings (on right leg, on tibia).

Combination of 2 c-rings (on left leg) and 1 c-ring and metal ring (on right leg, on tibia).

Manfred Kipp, Kuhdamm 95, 49525 Lengerich, Germany.

e-mail : Chr.Kipp ADD t-online.de

note 1 : used colours are : red, yellow, green, blue and black.

-----

info van www.cr-birding.be
Groet,

Wouter Teunissen

Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Maarten Sluijter

Bedankt Wouter! Heb hem een mailtje gestuurd.
.

Maarten Sluijter

Hallo Herr Sluijter,
vielen Dank für die Mitteilung.
Der von Ihnen beobachtete Große Brachvogel ist ein Männchen mit der Kombination links: rot/Alu - rechts: grün/rot, hat die Ringnummer: HE 4094540 und wurde am 11.05.2005, 3,3 km ENE von Saerbeck, Kreis Steinfurt (52.12 N - 7.41 E) als Brutvogel beringt.
Das Männchen wurde auch in den Jahren 2006 bis 2009 am Beringungsort als Brutvogel festgestellt.
Insgesamt werden im Kreis Steinfurt (Nordrhein-Westfahlen) und der näheren Umgebung noch über 200 beringte Große Brachvögel jährlich an ihren Brutplätzen kontrolliert.
nochmals vielen Dank und weiterhin interessante Beobachtungen,
Christian u. Manfred Kipp

Online vertaling:
Hallo heer Sluijter, bedankt voor het bericht. Je keek naar de wulp is een man met een combinatie links: rood / aluminium - rechts: groen / rood, de ring nummer: 4094540 en Hij werd op 11.05.2005, 3.3 km ONO van Saerbeck, district Steinfurt (52,12 N - 7,41 E) banded als broedvogel. De man werd ook waargenomen in de jaren 2006 tot 2009 als broedvogel op Beringungsort. algemeen voor het district Steinfurt (Noord-Rijnland-Westfalen) en het omliggende gebied, noch Grote geringd Curlew gecontroleerde 200 per jaar op hun broedplaatsen. dank u nogmaals en blijven interessante observaties, christelijke en Manfred Kipp
.

gko

leuk item, maar ik zou dat vertaalprogramma niet meer gebruiken Maarten
met vr gr gkoopman

Maarten Sluijter

Ik vind het opzich een niet echt slecht vertaalprogramma hoor.. er zitten een paar kleine foutjes in maar dat kun je niet voorkomen.
Door de vertaalmachine weet ik tenminste waar het over gaat (waar hij geringd is, wanneer enz.)
.

gko

ik vond het grappig hoe hij Christian door christelijke vertaalde,
ik weet niet eens of er betere zijn en als jij er wat aan hebt,
moet je het vooral gebruiken
met vr gr gkoopman

Maarten Sluijter

Die vertaalmachine kan in ieder geval beter Duits dan mij..  ;D
.

Maarten Sluijter

Vanmiddag deze vogel weer waargenomen op precies dezelfde plek als vorige winter! Gaaf.
.

smaab

Zeker gaaf en hij wordt bijna 6 jaar in april/mei dan. Hoop dat je m nog vaker vindt.

grt
Reinier
RSmabers

egilio

Hij is al wel ouder, hij werd in 2005 immers als broedvogel geringd.
Egil
Currently in Oxford
Zambian Carnivore Programme

WildCRU
Take nothing but pictures, leave nothing but footprints and waste nothing but time[/i]