Welke gans is dit?

Gestart door Frans Post, februari 25, 2010, 15:18:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frans Post

Ik heb deze donkere gans met witte kop al een aantal malen gefotografeerd. Steeds samen met de Indische gans. ik kan echter niet achterhalen welke gans dit is. Wie helpt mij verder?

frankw

Indische Gans x Canadees oid?
Overigens is dit niet het juiste topic voor deze vraag. Deze kan je beter stellen in het hybriden forum.

gjcaspers

Brand x Keizer. Let o.a. op het donkere borstschild van Brand, de halstekening, witte staartveren en tekening op de onderstaartdekveren van Keizer en de zoming op de bovendelen van beide.
Groet,
Gert-Jan Caspers

Geco Visscher

Dag Frans,

Hoewel ik geen idee heb om welke hybride het hier gaat, vind ik het wel opmerkelijk dat ik op 30 jan. j.l. een gans met dezelfde kenmerken heb gezien in Stevensweert (Houbenhof). Was die van jou daar in de buurt?

M.vr.gr.
Geco Visscher
Geco Visscher
VWG De Haeselaar
Echt

Frans Post

Beste Geco,
Ik heb deze gans in in de uiterwaarden tussen Wijk bij duurstede en Amerongen gefotografeerd. Overigens heb ik dezelfde gans vorig jaar ook al een keer gezien. Toen ook samen met een aantal Indische ganzen.
M.vr.gr.
Frans Post

Alcedo atthis

Citaat van: gjcaspers op februari 25, 2010, 19:48:15 PM
Brand x Keizer. Let o.a. op het donkere borstschild van Brand, de halstekening, witte staartveren en tekening op de onderstaartdekveren van Keizer en de zoming op de bovendelen van beide.

I agree on Brand x Keizer
greetings,
Jörn Lehmhus