Waarneming.nl offline of heel langzaam?

Gestart door Jarinka, februari 21, 2010, 22:18:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jarinka

De afgelopen dagen heb ik het steeds vaker dat Waarneming.nl (niet het forum, alleen de site) heel langzaam zijn, of dat ik helemaal geen verbinding krijg. Als melding krijg ik dan dat de server er te lang over doet om te antwoorden.
Ligt dit aan mijn computer, of is er iets mis met de server (bijv. door overbelasting)?
Groeten, Jarinka Heijink

wouterbosgra

Ik had de laatste dagen geen problemen, maar de laatste 10 min is de site helemaal onbereikbaar voor mij. NU ligt het dus in elk geval niet aan jou.

Mark Zevenbergen

#2
Momenteel geen verbinding met waarneming.nl  ???   Is nu zeker al 10 minuten niet bereikbaar.

mvg Mark

PS Nog wel met het forum.(want anders had ik dit niet kunnen posten)

PS2 Gisteren ook inderdaad al enige tijd geen geen verbinding kunnen krijgen.

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

allartk

ff korte noodgreep gedaan, komt nu hopelijk terug online..
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Anne Hueber †

Heb zojuist een half uur moeten wachten om verbinding te krijgen >:(
Het gebeurt regelmatig in het weekend en vooral op de zondagavond, dat de site overbelast is.

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

allartk

Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Mark Zevenbergen

Het is weer zover.... Ook het forum lijkt nu "aangetast" omdat dit nu ook zeer langzaam laadt.

grts Mark

HPM

Het invoeren van waarnemingen is bijna onmogelijk.
Zelfs inloggen duurt een eeuw.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

hiskodevries

ik zal eens kijken of ik dit kan uitleggen
Normaal draaien het forum en waarneming.nl op aparte servers.
Omdat we een testomgeving nodig hadden om waarneming.nl op solid state disks (SSD) in plaats van conventionele harddisks te draaien is het forum op dezelfde server als waarneming.nl geplaatst.
We hebben helaas geen oneindige rij produktie servers staan.
De laboratorium tests zijn inmiddels afgerond ( 40-60 % sneller dan nu) zodat vanmiddag/ vanavond het forum weer op zijn eigen server terug gezet.
Over een paar weken zullen we kijken of we het aandurven om de ssd`s ook voor de niet test omgeving te gebruiken
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Mijn pst was verdwenen, dus even weer toevoegen.

Als het goed is zouden de problemen met het forum en WRN.nl dus verholpen moeten zijn? Soms valt het forum en waarneming.nl toch nog steeds zomaar enkele seconden of minuten weg.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com