Uitwerpselen onbekend

Gestart door joostheeremans, februari 20, 2010, 20:12:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

joostheeremans

Is aan de hand van deze foto's te zien om welke dieren het hier gaat? Gevonden in Oranje Nassau oord in Wageningen. Ik dacht zelf aan konijn, en tweemaal vos
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

HPM

Ree (?)
?
Vos

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Marina

2 en 3 lijkt me idd vos
Waarom denk je bij 1 aan konijn? Hoe groot waren die keutels?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

wouterbosgra


Marina

Heb ook das overwogen, maar dassen graven meer een kuiltje, terwijl vossen m juist liever wat hoger deponeren.
Als ik de takjes en groene plantjes enzo bekijk lijkt t me eerder een verhoging dan dat er gegraven is.
(maar ik kan me vergissen).
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Jarinka

Zou 3 geen egel kunnen zijn (zwart en niet puntig)?
En 1 lijkt me zeker geen haas of konijn, eerder een ree.
Groeten, Jarinka Heijink

joostheeremans

Ree dacht ik in eerste instantie ook maar ik zat een beetje foto's te zoeken op waarnemingen (en dat valt qua uitwerpselen nogal tegen (of ik zoek verkeerd)) en vond foto's van konijnen er meer op lijken. Das, ree en vos is volgens mij allemaal mogelijk daar.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

joostheeremans

Citaat van: Marina op februari 20, 2010, 20:39:08 PM
Heb ook das overwogen, maar dassen graven meer een kuiltje, terwijl vossen m juist liever wat hoger deponeren.
Als ik de takjes en groene plantjes enzo bekijk lijkt t me eerder een verhoging dan dat er gegraven is.
(maar ik kan me vergissen).

Die tweede lag wel wat lager vlak onder een boom, in ieder geval niet op een verhoging, die derde foto wel overigens. Trouwens lagen er plukresten van een houtduif rondom de derde drol, maar daar hoeft natuurlijk geen verband tussen te zitten.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Marina

1 is beslist geen konijn, maar als ze groter zijn dan de gemiddelde konijnenkeutel zou ree een goede optie kunnen zijn
(Al heb ik ook schapen gezien die dit soort drolletjes leggen maar die komen daar denk ik niet voor)

Citaat van: joostheeremans op februari 20, 2010, 20:57:27 PM
Die tweede lag wel wat lager vlak onder een boom,
maar gezien de mosjes en takjes niet in een gegraven kuiltje?

Citaat van: Jarinka op februari 20, 2010, 20:41:11 PM
Zou 3 geen egel kunnen zijn (zwart en niet puntig)?
Denk t niet, er zitten haren in en een egeldrolletje is wel erg klein, ik denk kleiner dan deze
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

joostheeremans

Dus 1 is ree, 2 vos/das en 3 is vos.

Iemand die nog uitsluitsel kan geven over foto 2?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Lampe

Ree, vos, vos..

De uitwerpselen van een vos kunnen in kleur verschillen. Dit ligt puur aan wat de vos eet..
Ook zie je volgens mij een schacht/schachten van veren, van een vogel........ 

Ik denk vos maar gezien je objectief moet blijven zou ik numm 2 op onzeker zetten.
Vriendelijke groet,

Nico

Jarinka

Misschien dat een mailtje naar deze site uitkomst kan bieden? De eigenaren van die site hebben een poepboek gemaakt, en mocht je er m.b.v. dat boek niet uitkomen, dan kun je een mail sturen.
Groeten, Jarinka Heijink

pia zz

1 is absoluut ree, mijn hond is een gigant in het opsporen van reeenpoep, dus heel vaak gezien ;D ;D
  groet Pia.