Hoofdmenu

geringde kiekendief

Gestart door bosma60, februari 16, 2010, 20:10:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

bosma60

heb afgelopen zomer een bruine kiekendief gefotografeerd kon op de aluminimum ring aan zijn linkerpoot alleen .391 aflezen mischien is er iemand die daar iets mee kan, zou wel leuk zijn om dat te weten.
gr Han

Oenanthe

Dag Han,

van een gedeeltelijk afgelezen ringnummer is niets te maken. Dat is in dit forum al diverse malen duidelijk gemaakt. Wil je iets weten over een geringde vogel dan moet je het volledige ringnummer aflezen. Liefst ook het bijbehorende adres, maar met het volledige ringnummer is dat soms nog wel te achterhalen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Jeroen Nagtegaal

#2
Kun je mij wellicht een origineel zenden? Er worden namelijk niet heel bruine kieken geringd in Nederland, en wellicht kan dit dan al voldoende zijn als bekend is waar de getallen precies staan in de code.
Mijn mailadres is jhc.nagtegaal@hetnet.nl

Edit: Zie dat Maarten er anders over denkt. Ben het opzich wel eens met Maarten. maar waarschijnlijk is het land (adres) nog wel te achterhalen op de originele foto, indien het de laatste 3 cijfers zijn kan het best zo zijn dat er maar één Bruine Kiekendief in Nederland vliegt met die code.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Oenanthe

Jeroen, je gaat er wel gemakkelijk van uit dat de vogel een Nederlandse ring draagt. Zo lang dat niet bewezen is blijft het achterhalen van de gegevens een slag in de lucht en daar is ringwerk niet voor bedoeld.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Jeroen Nagtegaal

Daar ga ik voorals nog even vanuit. Maar om zeker te zijn zou ik graag zelf een origineel zien.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com