Hi Wouter,
Die white morpohs zijn volgens mij niet alleen maar de jonge vogels. Ik heb alle white morphs van de reigers gezien en gefotografeerd in VS.
Vraagje: Wat is de bedoeling als de foto's op obervado staan? Waarvoor wordt het gebruikt?
gr, Phil
Wel bij Little Blue heron, niet bij Reddish egret of bij Great Blue heron.
In principe is observado niks anders dan Waarneming.nl, maar dan alleen wat internationaler. Het mooie van foto“s op Observado is alleen dat je de gehele wereldvariatie van een soort beter in beeld kunt brengen. Bijvoorbeeld foto“s met kenmerken die handig zijn bij determinatie, of van speciale ondersoorten, of leeftijdskenmerken, etc... allemaal leuk om te bundelen.
Mijn persoonlijke kleine doeletje is om alle soorten van de wereld op Observado geģllustreerd te krijgen. En die dan ook in de soortoverzichten en familieoverzichten te plaatsen. Zodat heel veel mensen er wat aan hebben. Als een foto door de waarnemer bij een waarneming wordt verwijderd, verdwijnt hij ook weer uit die soort- en familieoverzichten. Als je niet wilt dat gegevens buiten observado/ waarneming.nl gedeeld worden, moet je even controleren of die mogelijkheden in je gebruikersprofiel uitgeschakeld staan (het omgekeerde kan natuurlijk ook, als je het juist leuk vindt dat waarnemingen ook buiten observado gedeeld worden).
Voor die soort- en familieoverzichten zoek ik dus nog een hoop soortjes, bekijk de overzichten maar eens wat voor leuke info dat oplevert! En ook van hoeveel soorten we al wel afbeeldingen hebben. Het loopt nog steeds erg goed!