grond onder boom bezaait met mosplukken, bonte specht?

Gestart door hdeheer, februari 16, 2010, 16:00:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

hdeheer

Zondag 14-2 een speurtocht door landgoed Nienoord.
In het Sterrebos veel bomen met eruit geplukt mos, goed zichtbaar in de sneeuw. Doen spechten dat op zoek naar larven en rupsen of zijn er meer gegadigden?
Herman de Heer

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013


hdeheer

Citaat van: frankw op februari 16, 2010, 20:10:47 PM
Koolmezen, Pimpelmezen enz
Bedankt Frank, maar het lijkt wel een slagveld en er zijn joekels van mosplukken, dus ik denk eerder aan boomklever/bonte specht, misschien eekhoorn?

Date Lutterop

Mij bekende mosplukkers zijn ook Merel en Ekster. En als er iets lekkers te halen valt zullen er nog wel meer soorten zijn die dit trucje kennen.

Groet,

Date


HPM

Herman van der Meer

frankw

Eksters.. (edit: ow die was al genoemd :angel: )
Ik denk dat we nog wel ff door kunnen gaan en dat je hier dus niet uit gaat komen Herman.

hdeheer

Ik kwam onder Boomklever 24-08-08 Grootegast deze melding, met foto, tegen van Dimitrios de Regt:

Twee tegelijk in beeld gehad, druk bezig op de dikkere takken, de plukken mos dwarrelden naar beneden...

Veel vogels doen het (mos hakken), maar de boomklever lijkt mij nu eigenlijk het meest waarschijnlijk.
Herman de Heer

frankw

Waarom Herman? Zoals hier boven wordt gezegd zijn er meerdere soorten die dit doen. Dat iemand vorig jaar augustus een Boomklever het ook heeft zien doen zegt natuurlijk helemaal niets over jouw waarneming.

HPM

Vorige week zag ik dat er ook een heleboel mos van de gevangenismuur was gevallen.
Sommige polletjes waren gedeeltelijk bruin. Misschien is het er wel afgevroren.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Jarinka

Citaat van: HPM op maart 06, 2010, 10:32:58 AM
Vorige week zag ik dat er ook een heleboel mos van de gevangenismuur was gevallen.
Sommige polletjes waren gedeeltelijk bruin. Misschien is het er wel afgevroren.
Gevangenismuur :P ;)? De binnenkant of de buitenkant?
Groeten, Jarinka Heijink