Stand van zaken grote grazers OVP

Gestart door wimtegels, februari 15, 2010, 20:56:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

twanteunissen

Hoi allemaal,

Al in april 2009 deelde toenmalig minister Verburg mede dat kadavers in de OVP en op de Veluwezoom mogen blijven liggen. Helaas gebeurt het vaak niet...
Zie brief op http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2009/04/21/kadavers-in-de-oostvaardersplassen.html.

Groeten, Twan

Norman

Iemand een idee of de Stichting Welzijn Grote Grazers nog actief is?

Behalve wat media-aandacht afgelopen winter, waarin voornamelijk onjuistheden werden vermeld, heb ik eigenlijk niet meer vernomen van dit clubje.

Johan Helmus

Citaat van: Norman op januari 12, 2011, 21:30:09 PM
Iemand een idee of de Stichting Welzijn Grote Grazers nog actief is?

Behalve wat media-aandacht afgelopen winter, waarin voornamelijk onjuistheden werden vermeld, heb ik eigenlijk niet meer vernomen van dit clubje.
Hm, een stichting met een dergelijke naam, die tegen het huidige beleid op de Oostvaardersplassen is. Klinkt als een clubje met veel mensen die belangen hebben in de jacht- en agrarische sector.  ;D
Groeten, Johan Helmus

Norman

Citaat van: Johan1981 op januari 13, 2011, 14:49:42 PM
Citaat van: Norman op januari 12, 2011, 21:30:09 PM
Iemand een idee of de Stichting Welzijn Grote Grazers nog actief is?

Behalve wat media-aandacht afgelopen winter, waarin voornamelijk onjuistheden werden vermeld, heb ik eigenlijk niet meer vernomen van dit clubje.
Klinkt als een clubje met veel mensen die belangen hebben in de jacht- en agrarische sector.  ;D

Verre van dat, dit zijn fanatieke dierenbeschermers die zich vooral laten lijden door menselijke emoties en deze worden niet gehinderd door enige kennis van zaken. Ze zouden nog geen Hert van een Ree kunnen onderscheiden.  ;)

leonwillems@home.nl

~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

joostheeremans

De vijand van jouw vijand is je vriend
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-


M.Haverkamp

Citaat van: joostheeremans op januari 13, 2011, 17:12:14 PM
De vijand van jouw vijand is je vriend



Dat dachten de Amerikanen ook toen ze samen met Osama bin Laden tegen de Sovjets vochten in Afghanistan :rolleye:

joostheeremans

MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

ArjanH

Citaat van: joostheeremans op maart 10, 2011, 12:14:37 PM
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9234406/__Meer_dieren_afgeschoten__.html?p=4,1




via de onvolprezen kwaliteitskrant.


Kwaliteitskrant ? De Telegraaf ? Dan zijn Bild en The Sun dat ook. Maar goed, ieder zijn of haar voorkeur natuurlijk. Overigens denk ik niet dat je van onvolprezen kunt spreken want De Telegraaf is de meest gelezen krant van Nederland. Dat betekent toch dat veel mensen De Telegraaf een prettige krant vinden. Zelf denk ik daar volstrekt anders over.

jeroenroelofsen

Citaat van: ArjanH op maart 11, 2011, 22:07:55 PM
Citaat van: joostheeremans op maart 10, 2011, 12:14:37 PM
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9234406/__Meer_dieren_afgeschoten__.html?p=4,1




via de onvolprezen kwaliteitskrant.


Kwaliteitskrant ? De Telegraaf ? Dan zijn Bild en The Sun dat ook. Maar goed, ieder zijn of haar voorkeur natuurlijk. Overigens denk ik niet dat je van onvolprezen kunt spreken want De Telegraaf is de meest gelezen krant van Nederland. Dat betekent toch dat veel mensen De Telegraaf een prettige krant vinden. Zelf denk ik daar volstrekt anders over.

Denk dan ook dat het sarcastisch bedoeld was ;)
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

joostheeremans

Citaat van: ArjanH op maart 11, 2011, 22:07:55 PM
Citaat van: joostheeremans op maart 10, 2011, 12:14:37 PM
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9234406/__Meer_dieren_afgeschoten__.html?p=4,1




via de onvolprezen kwaliteitskrant.


Kwaliteitskrant ? De Telegraaf ? Dan zijn Bild en The Sun dat ook. Maar goed, ieder zijn of haar voorkeur natuurlijk. Overigens denk ik niet dat je van onvolprezen kunt spreken want De Telegraaf is de meest gelezen krant van Nederland. Dat betekent toch dat veel mensen De Telegraaf een prettige krant vinden. Zelf denk ik daar volstrekt anders over.




Sarcasme inderdaad  ;) . Ik vind dat de telegraaf niet zo veel met journalistiek te maken als wel met campagne voeren. Dat de kleur niet de mijne is moge duidelijk zijn, maar de manier waarop nieuws wordt gebracht stuit mij pas echt tegen de borst. Populistisch, kort-door-de-bocht, zwart-wit en vanuit de onderbuik. Niveautje buitenlanders zijn slecht, studenten zijn luie lapzwansen en natuur is een linkse grachtengordelhobby. Ondanks dit alles heb ik toch een moeilijk te onderdrukken fascinatie om de berichten te lezen en dan met name de reacties van de lezers. Voer voor psychologen wellicht?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-


veldman

Is de januari-stand 2011 er al?? Kan 'm niet vinden.

veldman

Citaat van: veldman op april 18, 2011, 18:54:02 PM
Is de januari-stand 2011 er al?? Kan 'm niet vinden.
Nog steeds geen nieuwe cijfers....of zie ik iets over het hoofd?


diertjesvriend

ik meen het toch ergens gelezen te hebben toen, het verslag met cijfers.
kan het alleen niet terug vinden.
weet het niet zeker maar ongeveer 80% zeker misschien was het ook wel een voorlopig rapport ofzo...