Hoofdmenu

Iep!

Gestart door Jarinka, februari 12, 2010, 23:09:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jarinka

Een hele poos geleden kreeg ik voor m'n verjaardag het boekje Iep!, van Joke van Leeuwen. Het gaat over Warre en Tine, die een meisje met vleugeltjes vinden, en dan besluiten het te houden en op te voeden. Maar een meisje met vleugeltjes hoort niet tussen de mensen, dus vliegt ze weg. Warre en Tine gaan op zoek naar haar, om afscheid te nemen.

Vanavond zag ik dat ze het boek hebben verfilmd, en volgens mij nog best goed ook!
De trailer is op YouTube te bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=WclyqvXkE40

Dus: heb je tijd teveel, en zoek je nog een leuke film met vogels in de hoofdrol om samen met je kinderen heen te gaan? Op naar Iep!

(het boek is trouwens ook een aanrader, het is een leuk en origineel verhaal om te lezen, en de tekst wordt afgewisseld met grappige tekeningen)

(alleen jammer dat de vogels waartussen ze vliegt een kruising zijn van Merels en Spreeuwen :P)
Groeten, Jarinka Heijink

Robert Heemskerk

Met een hoofdrol voor het kleinste meisje ter wereld: Kenadie Jourdin

Hieronder meer informatie over haar en haar achtergrond;
http://www.spiritualia.be/nieuws/bericht.aspx?id=1032

Marijn_Verbeek

Die veren en dat vliegen zijn mogelijk wel nep.... ::)

Groet,
Marijn
Groet,
Marijn Verbeek

pieternella

 Het is misschien wel leuk om naar te kijken maar is het voor het kind ook leuk/ goed?
Ik heb toch een beetje naar gevoel erbij.
Vriendelijke groeten, Petra vd Brink

Robert Heemskerk

#4
De film is erg toegankelijk en ook sprookjesachtig, voor alle leeftijden en het is een hartverwarmend verhaal. Acteurs zijn ook goed. Dit lijkt mij een leuke kinderfilm.
Nu heb ik de film nog niet gezien en ken ik het boek niet (het is verfilmd van een boek van Joke van Leeuwen).

pieternella

Ja, dat geloof ik ook wel.
Maar ik bedoel eigenlijk niet voor mijn kinderen, maar voor Kenadie Joudin zelf.
Vriendelijke groeten, Petra vd Brink

Jarinka

Ik denk dat het juist leuk voor haar is. Dan is er ook eens positieve aandacht voor haar, in plaats van altijd maar dat gepraat over haar ziekte. En ook al is ze ontzettend klein, ze is geestelijk gewoon in orde, en welke zevenjarige vindt het nou niet geweldig om in een film te spelen?
Groeten, Jarinka Heijink

Tinok

Had vandaag goede recensie in Trouw!
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Stijn E.

Citaat van: Tinok op februari 18, 2010, 09:41:23 AM
Had vandaag goede recensie in Trouw!

En een heel stuk in NRC.next en het AD  :P
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

Inmiddels heeft de film al in de bioscoop gedraaid, en heb ik hem ook bekeken.

Vooral in de intro zie je veel vogels. Het enige dat jammer is, is dat de film duidelijk niet gemaakt is voor vogelaars.
- Een roofvogel met lichte buik en grijze kop (met duidelijke afscheiding) die Buizerd wordt genoemd (foto 1, iemand die er met deze slechte screenshot een naam aan kan plakken?)
- Een "Kleine Bonte Specht" met volledig rode kruin, roze, gestreepte anaalstreek, groot wit venster op de vleugel en een doorlopende zwarte streep op de wang (dus lijkt op juvie Grote met een gestreepte onderkant, maar dan eentje die die een andere juveniel voert, zie foto 2).
- Geanimeerde Boerenzwaluwen die klinken als Gierzwaluwen en twee keer zo groot zijn als normale Boerenzwaluwen.
- Geanimeerde Zwarte Kraaien die zingen als Merels en bij het wegvliegen klapperen als een duif.

De Spreeuwen hebben ze wel erg goed gedaan :)
Het is wel een leuke film, maar dan echt voor kinderen, en niet voor over-een-jaar-volgens-de-wet-volwassen vogelaars ;D

Ja, ik draai door, maar het is zondag en ik verveel me ;D
Groeten, Jarinka Heijink