leuk bericht voor Iberische Lynx

Gestart door moose, februari 24, 2010, 20:00:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

moose

Vrouw schenkt 3 miljoen euro voor bescherming van lynx Een Spaanse vrouw heeft na haar dood maar liefst drie miljoen euro nagelaten om de Iberische lynx te beschermen. Het dier is één van de meest bedreigde soorten ter wereld. De vrouw die stierf op de Canarische eilanden, gaf in totaal negen miljoen euro aan goede doelen. Eén derde van dat bedrag was bestemd voor de Iberische lynx, één van de meest zeldzame katachtigen op Aarde.

Tweehonderd
Op dit moment blijven er amper tweehonderd Iberische lynxen in het wild over. Aan het begin van de 20ste eeuw waren er nog 100.000 exemplaren van deze prachtige katachtigen in Spanje en Portugal. De jacht op de dieren en de ontwikkeling van de steden hebben voor een dramatische afname van de populatie gezorgd. (hlnsydney/kve)
24/02/10 05u06

Met vriendelijke groet,
 
H.L.J. Eland

Vincent Hart

Goed nieuws! Maar wellicht beter op z'n plaats bij Zoogdieren.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

moose

Klopt, was een foutje
Weet even niet hoe ik topic kan wijzigen.

Met vriendelijke groet,
 
H.L.J. Eland

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Erwin Reinstra

Fantastisch nieuws inderdaad!
Nu maar hopen voor de lynxen en (de nabestaanden van) die vrouw dat het geld daar ook goed besteed wordt en ook daadwerkelijk leidt tot successen. Vooral dat laatste blijkt nogal lastig te zijn.

http://www.iberianature.com/material/iberianlynx.htm

Daar ook maar konijnen uit gaan zetten...?!?!
Plus de nodige (cruciale) wegen afsluiten (zoals in Doñana) en ecoducten aanleggen en zo.
En bestaat er eigenlijk al zoiets als een Spaanse EHS?
Met vriendelijke groenten,
Erwin


Herman van der Klis

In mei ga ik weer drie weken in Extremadura e.o. rondstruinen. Het is me nog niet gelukt om tussen het vogelen door ook maar een glimp van deze kat op te vangen.

mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis