welke hommel

Gestart door huysse, juli 18, 2006, 15:00:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

huysse

Welke Hommel is dit? Ook Akker?

Groet,
Marijke

gardensafari

Ik denk kleine aardhommel (Bombus lucorum), hoewel de witte band voorop het achterlijf meestal geel is. Alternatief zou de aardhommel zijn (Bombus terrestris), maar  voor die soort is de band op het borststuk wel erg geel. Probleem is alleen dat het beest iets afwijkt met die witte band op het achterlijf. Toch hou ik het op kleine aardhommel.

Groetjes,

hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

huysse

Bedankt Hans!

Marijke

blerf

Bij beesten die al de nodige meters gevlogen hebben, verkleuren de gele banden vaak naar wat lichtere tinten, soms tegen het witte aan. Kijk ook maar eens naar akkerhommels die, wanneer ze pas uitgevlogen zijn veel feller roodbruin zijn dan na een tijdje gevlogen te hebben.
Groet,
Jeroen

gardensafari

CiteerBij beesten die al de nodige meters gevlogen hebben, verkleuren de gele banden vaak naar wat lichtere tinten, soms tegen het witte aan. Kijk ook maar eens naar akkerhommels die, wanneer ze pas uitgevlogen zijn veel feller roodbruin zijn dan na een tijdje gevlogen te hebben.
Klopt. Dat maakt hommels determineren vaak lastiger dan je op het eerste gezicht zou denken. Het beestje op deze foto ziet er echter nog redelijk vers uit en die band lijkt niet verkleurd, maar nooit echt op kleur te zijn gekomen.

Groetjes,

hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.