Hoofdmenu

Mysterybird 12

Gestart door HJDT, februari 09, 2010, 12:30:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

HJDT

Ik heb er ook nog twee, hier de eerste. Beide in de WP gemaakt. Ik denk dat ze alletwee niet al te moeilijk zijn.
Het lukt me niet om de foto in het bericht te plaatsen dus doe ik het even zo.
http://www.pbase.com/brenda_michel/image/121818915
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

marijn

Nou, bij beide durf ik niet meteen iets te roepen!...
Zou je nog even de maand erbij willen vermelden?
Marijn Prins

laatvlieger

Ik denk rosse franjepoot.
Gezien het wier dat ik in het water zie drijven, denk ik dat we met de zee te maken hebben. Ik zie wat grijze streping op de flank. Vleugels komen niet voorbij de staart. Lichte onderstaartdekveren.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

frankmeer

Citaat van: laatvlieger op februari 09, 2010, 12:38:42 PM
Ik denk rosse franjepoot.
Gezien het wier dat ik in het water zie drijven, denk ik dat we met de zee te maken hebben. Ik zie wat grijze streping op de flank. Vleugels komen niet voorbij de staart. Lichte onderstaartdekveren.

Rosse Franjepoot was ook mijn eerste gedachte.
Frank van der Meer

JohanvantBosch

Bij de eerste ga ik voor Kluut. De twede kijk ik nog even naar...

marijn

Ja, toch ook wel Rosse Franjepoot als 1e indruk...
Marijn Prins

George Tanis

#6
Ik ga voor:

-rosse franjepoot.

-roze spreeuw. (Mysterybird 13)

vriendelijke groet,

George Tanis

frankneijts

Mmm... die flankstreepjes kloppen m.i. niet voor Rosse Franjepoot en ook het vrijwel staartloze kontje doet me eerder denken aan Kleine Alk....
Dat zangertje moet ik nog even over denken Michel.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

laatvlieger

Citaat van: frankneijts op februari 09, 2010, 12:53:31 PM
Mmm... die flankstreepjes kloppen m.i. niet voor Rosse Franjepoot en ook het vrijwel staartloze kontje doet me eerder denken aan Kleine Alk....
Dat zangertje moet ik nog even over denken Michel.

hmm goede optie, maar zou die wel zijn vleugels zo gekruisd houden als die met zijn kop zover naar voren zit? Ik zou in die houdingbij kleine alk afhangende vleugels verwachten, of een duik die net wordt ingezet. Maar wellicht dat ik er helemaal naast zit hoor. 
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Alwin van Lubeck

Ik ga ook voor Rosse Franjepoot.
Mvg,
Alwin van Lubeck

Maarten Sluijter

Mijn eerste gedacht was idd ook Rosse Franjepoot.
.

Limosa

Ik denk dat ik voor een deel met Frank's suggestie mee kan gaan, maar kies in dit geval meer voor een zeekoet. Ik meen nog de witte achtervleugelrand te kunnen zien. De lichte streping op de achterkant en de korte staart zou hier ook op kunnen passen. Het duikpatroon sluit m.i. kleine alk echter uit omdat je zou verwachten dat die, zoals Wouter al schets, meer met gespreide vleugels zou duiken.
Groeten,

Joachim

Maico Weites

Eerste indruk na zien van de foto is zeekoet.
Edit: net als Tjeerd dus.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

JohanvantBosch

Ben wel benieuwd hoe jullie dat wit(te veld?) op de vleugel plaatsen...

Jeroen Nagtegaal

Ik ga het gewoon even verpesten, Is een Rosse Franjepoot. Zie exif. Genomen op 02-Oct-2007 15:04:23
Dan even gegeken op de foto's op Wrn.nl en dan krijg je: http://waarneming.nl/waarneming/view/3018877?_popup=1
En dan even verder zoeken: http://www.pbase.com/brenda_michel/image/86623717 genomen op 02-Oct-2007 15:22:34

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Certhia

#15
My ten cents worth


a: Kleine alk
B: Roze spreeuw


Groet


Marc




Edit:  Ik zie dat t al verraden is. Rosse frap dus. Dat is one down the drain. :)
Is die Roze spreeuw vast ook wat anders, maar ik verander m niet. :)

marijn

Marijn Prins

frankw

Ja de zin daarvan ontgaat mij ook volledig Jeroen.. Misschien is er ergens een forum waar er een contest is voor de beste googelaar, misschien wordt het daar gewaardeerd?..... :angel:

HJDT

Tjonge wat ontzettend flauw Jeroen. Dit topic is toch bedoeld om van dit soort foto's te leren dacht ik?? Die andere kan je via mijn site ook vinden maar dat was je kennelijk teveel moeite?? Ik had overigens niet verwacht dat de antwoorden toch nog wel ver uit elkaar zouden liggen. Iedereen die reageerde: bedankt!!
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Bas vd Burg

Citaat van: HJDT op februari 10, 2010, 00:52:20 AM
Tjonge wat ontzettend flauw Jeroen. Dit topic is toch bedoeld om van dit soort foto's te leren dacht ik?? Die andere kan je via mijn site ook vinden maar dat was je kennelijk teveel moeite?? Ik had overigens niet verwacht dat de antwoorden toch nog wel ver uit elkaar zouden liggen. Iedereen die reageerde: bedankt!!

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Jeroen hiermee wilt aangeven, dat met wat speurwerk (en dus de vogel niet veer-voor-veer te "ontleden") ook kan worden bepaald om wat voor een soort het gaat?

(overigens was mijn eerste gedachte ook Rosse Frapo, maar dat geheel terzijde en lekker achteraf gelul haha)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

marijn

De oplossing om 'speurwerk' (zou ik zelf overigens ook niet nalaten als het er echt om spant :)) in de kiem te smoren is simpel: MB-aanbieders moeten de exif-gegevens van de foto verwijderen voor het uploaden.
Marijn Prins

frankw

Of je houdt je gewoon stil als je de foto kent of er op een andere manier, dan gewoon detemineren, achter bent gekomen. Lijkt me niet zo moeilijk en een stuk leerzamer dan uitgelegd te krijgen hoe je m moet googelen.

frankneijts

Jeroen doet dit wel vaker helaas. Blijkbaar steekt hij liever energie en tijd in het naspeuren van technische details om zó achter de oplossing te komen dan dat hij puur inhoudelijk te werk gaat. Jammer inderdaad.......
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jeroen Nagtegaal

Opzich waren er al behoorlijk wat reacties gezien. Dacht overigens gevoelsmatig zelf meer aan een Zeekoet/Kl. Alk.
Ik heb het inderdaad vooral gemeld, met al bedoeling dat het anderen niet kunnen doen, en zodat bij volgende foto's wel de Exif eruit gehaald is. Ik heb het niet gedaan om het echt te verpesten, anders had ik het ook bij de andere foto gedaan. Overigens was het nog geen minuut werk, minder werk dan een vogelboek pakken.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

BramtK

Even een paar daagjes mysterybirds gemist en ik ben normaal niet zo van het herhalen van elkaars standpunten: maar (ondanks je toelichting) een flauwe actie Jeroen. Niet meer doen, zou ik zeggen.
Groeten,

Bram ter Keurs