Swarovski scopes €700,= in prijs verlaagd?!

Gestart door Stijn E., juni 30, 2011, 14:03:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stijn E.

Ha mensen,

Ik ben momenteel het een en ander aan het vergelijken m.b.t. scopes en zoals in een ander topic hier te zien is, lijkt de Nikon ED 82 A een goede scope te zijn voor wat ik er mee wil doen. Daarom wilde ik er eigenlijk eens door heen kijken en om die reden belden wij hier even met House of Outdoor (Maarssen). Ik weet niet of House of Outdoor ons goed begreep, maar volgens hem is de "Swarovski 80 HD" (ATS, ATM, STM weet je dan nog niet). Beetje raar inderdaad. Maar de reden is misschien wel het meest opvallend. Swarovski was een stuk goedkoper in Engeland dus in de rest van Europa verkochten ze amper iets meer. Vandaar dat in (een groot deel van) Europa de prijzen per 1 juli m.i. vrij drastisch verlaagd zijn. Ik weet niet wat er wel en niet van klopt, maar dit werd ons dus verteld.

Ik zal het er in het andere topic nog verder over hebben, maar de prijzen die genoemd worden zijn ook een beetje raar...



   
   

Nikon ED82 A€3649,=
Swarovski 80 HD (per 1 juli)Volgens House of Outdoor meest eenvoudig: €1550,=
Volgens House of Outdoor beter: €2315,=
Ik weet dus niet welke versie welke is, dat ging wat te snel.
Alle prijzen zijn zonder oculair!

Goed, ik wilde dit toch even melden want een Swarovski scope goedkoper aan kunnen schaffen zou best eens het e.e.a. kunnen betekenen...
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Sander Haak

#1
Op www.fotokonijnenberg.nl is de ATM 80HD met een SW oculair naar keuze nu €2400. Is dus ook geen wereld van verschil. De prijs voor de goedkopere versie is wel een stuk lager maar die zou ik toch niet kopen.

Voor €3650 koop je volgens mij 3 van die Nikons...

EDIT: zie nu pas staan dat jouw prijzen exclusief oculair zijn. Dan is het dus helemaal niet goedkoper.
Groet, Sander Haak (Woerden)

BramtK

Gewoon om tegenwicht te bieden aan de expliciete Swarovski-lobby op dit subforum:

Kowa!

;)
Groeten,

Bram ter Keurs

janvangastel

Ik sta momenteel ook voor de keuze en denk dat ik ook voor de Kowa TNS 883 Prominar ga, met name vanwege de kwaliteit van de optiek. De plaatjes uit de test van Meijerink zijn wat dat betreft duidelijk. Uit de test van Van Ginkel komt hij overigens slechter, maar grotendeels door criteria die voor mij minder zwaar tellen.

Norman

Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 30, 2011, 14:03:07 PM
   
Swarovski 80 HD (per 1 juli)Volgens House of Outdoor meest eenvoudig: €1550,=
Volgens House of Outdoor beter: €2315,=
Ik weet dus niet welke versie welke is, dat ging wat te snel.
[/q]


Alle prijzen zijn zonder oculair!


De eenvoudige versie heeft geen ED, de betere versie heeft wel ED.
Geloof me, je wilt ED.

ED voorkomt kleurrandjes zoveel mogelijk en dat kijkt wel zo rustig en geeft detail maximaal weer.

De Nikon met ED is mijn inziens een betere keus dan een Swarovski zonder ED.

En ach, Kowa, Swarovski, Leica, Zeiss het is allemaal één pot nat en de keus is vooral heel persoonlijk.

Stijn E.

Citaat van: Norman op juni 30, 2011, 20:45:56 PM
De eenvoudige versie heeft geen ED, de betere versie heeft wel ED.
Geloof me, je wilt ED.

ED voorkomt kleurrandjes zoveel mogelijk en dat kijkt wel zo rustig en geeft detail maximaal weer.

De Nikon met ED is mijn inziens een betere keus dan een Swarovski zonder ED.

En ach, Kowa, Swarovski, Leica, Zeiss het is allemaal één pot nat en de keus is vooral heel persoonlijk.

Duidelijk, en dus zoals bij de meeste scopes. Ik was ook zeker niet van plan iets te kopen zonder ED, zonder is gewoon zonde... De Swarovski (met ED) is ook gewoon te duur voor me, en als ik gek zou zijn was de Nikon dat ook. Gelukkig weet ik beter dan dat dat ding 3649 euries kost. Ik ga morgen nog eens zoeken naar een probeeradresje voor de Nikon, want VBN heeft hem niet staan en ik moet houseofoutdoor geloof ik even verwerken  :-\.

Als geld geen rol zou spelen was het allemaal makkelijk, maar voor mijn budget is de Nikon denk ik een hele mooie oplossing. Verdere discussie zullen we dan maar weer in het topic over de Nikon doen, dan houden we dit topic voor het geval Swarovski toch prijsverlagingen blijkt te hebben vanaf morgen. Het kan dus zijn, Sander, dat fotokonijnenberg de prijzen morgen nog aanpast... You never know, vandaar ook dit topic!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

KorHaan

Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 30, 2011, 14:03:07 PM
Ha mensen,

Ik ben momenteel het een en ander aan het vergelijken m.b.t. scopes en zoals in een ander topic hier te zien is, lijkt de Nikon ED 82 A een goede scope te zijn voor wat ik er mee wil doen. Daarom wilde ik er eigenlijk eens door heen kijken en om die reden belden wij hier even met House of Outdoor (Maarssen). Ik weet niet of House of Outdoor ons goed begreep, maar volgens hem is de "Swarovski 80 HD" (ATS, ATM, STM weet je dan nog niet). Beetje raar inderdaad. Maar de reden is misschien wel het meest opvallend. Swarovski was een stuk goedkoper in Engeland dus in de rest van Europa verkochten ze amper iets meer. Vandaar dat in (een groot deel van) Europa de prijzen per 1 juli m.i. vrij drastisch verlaagd zijn. Ik weet niet wat er wel en niet van klopt, maar dit werd ons dus verteld.

Ik zal het er in het andere topic nog verder over hebben, maar de prijzen die genoemd worden zijn ook een beetje raar...



   
   

Nikon ED82 A€3649,=
Swarovski 80 HD (per 1 juli)Volgens House of Outdoor meest eenvoudig: €1550,=
Volgens House of Outdoor beter: €2315,=
Ik weet dus niet welke versie welke is, dat ging wat te snel.
Alle prijzen zijn zonder oculair!

Goed, ik wilde dit toch even melden want een Swarovski scope goedkoper aan kunnen schaffen zou best eens het e.e.a. kunnen betekenen...

Hoi Stijn,

De prijs voor de Nikon 82ED kan nooit € 3.649,- zijn.
Ik denk dat het hier gaat om de nieuwste, de Nikon EDG 85, deze:

http://www.nikon.com/products/sportoptics/lineup/scopes/edg85/index.htm

Die is het duurst van alle dure scopes. De 82ED is een ouder model, die voor zover ik weet, de helft kost van Swarovski 80HD.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

KorHaan

#7
Dit is de Nikon 82ED:

http://www.nikon.com/products/sportoptics/lineup/scopes/ed82/index.htm

Vriendelijke groet,

Ronald

KorHaan

En tenslotte een overzichtje:

http://www.nikon.com/products/sportoptics/lineup/scopes/index.htm

omdat ik alleen de rechte inkijk-modellen gelinkt had. Ze zijn ook met 45 graden-inkijk te krijgen, uiteraard.

Vriendelijke groet,

Ronald

BramtK

Citaat van: KorHaan op juli 01, 2011, 00:04:06 AM
Ik denk dat het hier gaat om de nieuwste, de Nikon EDG 85, deze:

http://www.nikon.com/products/sportoptics/lineup/scopes/edg85/index.htm

Die is het duurst van alle dure scopes. De 82ED is een ouder model, die voor zover ik weet, de helft kost van Swarovski 80HD.

Over die Nikon EDG85, zie bijvoorbeeld dit testrapport: http://www.tvwg.nl/testrapporten/telescoop/EDG%20telescopen%20Nikon.htm
Groeten,

Bram ter Keurs

M. Hoogteijling

een probeeradres voor de Nikon 82ED (angled) is ook Foto Rooijmans in Budel. Heb deze scope zelf gehad en vond 'm enorm lichtsterk en mooi, beduidend beter dan een Swaro zonder HD die ik daarvoor had. De KOWA TSN 883 die ik nu heb is gewoon weer net contrastrijker en daardoor (lijkt hij) scherper. Ook de kleurweergave vond ik neutraler: de Nikon was erg fel wit/ blauwig maar dat zie je alleen in directe vergelijking en je kan dus heel lang heel gelukkig zijn met de ED 82a. Zie ook de test op lintuvaristu.

Succes met de keuze,

Gr Marijn
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

Stijn E.

#11
Ik kom net van House of Outdoor. Ze hadden zich inderdaad vergist met de Nikon EDG 85A, wat ik en jullie zo te zien ook al vermoedden. Dat is me gewoon te duur, ik spaar al ruim anderhalf jaar en heb nu 1000,= bij elkaar. Mijn ouders sponsoren de rest van de scope voor mijn verjaardag en het statief mag ik kopen van ze, maar dat moet ik dan over een termijn terugbetalen. De scope is het probleem dus niet echt (meer). Ik wil er alleen graag een keer doorheen kijken dus misschien toch maar een dagje Budel. Eerst maar eens bellen. Het statief is nog wel een goeie, daar ga ik zo over verder in het topic over de ED82A.

Over de Swarovski's had House of Outdoor het niet meer, maar ik wilde het jullie gewoon niet onthouden.  ;)


Marijn, ik reageer zo op jouw bericht!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

BramtK

Maar ik zie ook weinig reden om voor die EDG 85A te gaan, Stijn. Zie o.a. het testrapport dat ik hierboven noem.

Je kijkt nu dus naar de ED82A. Ken ik zelf niet, maar ik lees goede verhalen. Overweeg je ook een 65mm objectief?

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

Stijn E.

#13
Citaat van: BramtK op juli 01, 2011, 17:40:17 PM
Maar ik zie ook weinig reden om voor die EDG 85A te gaan, Stijn. Zie o.a. het testrapport dat ik hierboven noem.

Je kijkt nu dus naar de ED82A. Ken ik zelf niet, maar ik lees goede verhalen. Overweeg je ook een 65mm objectief?

Bram

Ik lees het Bram, dank. Ik heb de scope ook even gezien bij House of Outdoor en ik vind 'm behoorlijk lomp. Echt zo'n ding wat je één keer ergens neerplant om sterren te kijken, en daarna niet meer verplaast.  B)

Ik heb (op advies van Norman) al gekeken naar een 65mm objectief. In de Nikon serie is dat de EDIII maar die kan ik nergens meer vinden -> die zal dus niet meer gemaakt worden. Bovendien scheelt het wat betreft gewicht slechts 385 gram...

Ik ga nu écht verder in het andere topic!
P.S. Sorry voor de late reactie! Ik was het weekend weg, en daarna was ik er ff helemaal niet meer mee bezig...
Hartelijke groet, Stijn
      Blog