Slangenarend Deelensche Veld

Gestart door Robert V.T, juni 01, 2011, 16:21:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Robert V.T

Morgen ga ik waarschijnlijk naar de Slangenarend bij het Deelensche Veld. Mijn vraag is nu, welke weg moeten we inlopen om de meeste kans te hebben de Slangenarend te zien? Of moeten we gewoon vanaf de N804 kijken?
Groeten,

Robert van Tiel

Robertmeer

Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

hiskodevries

en let vooral op dat je niet te pakken wordt genomen door de sterk gelijkende buizerd
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Robert V.T

Groeten,

Robert van Tiel

Folkert Jan

Vroeg gaan.

Zo heb je de meeste kans dat de slangenarend nog "moet" jagen en hij niet ergens op de grond zit te eten of ergens zit te rusten

Hoe vroeg je er moet staan zullen anderen misschien een beter antwoord op kunnen geven, maar dan wachten en scannen.

Mocht je nog geen ervaring hebben met slangenarend is het ook goed om beeldmateriaal te bekijken waarin een slangenarend vliegt en bidt zodat je dit kunt vergelijken met een biddende buizerd.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Robert V.T

Hoe kom ik überhaupt het Deelensche Veld op? :huh: Volgens mij kan ik het beste de N804 richting Hoenderloo volgen en dan de Heiweg ingaan. Alleen weet ik niet of deze weg vrij toegankelijk is, iemand die hier meer van weet?
Groeten,

Robert van Tiel

Jozef

Het gemakkelijkst is het park ingang Hoenderloo te nemen en daar kaartjes te kopen, de auto te parkeren en dan een witte fiets te pakken. Dan is het het fietspad volgen, links aanhouden en kost het ca 10 minuten fietsen om het Deelensche Veld te bereiken. Daar fiets je door tot aan het grotere ven aan je linkerkant met struiken eromheen. Hier stap je af en loop je naar de oostzijde tot je vrij uitzicht hebt over het hele heidegebied en ga je posten.
Wij zagen de vogel daar vanochtend vanaf 0930 uur en hij was toen tot wij vertrokken om 1100 uur bijna constant in beeld en veel aan het rondcirkelen en bidden, soms lastig gevallen door een buizerd wat het verschil alleen maar duidelijker maakt. De moeite waard om het te proberen.
groeten
Jos van Oostveen

Robert V.T

Groeten,

Robert van Tiel

frankw

Citaat van: Robert V.T op juni 01, 2011, 22:09:59 PM
Hoe kom ik überhaupt het Deelensche Veld op? ??? Volgens mij kan ik het beste de N804 richting Hoenderloo volgen en dan de Heiweg ingaan. Alleen weet ik niet of deze weg vrij toegankelijk is, iemand die hier meer van weet?
Het hele gebied is omheind, er zijn maar een paar ingangen. Let op dat je entree moet betalen.